gabiqq pisze:Witam. Ktoś może wie jak długo się czeka na przesłanie skanów po przelaniu kasy na konto AP w Łodzi?
Ponad tydzień temu przelałam należność i cisza.. napisałam uprzejmego maila z zapytaniem o termin realizacji, jak długo się czeka u nich na takie skany, zero odpowiedzi.
Zdaję sobie sprawę, że mają masę zapytań tego typu. Na skany z Poznania czekałam prawie 3 miesiące.. czy tutaj jest szansa na szybsze zakończenie sprawy?
Pozdrawiam
Monia
Ogłoszona przez Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych
- dr. Sławomira Radonia -
"STRATEGIA ARCHIWÓW PAŃSTWOWYCH NA LATA 2010 - 2020"
zakłada między innymi: - cytuję -
Zarządzanie siecią archiwów państwowych w dynamicznie zmieniającym się
otoczeniu winno opierać się na przemyślanej i jasno sformułowanej Strategii
działania.
Niezbędna jest zatem długookresowa strategia działania
chcemy aktywnie uczestniczyć w zmieniającej się dynamicznie rzeczywistości,
poprzez lepsze wykonywanie nałożonych na nas zadań, zwiększenie sprawności
Ambicją archiwów państwowych, znajdującą odzwierciedlenie w tym
dokumencie, jest dorównanie standardom innych krajów europejskich, zarówno w
zakresie jakości świadczonych usług
Warto zauważyć, że grupa
zawodowa archiwistów to ludzie dobrze wykształceni o szerokiej wiedzy ogólnej,
z dużym potencjałem intelektualnym i zdolnościami do uczenia się i uczenia innych
Chcemy, aby archiwa państwowe były urzędami przyjaznymi i otwartymi na
potrzeby obywateli. Będziemy systematycznie oceniać poziom świadczonych przez
nas usług. Planujemy także podnieść skuteczność podejmowanych przez nas działań
poprzez wdrożenie nowoczesnych systemów zarządzania dokumentacją.
Dzięki technice skanowania i elektronicznego
udostępniania cyfrowych obrazów materiałów archiwalnych możemy w stosunkowo
krótkim czasie doprowadzić do zmiany wizerunku archiwów państwowych, z
instytucji „archaicznych” w nowoczesne jednostki, wykorzystujące zaawansowane
technologie do szybkiego, sprawnego i powszechnego udostępniania informacji
poprzez rozległe sieci komputerowe
Monika czas oczekiwania był i jest długi gdyż urzędnik i pracownik instytucji państwowej ma płacone nie za sprawne przeprowadzenie transakcji czy sprawy - tylko ma płacone za to że pracuje i dlatego większość spraw w tych instytucjach trwa tygodniami, miesiącami a i często latami.
Do roku 2020 pewnie polepszy się baza, zostanie odnowionych większość budynków, archiwa zostaną wyposażone w nowoczesne wysokiej klasy elektroniczne urządzenia, przybędzie lepiej wyszkolonej kadry - tylko co z tego jak jakość i sprawność działania tych instytucji będzie nadal bardzo "archaiczna"
p.s. mój post dotyczy wszystkich wątków w których użalamy się nad jakością pracy APów, a szczególnie ich doprowadzonego do perfekcji kontaktu z klientem drogą elektroniczną.