Koperty dowodowe, dowody osobiste..

Pomoc w poszukiwaniach informacji

Moderatorzy: elgra, Galinski_Wojciech, maria.j.nie

Awatar użytkownika
maria.j.nie

Administrator
Nowicjusz
Posty: 2732
Rejestracja: pn 19 mar 2007, 23:36
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: maria.j.nie »

Rodak_Kubis pisze: Proszę o pomoc gdzie mam skierować jeszcze swoje poszukiwania w sprawie koperty dowodowej.
Mój pradziadek mieszkał koło Wołczyna woj. opolskie, zmarł w 1989 r.
Zwróciłam się do UM w Wołczynie o ksero z koperty dowodowej i otrzymałam odpowiedź, że nie posiadają tejże koperty ponieważ dowód został wydany przez KPMO Kępno.
W związku z tym moje pytanie gdzie mogą znajdować się dokumenty z KPMO? ..
Witam

Proponuję napisać lub zdzwonić , czy w archiwum "Biura dowodów ..." przy Urzędzie Miasta i Gminy w Kępnie jest teczka dowodowa dziadka. http://www.um.kepno.pl/samorzad/urzad-miasta-i-gminy
Wydział USC Biuro Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych http://bip.kepno.pl/?c=5841
Gdzie załatwić sprawę http://www.um.kepno.pl/dla-mieszkancow/ ... edzie#jzs5


Do 1975 roku Dowody osobisty wydawały Komendy Milicji - KPMO bądź KMMO.

"dowody osobiste osoby zmarłej po rejestracji w aktach stanu cywilnego – wystawienie aktu zgonu, z urzędu były i są przekazywane do Ewidencji ludności - Biura Dowodów Osobistych przy Urzędzie Miasta bądź Gminy. Do roku 2001 dowody , były niszczone (makulowane) – do teczki dowodowej wkładano „stronkę” z pieczątką USC o zgonie.
Obecnie dowody są unieważniane - przez "obcięcie jednego z rogów" i oddawane rodzinie.

W Ewidencji ludności, na podstawie Odpisu skróconego aktu zgonu osoba była i jest wymeldowana z pobytu stałego w ostatnim miejscu zamieszkania . Na karcie KOM wpisywano datę zgonu, nr aktu i USC w którym dokonano rejestracji. KOM przenoszono do Kartoteki byłych mieszkańców. Powyższy Odpis aktu wkłada się do teczki dowodowej.

Przed wymianą dowodów osobistych (książeczkowych) na nowe plastikowe, Odpis aktu z dowodem osobistym był przesyłany do miejsca ostatniego wystawcy dowodu.
np.: Osoba mogła być zameldowana na pobyt stały w Warszawie a ostatni dowód osobisty był wydany w Katowicach w poprzednim miejscu zameldowania natomiast zmarła w Krakowie . ..."

Proszę przeczytać , więcej o "dowodach osobistych" osób zmarłych http://www.genealodzy.pl/modules.php?op ... 8814#28814 oraz http://genealodzy.pl/index.php?name=PNp ... 9879#19879


oraz w tym wątku "... wystąpić z wnioskiem (bez opłaty) o sprawdzenie dokumentów w teczce dowodowej do Biura Dowodów Osobistych przy Urzędzie Miasta bądź UMiG w miejscu wydania ostatniego dowodu osobistego. Pod warunkiem , że znamy serię i nr ostatniego dowodu oraz miejsce jego wydania (tzn. Urząd).
Jeżeli nie mamy serii i numeru dowodu należy we Wniosku poprosić o sprawdzenie, pomogą w
" BDO" , podając dane osobowe można ustalić dokument osobisty dziadków, rodziców. … " http://genealodzy.pl/index.php?name=PNp ... 8034#48034

Pomimo tego , że teczki dowodów osobistych osób zmarłych a wytworzone do roku 1978 zostały przekazane do Archiwów Państwowych to fizycznie mogą znajdować się w Archiwum „Biura dowodów osobistych” ostatniego wystawcy dowodu osobistego przy Urzędzie Miasta lub UMiG , UG.

Pozdrawiam serdecznie Maria
Rodak_Kubis

Sympatyk
Posty: 35
Rejestracja: ndz 18 wrz 2011, 14:10

Post autor: Rodak_Kubis »

W dniu 18 -XII napisałam do UG Kępno o wydanie kserokopii z koperty dowodowej a w dniu 21-XII została wysłana już odpowiedź.
POZYTYWNA WRAZ Z KSEROKOPIAMI ankiet + zdjęcia.

List przyszedł z USC Biuro Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych.

Dziękuje jeszcze raz za pomoc.
Pozdrawiam Iwona
Gransztof_Anna

Sympatyk
Adept
Posty: 44
Rejestracja: śr 07 wrz 2011, 10:59

Post autor: Gransztof_Anna »

Witam,

Pani Aneto, czy ma może Pani doświadczenie związane z uzyskaniem kserokopii z teczek (kopert) dowodowych w Urzędzie w Piasecznie k. Warszawy.

Serdecznie pozdrawiam,
Anna
Awatar użytkownika
Kaczmarek_Aneta

Sympatyk
Legenda
Posty: 6297
Rejestracja: pt 09 lut 2007, 13:00
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno

Post autor: Kaczmarek_Aneta »

Gransztof_Anna pisze:Witam,

Pani Aneto, czy ma może Pani doświadczenie związane z uzyskaniem kserokopii z teczek (kopert) dowodowych w Urzędzie w Piasecznie k. Warszawy.

Serdecznie pozdrawiam,
Anna
Witam Pani Anno.

niestety, nie mam doświadczeń w zakresie "kopert dowodowych" z piaseczyńskim urzędem, ale życzę Pani powodzenia ;)

Pozdrawiam serdecznie
Aneta
mantua1

Sympatyk
Posty: 445
Rejestracja: wt 07 cze 2011, 22:58

Zdobycie dowodu osobistego z lat 80-tych.

Post autor: mantua1 »

Olbrzymia prośba do osób mających w tym doświadczenie.
Czy jest możliwe otrzymanie starego dowodu osobistego osoby zmarłej w latach 80-tych po okazaniu aktu zgonu i podaniu numerów i serii wydanego ówczas dowodu osobistego??Osoba ta zmarła w innym mieście,jej dowód osobisty zosta wydany w sąsiednim mieście-gdzie należy zwrócić się o prośbę?
Pozdrawiam
Marek
Awatar użytkownika
maria.j.nie

Administrator
Nowicjusz
Posty: 2732
Rejestracja: pn 19 mar 2007, 23:36
Lokalizacja: Lubuskie

Dowody osobiste, teczki (koperty) dowodowe

Post autor: maria.j.nie »

Witam

Proszę sprawdzić - o wydawanych dowodach osobistych i gdzie szukać w wątku … http://genealodzy.pl/index.php?name=PNp ... 8814#28814

Napisanie pisma/wniosku do Urzędu o udzielenie informacji o zawartości koperty/ teczki dowodowej... - http://genealodzy.pl/index.php?name=PNp ... 9833#69833 i tu http://genealodzy.pl/index.php?name=PNp ... 0140#70140


oraz tu „ .. dowody osobiste osoby zmarłej po rejestracji w aktach stanu cywilnego – wystawienie aktu zgonu, z urzędu były i są przekazywane do "Ewidencji ludności - Biura Dowodów Osobistych" przy Urzędzie Miasta bądź Gminy. … „ http://genealodzy.pl/index.php?name=PNp ... 8034#48034

„Można też wystąpić z wnioskiem (bez opłaty) o sprawdzenie dokumentów w teczce dowodowej do Biura Dowodów Osobistych przy Urzędzie Miasta bądź UMiG w miejscu wydania ostatniego dowodu osobistego.
Pod warunkiem , że znamy serię i nr ostatniego dowodu oraz miejsce jego wydania (tzn. Urząd).
Jeżeli nie mamy serii i numeru dowodu należy we Wniosku poprosić o sprawdzenie, …”
tu wątek „Koperty dowodowe” http://genealodzy.pl/index.php?name=PNp ... 567#107567

Oraz „… Jak szukać Urząd … Dane adresowe USC … wyszukiwarka –> Szukaj – Urząd.. http://www.usc.pl/s_urzedy.php
lub adresy USC w Polsce Szukaj - > "Nazwa USC:" ... też http://www.msw.gov.pl/portal/pl/import/ ... olsce.html

Urzędy Miast i Gmin (Dane adresowe) … Administracja "Wyszukiwarka jednostek samorządu terytorialnego" - > Szukaj Urząd.. http://administracja.mac.gov.pl/portal/ ... Gminy.html
lub http://bazy.ngo.pl/search/wyniki.asp?wy ... 41&baza=43 lub http://gmina.wieszjak.pl/bazy-adresowe/ ... nne,0.html …”
wątek http://genealodzy.pl/index.php?name=PNp ... 8034#48034


Zapraszamy do korzystania z dostępnej wyszukiwarki > Obrazek Szukaj na Forum (wg. Hasła … w Postach i Tematach ..) lub Wyszukiwarki na Genealodzy.pl ( oraz szukaj w Tematach.. ) :wink:

Wątek „Zdobycie dowodu osobistego z lat 80-tych.” zostanie przeniesiony z podforum : Komentarze artykułów na podforum „ Poszukuję zasobów, informacji :wink:


Pozdrawiam serdecznie Maria
P.S.Wzór Wniosku o wydanie kopii dokumentów z teczki/koperty dowodowej mogę wysłać na maila.
Ostatnio zmieniony ndz 22 sty 2012, 14:29 przez maria.j.nie, łącznie zmieniany 1 raz.
Marynicz_Marcin

Sympatyk
Mistrz
Posty: 2313
Rejestracja: sob 20 cze 2009, 19:06
Lokalizacja: Międzyrzecz

Zdobycie dowodu osobistego z lat 80-tych.

Post autor: Marynicz_Marcin »

Sądzę, że nie :/
Ja nie mogłem uzyskać uciętego w rogu dowodu osobistego mojej babci , która zmarła w 2007, ale był to jedyny dowód w Jej teczce, więc sądzę, że poprzednie dowody ma rodzina . U dziadka w teczce, który zmarł w 1988 nie ma żadnego dowodu, ale sądzę, że nie ma przymusu "zdania" dowodu osobistego po śmierci, ale nie da się go uzyskać z aktualnego zasobu Wydziału Dowodów Osobistych.

Jako przykład dam dowód osobisty mojego taty, zmarłego 2 miesiące temu .
Pozdrawiam,
Marcin Marynicz

Zapraszam na mojego bloga genealogicznego :
http://przodkowieztamtychlat.blogspot.com/
Awatar użytkownika
maria.j.nie

Administrator
Nowicjusz
Posty: 2732
Rejestracja: pn 19 mar 2007, 23:36
Lokalizacja: Lubuskie

Dowody osobiste, teczki (koperty) dowodowe

Post autor: maria.j.nie »

Witam

Dowody osobiste wydawane do roku do roku 2001, tzw. „książeczki dowodowe” były niszczone (makulowane) – do teczki dowodowej wkładano „stronkę” z pieczątką USC o zgonie... Mogły się zachować dowody osobiste w domu, gdy ktoś z rodziny podpisał oświadczenie, że dowód osoby zmarłej zaginął...
Obecnie dowody są unieważniane - przez "obcięcie jednego z rogów" i oddawane rodzinie.
Czy, wszystkie Urzędy obecnie oddają rodzinie dowody (unieważnione) osoby zmarłej, nie wiem. Należy o to zapytać w danym Urzędzie. :wink:

Pozdrawiam serdecznie Maria
Marynicz_Marcin

Sympatyk
Mistrz
Posty: 2313
Rejestracja: sob 20 cze 2009, 19:06
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: Marynicz_Marcin »

Wydaje mi się, że raczej nie będą chcieli wydać "swojej" własności, bo nie wiedzą jakie mogą być tego skutki..
USC Zielona Góra na pewno nie zatrzymuje dowodów (przykład mój tata).
Nie wiem jak to było 5 lat temu, ale dowód mojej babci jest w Wydziale DO .

Gdyby zapytać się jakiegoś wyższego organu władzy, to może ;>
Pozdrawiam,
Marcin Marynicz

Zapraszam na mojego bloga genealogicznego :
http://przodkowieztamtychlat.blogspot.com/
Awatar użytkownika
maria.j.nie

Administrator
Nowicjusz
Posty: 2732
Rejestracja: pn 19 mar 2007, 23:36
Lokalizacja: Lubuskie

Dowody osobiste, teczki (koperty) dowodowe

Post autor: maria.j.nie »

Witam
Marcin16091995 pisze: Wydaje mi się, że raczej nie będą chcieli wydać "swojej" własności, …
Nie wiem jak to było 5 lat temu, ale dowód mojej babci jest w Wydziale DO .
Wydawanie (unieważnionego) dowodu osobistego osoby zmarłej …

Rozdział 6 Tryb postępowania w sprawach unieważnienia dowodu osobistego
§ 32. …
ust.7. … Kierownik urzędu stanu cywilnego, któremu osoba obowiązana do zgłoszenia zgonu przedłożyła dowód osobisty osoby zmarłej, odcina jeden z rogów tego dokumentu i zwraca dowód osobisty zgłaszającemu zgon.
ust. 8. Jeżeli osoba zawiadamiająca nie odbierze dowodu osobistego osoby zmarłej, dokument ten przechowuje się w kopercie dowodowej.

§ 33. Organ unieważniający podejmuje następujące czynności …
2) odcina jeden z rogów unieważnianego dowodu osobistego o powierzchni, co najmniej 1 cm2.

Podstawa prawna: ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 6 lutego 2009r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich unieważniania, wymiany, zwrotu lub utraty (Dz.U. z 24 marca 2009 Nr 47 poz. 384 ) Rozporządzenie obowiązuje od 24.03.2009r (Dokument traci ważność: 2013-07-01)
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0090470384 lub http://www.infor.pl/dziennik-ustaw,rok, ... trybu.html

Proponuję sprawdzić we właściwym Urzędzie, jakie są możliwości uzyskania (unieważnionego plastikowego) dowodu osobistego osoby zmarłej jeżeli taki dowód znajduje się w kopercie dowodowej.


Proszę zadzwonić lub napisać prośbę do właściwego Urzędu .. Wydział SO w miejscowości … , o wydanie (unieważnionego plastikowego) dowodu osobistego osoby zmarłej do celu badań genealogicznych. Dokument stanowi dla rodziny pamiątkę po babci, jest dla Was i przyszłych pokoleń.. dokumentem o wartości historycznej…

Pozdrawiam serdecznie Maria
szenzi
Posty: 5
Rejestracja: sob 16 paź 2010, 22:32

Post autor: szenzi »

Witam
Chciałam serdecznie wszystkim podziękować za udzielane wypowiedzi .Skorzystałam w porad i napisałam wniosek o zawartość koperty dowodowej mojej babci i dziadka którzy zmarli w latach 1990/1996.Udało się po ok 2 miesiącach wymiany pism w piątek nadeszła dość gruba koperta 11 kserokopii a wśród nich kserokopia dowodu osobistego mojego dziadka z 1929 r. z fotografią dziadka w wieku ok 17 lat .Szkoda ,że kserokopie są trochę kiepskiej jakości .Wszystko gratis .

Pozdrawiam Kasia
Awatar użytkownika
Kaczmarek_Aneta

Sympatyk
Legenda
Posty: 6297
Rejestracja: pt 09 lut 2007, 13:00
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno

Post autor: Kaczmarek_Aneta »

Kasiu

gratulacje :)

W przypadku zdjęć warto prosić o oryginały lub fotokopie (ewentualnie skan - jeśli możliwości techniczne urzędu na to pozwalają) - mnie nie udało się zdobyć oryginalnych zdjęć, ale dobrej jakości fotokopie - tak.

Pozdrawiam serdecznie

Aneta
Awatar użytkownika
A.Kuba

Sympatyk
Adept
Posty: 98
Rejestracja: wt 14 lip 2009, 14:38

Post autor: A.Kuba »

Warto osobiście udać się do urzędu i zrobić zdjęcia, ja mam na razie z czterech kopert dowodowych fotki:-) a tam same rarytasy:-) ja mam zdjęcia dowodowe z lat młodości dziadków, ich wnioski, podania (próbka pisma z podpisami) ba.... nawet odciski palców:-) + oczywiście skrócone akty urodzeń, zgonów, małżeństwa oraz akta urodzeń dzieci:-) tak że warto w "takie coś" zajrzeć:-) Jest tylko jeden minus, akórat w Rawie mają od lat 80-tych, wcześniej gdy wydawanie dowodów było w gesti MO koperty były na policji, niestety z Rawy przekazali dalej, ale gdzieto już nikt nie wie.. może do Skierniewic.
Kasiu współczuję tak burzliwej korespondencji, w moim przypadku czy to chodzi o USC czy wydział meldunkowy (koperty dowodowe) to nie ma nigdy problemu, zawsze pomagaja, wyciągną odpowiednie dokumenty, pozwolą zfotografować.... jak same Panie z urzedu mówią są po o aby powagać:-) ach, w przypadku kopert dowodowych ja podawałem imię, nazwisko i datę zgonu
Pozdrawiam
Arkadiusz Kuba
----------------------
syn Jerzego, wnuk Stanisława, prawnuk Wincentego syna Mikołaja syna Franciszka syna Karola
Piotr_Romanowski

Sympatyk
Mistrz
Posty: 854
Rejestracja: ndz 14 cze 2009, 17:53
Lokalizacja: Płock

Post autor: Piotr_Romanowski »

A czy ma ktoś doświadczenie jeśli chodzi o przeglądanie kopert dowodowych osób żyjących. Chciałbym sprawdzić zawartość koperty babci która ma 94 lata. Jeśli chodzi o osoby zmarłe to mam problem dostępu do koperty brata mojego dziadka gdyż nie jestem krewnym w lini prostej. Ponadto w moim urzędzie miasta chcą ode mnie serii i nr dowodu osobistego, żeby mogli znaleźć kopertę - tylko skąd mam ją wziąć jeśli osoba, której szukam zmarła 30 lat temu?
Sroczyński_Włodzimierz

Członek PTG
Nowicjusz
Posty: 35480
Rejestracja: czw 09 paź 2008, 09:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sroczyński_Włodzimierz »

"Chciałbym sprawdzić zawartość koperty babci która ma 94 lata."
a to, że chciałbyś to ma małe znaczenie:)
zapytaj babci, czy chciałaby -jeśli tak, to zgodnie z zasadą dostępu do "swoich dokumentów" ma prawo (na podstawie wielu przepisów, także do poprawiania/wnioskowania o sprostowanie) i może Ciebie upełnomocnić

"skąd mam ją wziąć jeśli osoba, której szukam zmarła 30 lat temu?"
spytaj "w meldunkach"w urzędzie gminy
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
ODPOWIEDZ

Wróć do „Poszukuję zasobów, informacji”