proponuję wpisywać do tego wątku sprawdzone sposoby na efektywną i szybką indeksację.
Jeżeli wykorzystujecie w indeksacji jakieś komputerowe sztuczki, przydatne funkcje – myślę, że dobry pomysł może być wykorzystany przez innych.
Nie wszyscy są komputerowymi orłami, zatem prośba do bardziej doświadczonych o ciekawe rozwiązania.
Myślę, że większość z indeksujących parafie, do wprowadzania danych używa Excela
– a to choćby dzięki bardzo dobrej właściwości, jaką jest autouzupełnianie. – czyli funkcja, która zapamiętuje wcześniej wpisane ciągi znaków.
Czasami mamy do wpisania dwa lub trzy imiona. Warto wówczas na każde z tych imion przeznaczyć oddzielne kolumny właśnie po to, aby autozupełnianie działało bez szwanku.
Gdybyśmy na koniec indeksowania chcieli 2, 3 lub 4 imiona zmieścić w jednym polu, należy wykorzystać odpowiednią formułę łączenia.
Przykładowo mamy w polu:
A7 – Anna
B7 – Maria
C7 – Józefa
Pole D7 będzie docelowym polem pt. Imiona, a zatem do pola D7 należy wprowadzić formułę:
=A7&" "&B7&" "&C7 i enter
Pomiędzy " " jest spacja.
W polu D7 otrzymamy: „Anna Maria Józefa”.
Mam nadzieję na inne ciekawe tricki.
Serdecznie pozdrawiam,
Aneta
ps. podziękowania dla Włodka Sroczyńskiego za natchnienie


