Koperty dowodowe, dowody osobiste..
Moderatorzy: elgra, Galinski_Wojciech, maria.j.nie
Pytanie do Arkadiusza Kuby (specjalisty od kopert dowodowych z Rawy Mazowieckiej):
Mam dowód osobisty pradziadka z 1953 roku (zmarłego w 1954 roku) zamieszkałego w powiecie rawskim. Do kogo napisać w sprawie koperty dowodowej?
Mam też innych przodków z powiatu rawskiego zmarłych po wojnie, ale niestety nie mam ich dowodów.
Do kogo się zgłosić? Urząd Miasta w Rawie?
Pozdrawiam
Piotr
Mam dowód osobisty pradziadka z 1953 roku (zmarłego w 1954 roku) zamieszkałego w powiecie rawskim. Do kogo napisać w sprawie koperty dowodowej?
Mam też innych przodków z powiatu rawskiego zmarłych po wojnie, ale niestety nie mam ich dowodów.
Do kogo się zgłosić? Urząd Miasta w Rawie?
Pozdrawiam
Piotr
można do UM w Rawie ale watpię żeby z tego okresy koperty były (no może im się coą zawieruszyło:-)) . Z tego co usłyszałęm od osób tam pracujacych mają po 1976 roku koperty dododowe, z lat gdy dokumenty wydawała milicja w tamtejszych komendach i tu zaczynająsię schody jeżeli chodzi o Rawę, bo archiwum było przekazane do skierniewic, tam też nie mają może w komendzie wojewódzkiej w Łodzi - nam jeszcze nie dotarłem:-))
zacząc od Rawy i próbować....
zacząc od Rawy i próbować....
Pozdrawiam
Arkadiusz Kuba
----------------------
syn Jerzego, wnuk Stanisława, prawnuk Wincentego syna Mikołaja syna Franciszka syna Karola
Arkadiusz Kuba
----------------------
syn Jerzego, wnuk Stanisława, prawnuk Wincentego syna Mikołaja syna Franciszka syna Karola
Arkadiuszu, dzięki za wskazówki.
Polecam kontakt w sprawie kopert dowodowych z Urzędem Warszawa-Targówek. Bardzo miły kontakt. Nie miałem numerów dowodów osobistych pradziadków zmarłych w 1980 roku i 1981 roku, a oni podali mi te numery i powiedzieli w jakiej dzielnicy szukać kopert dowodowych.
Pozdrawiam
Piotr
Polecam kontakt w sprawie kopert dowodowych z Urzędem Warszawa-Targówek. Bardzo miły kontakt. Nie miałem numerów dowodów osobistych pradziadków zmarłych w 1980 roku i 1981 roku, a oni podali mi te numery i powiedzieli w jakiej dzielnicy szukać kopert dowodowych.
Pozdrawiam
Piotr
-
karolina_rzepecka

- Posty: 120
- Rejestracja: pn 17 sty 2011, 07:43
- Lokalizacja: Łódź
-
Ewa_Wojciechowska

- Posty: 69
- Rejestracja: śr 06 mar 2013, 17:29
Witam
Chciałabym dowiedzieć się jak jest z udostępnianiem kopert dowodowych. Dzwoniłam do urzędu w Jeleniej Górze i pani urzędniczka poinformowała mnie że taki dostęp do teczek to tylko za zgodą sądu bo obowiązuje ustawa o zachowaniu dobrego imjenia zmarłego i takie dokumenty nie są dostępne bez zgody sądu...
Proszę o odpowiedź jak inni zainteresowani są informowani i do kogo tak na prawdę powinnam się zwrócić. Dziadek zmarł w 1958 r w Starej Kamienicy dawne woj jeleniogórskie i pani z USC odesłała mnie do Jeleniej Góry a tam jak już napisałam odesłano mnie z niczym.
Ewa
Chciałabym dowiedzieć się jak jest z udostępnianiem kopert dowodowych. Dzwoniłam do urzędu w Jeleniej Górze i pani urzędniczka poinformowała mnie że taki dostęp do teczek to tylko za zgodą sądu bo obowiązuje ustawa o zachowaniu dobrego imjenia zmarłego i takie dokumenty nie są dostępne bez zgody sądu...
Proszę o odpowiedź jak inni zainteresowani są informowani i do kogo tak na prawdę powinnam się zwrócić. Dziadek zmarł w 1958 r w Starej Kamienicy dawne woj jeleniogórskie i pani z USC odesłała mnie do Jeleniej Góry a tam jak już napisałam odesłano mnie z niczym.
Ewa
Witaj.
Pierwsze słyszę aby koperty dowodowe były udostępniane za zgodą sądu.. Ale co Urząd to obyczaj. Ogólnie trudno jest dostać się do Kopert dowodowych. Z dwóch powodów jeden to że koperty po upływie 10 lat od śmierci są niszczone drugi to podejście urzedników i ich zwyczaje.
Piszesz że dziadek zmarł w 1958 r. czyli zapewne już Jego koperta dowodowa nie istnieje. Z swojego przykładu wiem ze w latach 40 - 50 - tych dowody osobiste wydawała KPMO (Komenda Powiatowa Milicji Obywatelskiej), potem chyba jakoś koperty przekazywane były do urzędów. Byłem w bardzo podobnej sytuacji ponieważ mój pradziadek zmarł w 1954 r., szukałem dość długo Jego koperty ze względu na zdjęcia, lecz nie udało się odnaleźć.
Pozdrawiam.
Mateusz.
Pierwsze słyszę aby koperty dowodowe były udostępniane za zgodą sądu.. Ale co Urząd to obyczaj. Ogólnie trudno jest dostać się do Kopert dowodowych. Z dwóch powodów jeden to że koperty po upływie 10 lat od śmierci są niszczone drugi to podejście urzedników i ich zwyczaje.
Piszesz że dziadek zmarł w 1958 r. czyli zapewne już Jego koperta dowodowa nie istnieje. Z swojego przykładu wiem ze w latach 40 - 50 - tych dowody osobiste wydawała KPMO (Komenda Powiatowa Milicji Obywatelskiej), potem chyba jakoś koperty przekazywane były do urzędów. Byłem w bardzo podobnej sytuacji ponieważ mój pradziadek zmarł w 1954 r., szukałem dość długo Jego koperty ze względu na zdjęcia, lecz nie udało się odnaleźć.
Pozdrawiam.
Mateusz.
-
Bryś_Martyna

- Posty: 510
- Rejestracja: śr 30 maja 2012, 13:07
Witam
Nie znalazłam w tym wątku schematów wniosków o kserokopie zawartości kopert dowodowych (być może przeoczyłam), dlatego proszę tych, którzy takie wnioski już wysyłali, o zobaczenie na przykładzie, czy mój jest poprawny i zawiera wszystkie elementy 
miejscowość, data
mój adres
Kierownik Urzędu Gminy
w Rudnikach
W miarę możliwości, uprzejmie proszę o wysłanie kopii zawartości teczek dowodowych następującej osoby:
Imię i nazwisko: Bronisława Mrugała, zd. Antosik, primo voto Bryś (córka Ignacego Antosika i Józefy z Żydziaków)
Data i miejsce urodzenia: Jelonki, 27.04.1894r.
Data i miejsce zgonu: Jelonki, 09.06.1975r.
Pokrewieństwo: praprababcia
Stan cywilny: zamężna / Ludwik Bryś, Michał Mrugała
Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
Czy to wystarczy do przesłania kopii? Oczywiście, za opłatą, ale tak, żeby pismo spełniało wszystkie kryteria i zawierało to, co potrzebne?
miejscowość, data
mój adres
Kierownik Urzędu Gminy
w Rudnikach
W miarę możliwości, uprzejmie proszę o wysłanie kopii zawartości teczek dowodowych następującej osoby:
Imię i nazwisko: Bronisława Mrugała, zd. Antosik, primo voto Bryś (córka Ignacego Antosika i Józefy z Żydziaków)
Data i miejsce urodzenia: Jelonki, 27.04.1894r.
Data i miejsce zgonu: Jelonki, 09.06.1975r.
Pokrewieństwo: praprababcia
Stan cywilny: zamężna / Ludwik Bryś, Michał Mrugała
Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
Czy to wystarczy do przesłania kopii? Oczywiście, za opłatą, ale tak, żeby pismo spełniało wszystkie kryteria i zawierało to, co potrzebne?
Pozdrawiam
Martyna
http://zytniowjelonki.blogspot.com/
Szukam aktu małżeństwa Andrzeja Brysia z Dorotą Michniewską/Kubacką/Mrówką, 1829-1831.
Martyna
http://zytniowjelonki.blogspot.com/
Szukam aktu małżeństwa Andrzeja Brysia z Dorotą Michniewską/Kubacką/Mrówką, 1829-1831.
http://www.umigwolbrom.pl/getattachment ... l.pdf.aspx
Spróbuj uzupełnić Twoje pismo zgodnie z w/w dokumentem, tzn dopisz informacje o ostatnim miejscu zameldowania, cel do którego potrzebujesz ...
Spróbuj uzupełnić Twoje pismo zgodnie z w/w dokumentem, tzn dopisz informacje o ostatnim miejscu zameldowania, cel do którego potrzebujesz ...
Pozdrawiam, Elżbieta Grabowska z d. Cibińska
moje parafie:Cierno Oksa Węgleszyn Nagłowice (świętokrzyskie)
i Wysocice Sieciechowice (małopolskie) okolice
moje parafie:Cierno Oksa Węgleszyn Nagłowice (świętokrzyskie)
i Wysocice Sieciechowice (małopolskie) okolice
-
Bryś_Martyna

- Posty: 510
- Rejestracja: śr 30 maja 2012, 13:07
Dziękuję za odpowiedź. Ale co mogę napisać w celu, aby nie robiono problemów? Wystarczy, że do celów genealogicznych czy ująć to jakoś inaczej? 
Pozdrawiam
Martyna
http://zytniowjelonki.blogspot.com/
Szukam aktu małżeństwa Andrzeja Brysia z Dorotą Michniewską/Kubacką/Mrówką, 1829-1831.
Martyna
http://zytniowjelonki.blogspot.com/
Szukam aktu małżeństwa Andrzeja Brysia z Dorotą Michniewską/Kubacką/Mrówką, 1829-1831.
Na ten przykład:
Kserokopie zachowanej dokumentacji będą służyć celom wyłącznie prywatnym i uzupełnią historie mojej rodziny.
Szczególnie cenne będą zdjęcia oraz dokumenty pisane przez nich osobiście.

Kserokopie zachowanej dokumentacji będą służyć celom wyłącznie prywatnym i uzupełnią historie mojej rodziny.
Szczególnie cenne będą zdjęcia oraz dokumenty pisane przez nich osobiście.

Pozdrawiam, Elżbieta Grabowska z d. Cibińska
moje parafie:Cierno Oksa Węgleszyn Nagłowice (świętokrzyskie)
i Wysocice Sieciechowice (małopolskie) okolice
moje parafie:Cierno Oksa Węgleszyn Nagłowice (świętokrzyskie)
i Wysocice Sieciechowice (małopolskie) okolice
-
Bryś_Martyna

- Posty: 510
- Rejestracja: śr 30 maja 2012, 13:07
Dziękuję jeszcze raz 
Pozdrawiam
Martyna
http://zytniowjelonki.blogspot.com/
Szukam aktu małżeństwa Andrzeja Brysia z Dorotą Michniewską/Kubacką/Mrówką, 1829-1831.
Martyna
http://zytniowjelonki.blogspot.com/
Szukam aktu małżeństwa Andrzeja Brysia z Dorotą Michniewską/Kubacką/Mrówką, 1829-1831.
-
Piotr_Romanowski

- Posty: 854
- Rejestracja: ndz 14 cze 2009, 17:53
- Lokalizacja: Płock
-
Sroczyński_Włodzimierz

- Posty: 35480
- Rejestracja: czw 09 paź 2008, 09:17
- Lokalizacja: Warszawa
Targówek to dzielnica nie gmina (a ma to znaczenie dla szukania kopert)
USC ma średni związek (patrz cały wątek o tym gdzie bywają koperty)
jesteś pewny, że jeśli są to na Targówku? (jak wyżej -informacje o miejscu przechowywania w tym wątku) jeden telefon jak znasz serię i numer i będziesz wiedzieć
a jak nie znasz numeru..to czemu Targówek?
USC ma średni związek (patrz cały wątek o tym gdzie bywają koperty)
jesteś pewny, że jeśli są to na Targówku? (jak wyżej -informacje o miejscu przechowywania w tym wątku) jeden telefon jak znasz serię i numer i będziesz wiedzieć
a jak nie znasz numeru..to czemu Targówek?
-
Piotr_Romanowski

- Posty: 854
- Rejestracja: ndz 14 cze 2009, 17:53
- Lokalizacja: Płock
Jest jak napisał Włodek. Jeśli ktoś mieszkał na dzisiejszym Targówku to koperty były podzielone z tego co pamiętam pomiędzy UD: Pragi Płd i Płn ( w zależności od ulicy). Numer ostatniego dowodu albo ci podadzą z KOM-u (karta osobowa mieszkańca) albo musisz wystąpić na piśmie i zapłacić - ja taką drogę załatwiania przeszedłem. Ale z 100% prawdopodobieństwem z 1970 roku koperty nie znajdziesz. Jeśli nawet by się zachowała to w archiwum komendy policji a nie w Urzędzie Dzielnicy.
