Koperty dowodowe, dowody osobiste..

Pomoc w poszukiwaniach informacji

Moderatorzy: elgra, Galinski_Wojciech, maria.j.nie

Sroczyński_Włodzimierz

Członek PTG
Nowicjusz
Posty: 35480
Rejestracja: czw 09 paź 2008, 09:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sroczyński_Włodzimierz »

"nie mamy możliwości ustalić dokad KPMO przekazała dokumenty"
żyjących przekazali - zmarłych nie
więc chyba nasuwa się jako pierwsze -zapytać tych co przekazywali o protokoły
mają jeden (ad żyjące osoby) to może mają "nieżyjące" (pytanie czy przekazania czy zniszczenia)v - policji bym pytał
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
Witold_Witkowski

Sympatyk
Posty: 133
Rejestracja: wt 30 paź 2012, 18:07

Post autor: Witold_Witkowski »

Dziękuję pójdę tym tropem
Awatar użytkownika
algaa

Sympatyk
Posty: 970
Rejestracja: sob 13 lis 2010, 21:31

Post autor: algaa »

Witam

Jak wspomniałam w wczesniejszych postach o mojej milej wspołpracy w Urzedzie Miasta w StargardzieSzczedcińskim o wydanie kserokpii z kopert dowodowych oczywiscie wszystkie dokumenty otrzymalam,ale niestety urzednik nie wydał fotografii.Mam zatem pytanie
czy faktycznie nie mozna wydać ogrinalnych fotografii z kopert mimo próśb nie wydano mi fotografii mogłąm tylko zrobić zdjecie ze zdjęcia, nie ukrywam że cenne było by posiadać orginały fotografii. Jak to wygląda prawnie?

Pozd Agnieszka.
Sroczyński_Włodzimierz

Członek PTG
Nowicjusz
Posty: 35480
Rejestracja: czw 09 paź 2008, 09:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sroczyński_Włodzimierz »

jak wyżej (nie bezpośrednio wyżej, ale w jednym z postów)
danie -przekazanie jest przestępstwem - ściganym (na ogół:)
nie po to wnioskowaliśmy o kategorię "A", żeby zostały rozdane
Lintner

Sympatyk
Posty: 103
Rejestracja: pn 18 lip 2011, 00:04

Post autor: Lintner »

Zgadza się urzędnik nie ma prawa wydania oryginałów dokumentów także zdjęć. Wydanie oryginału z akt jest przestępstwem!! Jestem właśnie 2 tyg temu złożyłem wniosek z żądaniem udzielenia wyjaśnień dot. Zagubienia koperty mojego dziadka również zawiadomiłem AP o tym fakcie sprawa jest w toku. Pozdrawiam Lintner
Pozdrawiam
Tomek
mateusz1010

Sympatyk
Posty: 47
Rejestracja: czw 10 kwie 2008, 20:38

Post autor: mateusz1010 »

Witam,
Piszę, aby poradzić się w pewnej sprawie. Otóż otrzymałem informację z UM, że odnaleziono koperty dowodowe moich przodków, aż 5 osób. Przekazano mi również, że otrzymam do nich dostęp po wpłacie 31 zł (opłata za udostępnienie danych ze zbiorów meldunkowych). Jestem trochę zaskoczony, bo ślędząc wątek na forum tym, a także innym nie spotkałem się z czymś takim. Chciałbym się od tego odwołać, ale nie za bardzo mam pomysł jak to zrobić. Może ktoś by mi coś doradził?
Awatar użytkownika
Kaczmarek_Aneta

Sympatyk
Legenda
Posty: 6297
Rejestracja: pt 09 lut 2007, 13:00
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno

Post autor: Kaczmarek_Aneta »

Z tym bywa różnie - w większości przypadków otrzymałam bezpłatnie kopie zawartości kopert, ale raz zdarzyło się, że musiałam uiścić podobną kwotę. Wychodzi więc na to, że urzędy czasem do podobnych spraw stosują odmienną procedurę.
W tamtej sprawie nie odwoływałam się, bo bardzo zależało mi na kserokopiach ankiet ze zdjęciami przodka, którego praktycznie nie znałam. Co więcej, nie jestem w stanie powiedzieć, czy opłata była zasadna, czy też nie.

Pozdrawiam
Aneta
Awatar użytkownika
algaa

Sympatyk
Posty: 970
Rejestracja: sob 13 lis 2010, 21:31

Post autor: algaa »

Witam

Ja uiszczam opłatę w wysokości 5 zł z kserokopie z zawartości kopert Stargard Szczeciński ,natomiast Urzedy Miast Wrocławia kwota 31 zł Zielona Góra również 5 zł. Tak jak wspomina Aneta kazdy urzad ma swoje róze procedury,ale warto w kopertach skarbnica wiedzy przodków. :-)

Pozdr Agnieszka.
Marekko

Sympatyk
Posty: 98
Rejestracja: sob 11 lut 2012, 23:41

Post autor: Marekko »

Dwa miesiące temu zapłaciłem za skany Koperty dowodowej mojego dziadka 145 zł. z Szczecina.
Pozdrawiam, Marek
Słomińska_Dominika

Sympatyk
Ekspert
Posty: 701
Rejestracja: sob 27 cze 2009, 21:43
Lokalizacja: Pow. Grójecki

Post autor: Słomińska_Dominika »

A tak zapytam z pozycji laika... nie można samemu sobie fotek cyknąć jak to jest w wielu normalnych miejscach nie płacąc przy tym nic?
Pozdrawiam
Dominika

Interesuja mnie nazwiska Słomiński, Szelągowski, Maroszek, Chłopecki
Piotr_Romanowski

Sympatyk
Mistrz
Posty: 854
Rejestracja: ndz 14 cze 2009, 17:53
Lokalizacja: Płock

Post autor: Piotr_Romanowski »

Czasami można - wszystko zależy od urzędnika USC/UM.
Może ktoś wie coś w temacie kopert dowodowych osób zmarłych przed 1975 rokiem?
W niektórych UM są; w niektórych nie ma i nie wiedzą co się z nimi stało a w niektótrych jest protokół zniszczenia

Ja za skany nic nie płaciłem natomiast przy pięciu kopertach zapłaciłem 31 zł a bywało tak że zrobiłem zdjęcia bez żadnych opłat. Z dwóch urzędów dostałem natomiast ksero zdjęć i metryk urodzenia (z kopert) bez opłaty
Awatar użytkownika
genealog1981

Sympatyk
Posty: 229
Rejestracja: śr 03 paź 2007, 20:50

Post autor: genealog1981 »

Witam Wszystkich,

Ja rowniez mam pytanie na temat dowodow osobistych.
Znalazlem informacje o wydane dowody osobiste dla przodkow na miasto Warszawe, mam tez ich numer.
Czy jest szansa je jeszcze znalesc?

Pozdrawiam,

Sandro
Sandro Barblan
Piotr_Romanowski

Sympatyk
Mistrz
Posty: 854
Rejestracja: ndz 14 cze 2009, 17:53
Lokalizacja: Płock

Post autor: Piotr_Romanowski »

To zależy w jakiej dzielnicy. Ja szukałem na Pradze Płd i tam są koperty od 1988r reszta zniszczona ale na Pradze Płn są sprzed 1980r.
Jeśli masz informację która dzielnicowa komenda MO wydała dowód to skontaktuj się z odpowiednim urzędem dzielnicowym; jeśli nie to zadzwoń do obojętnie którego - powinni cię pokierować.
Koperta dowodowa jest ZAWSZE u wystawcy dowodu.
Sroczyński_Włodzimierz

Członek PTG
Nowicjusz
Posty: 35480
Rejestracja: czw 09 paź 2008, 09:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sroczyński_Włodzimierz »

nie jest prawdą powyższe
koperty dowodowe w Warszawie sa przechowywane wg kryterium numeru dowodu, niezależnie od miejsca wystawienia

[edit]
być może także serii, nie tylko numeru
Ostatnio zmieniony pt 01 mar 2013, 11:22 przez Sroczyński_Włodzimierz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kaczmarek_Aneta

Sympatyk
Legenda
Posty: 6297
Rejestracja: pt 09 lut 2007, 13:00
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno

Post autor: Kaczmarek_Aneta »

Z moich doświadczeń wynika, że koperty dowodowe przechowywane są w Urzędach Dzielnic m.st. Warszawy właściwych dla ostatniego miejsca zameldowania osoby zmarłej.

Pozdrawiam
Aneta
ODPOWIEDZ

Wróć do „Poszukuję zasobów, informacji”