Koperty dowodowe, dowody osobiste..

Pomoc w poszukiwaniach informacji

Moderatorzy: elgra, Galinski_Wojciech, maria.j.nie

Sroczyński_Włodzimierz

Członek PTG
Nowicjusz
Posty: 35480
Rejestracja: czw 09 paź 2008, 09:17
Lokalizacja: Warszawa

Numer dowodu osobistego

Post autor: Sroczyński_Włodzimierz »

książka meldunkowa (i "zrównane z nią" czyli hasłowo meldunki-ewidencja ludności przy znanym adresie), akty notarialne, umowy kupna-sprzedaży, umowy na dostarczanie prądu, gazu, wody,
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
wiktor_jatkiewicz

Sympatyk
Posty: 316
Rejestracja: pt 01 mar 2013, 17:51

Post autor: wiktor_jatkiewicz »

Dziekuje.No trudno.Mam tez pytanie apropo wiadomosci od jednego z urzedów.Oto tresc wiadomosci :
Dzień dobry,
Uprzejmie informuję, że koperta Józefa Jatkiewicza zm. w roku 1961 została już zniszczona, natomiast Apolonii Jatkiewicz przechowywana jest w zasobie archiwalnym tut. urzędu.
Pragnę nadmienić, że udostępnienie danych odbywa się na wniosek ( wzór w załączeniu) - zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 listopada 2008 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z ewidencji ludności, zbioru PESEL oraz ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych oraz rozpatrywane jest w oparciu o ustawę o ewidencji ludności i dowodach osobistych ( tekst jednolity z 2006r. Nr 139,poz. 993 z późn. zm.), której to art. 44h ust. 2 pkt. 1 mówi, że dane ze zbiorów meldunkowych mogą być udostępnione osobom i jednostkom organizacyjnym- jeżeli wykażą w tym interes prawny. W przypadku powoływania się na interes prawny wnioskodawca jest zobowiązany wskazać przepis prawa materialnego, na podstawie którego jest uprawniony do żądania udostępnienia danych osobowych innej osoby lub załączyć dokumenty potwierdzające ten interes. Przykład sytuacji wskazującej na posiadanie interesu prawnego to: postępowanie sądowe w sprawie nabycia spadku, przysługujące wierzytelności. Niestety nie ma innej możliwości pozyskania danych.

Co teraz zrobic?
Pozdrawiam,Wiktor
jart

Sympatyk
Nowicjusz
Posty: 1093
Rejestracja: pt 03 cze 2011, 14:45

Numer dowodu osobistego

Post autor: jart »

Jak pisze Włodek - ewidencja ludności (tam po adresie). Czasem nawet sami tam sprawdzają (oni tzn. komórka urzędu zajmująca się dowodami osobistymi), bez pytania petenta o te dane (oby nie znaczyło to że w tym przypadku nie ma ich tam gdzie być powinny).
pozdrawiam
Artur

Poszukuję rodzin: Jastrzębski, Olbryś, Pskiet – par. Jasienica; Sitko/Sitek lub Młynarczyk, Pych – par. Długosiodło; Łaszcz, Świercz, Szczęsny, Ciach, Kapel – par. Wyszków; te nazwiska także w par. Jelonki
jart

Sympatyk
Nowicjusz
Posty: 1093
Rejestracja: pt 03 cze 2011, 14:45

Post autor: jart »

Ja bym napisał normalne pismo (lub wg wzoru, jak wolisz), podał po co mi to (badania historii własnej rodziny), poprosił o nieuwierzytelnione kopie do użytku osobistego (skany lub kserokopie na potrzeby badań genealogicznych).

W 4 urzędach na 5 z którymi się kontaktowałem taka argumentacja w zupełności wystarczyła, w piątym nie było akt (zniszczone).
W trakcie rozmowy z pracownikiem archiwum jednego z urzędów dowiedziałem się, że podkreślenie że chodzi o zwykłe kserokopie bez mocy urzędowej do użytku osobistego (w zasadzie "do szuflady") zdecydowanie ułatwia sprawę.

Na Twoim miejscu mimo otrzymanej odpowiedzi, zrobiłbym jak napisałem powyżej - kiedyś byłem w podobnej sytuacji i taki sposób zadziałał. No, może jeszcze wcześniej zadzwoniłbym "niby z głupia frant" i nie powołując się na wcześniejszy kontakt, powiedziałbym o co chodzi i zapytał jak można to załatwić, ale telefon to już jak sam uważasz znając sytuację - zwłaszcza w mniejszych urzędach, taki "szum" wokół sprawy nie pomaga.

Można też odczekać ze 2-3 mies aż "temat przycichnie" i spróbować jeszcze raz, od nowa - i od telefonu. "Walenie od razu z grubej rury" (tzn formalne pisma itp) powoduje czasem u urzędników uruchomienie blokady po którym działają tylko formalnie. Wtedy, jeśli procedura czegoś nie przewiduje, to tego z nimi nie załatwisz.
pozdrawiam
Artur

Poszukuję rodzin: Jastrzębski, Olbryś, Pskiet – par. Jasienica; Sitko/Sitek lub Młynarczyk, Pych – par. Długosiodło; Łaszcz, Świercz, Szczęsny, Ciach, Kapel – par. Wyszków; te nazwiska także w par. Jelonki
Piotr_Romanowski

Sympatyk
Mistrz
Posty: 854
Rejestracja: ndz 14 cze 2009, 17:53
Lokalizacja: Płock

Numer dowodu osobistego

Post autor: Piotr_Romanowski »

Niech ta pani znajdzie kartę osobową mieszkańca tzw. KOM. Tam powinien być numer dowodu, poza tym można też zapytać w ZUS-ie o ile jeszcze coś mają z tych lat.
wiktor_jatkiewicz

Sympatyk
Posty: 316
Rejestracja: pt 01 mar 2013, 17:51

Post autor: wiktor_jatkiewicz »

Witam!Bardzo ci dziekuje.Mam nadzieje ze tam beda milsi urzednicy niz u mnie w Szczecinie.
Pozdrawiam,Wiktor
michalgen

Sympatyk
Posty: 12
Rejestracja: pt 03 sty 2014, 13:19

Post autor: michalgen »

Dziękuję wszystkim za odpowiedź, ale większość tropów już sprawdziłem i nie mam pojęcia gdzie jeszcze mógłbym znaleźć numer dowodu osobistego dziadka (zmarłego w 1971 r.) a co za tym idzie jego koperty dowodowej jeśli nie została zniszczona.

Mam natomiast jeszcze jeden trop dla osób chcących odnaleźć zdjęcie swojego przodka :)
Musi być spełniony tylko jeden warunek - przodek musiał mieć prawo jazdy, wiem że takie dane raczej nie są niszczone i istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo że zdjęcie istnieje w archiwum wydziału komunikacji. Nie wiem niestety jak wygląda temat udostępnienia takiego zdjęcia od strony formalno-prawnej, ale podejrzewam że kserokopia powinna wchodzić w grę. Wszystko zależy od dobrej woli jaki i czasu urzędnika.:)
Mam nadzieję że komuś pomoże to odnaleźć zdjęcie swojego przodka.
Vasquez

Sympatyk
Nowicjusz
Posty: 377
Rejestracja: sob 17 maja 2008, 16:44

Post autor: Vasquez »

Mam pytanie. Jeśli w AP znajdują się koperty dowodowe, to w jakim mogą być zespole? Z USC w Tucholi dowiedziałem się, że koperta mojej prababci znajduje się w USC, a koperta pradziadka - w AP w Bydgoszczy. Co mogę napisać do AP w Bydgoszczy, by uzyskać skany koperty dowodowej pradziadka? Czy pisząc ogólną prośbę z pobieżnie wytłumaczonym problemem będzie szansa na pozytywną odpowiedź, czy muszę koniecznie znać sygnaturę, zespół, zbiór itp.?
Pozdrawiam,

Karol.
Piotr_Romanowski

Sympatyk
Mistrz
Posty: 854
Rejestracja: ndz 14 cze 2009, 17:53
Lokalizacja: Płock

Post autor: Piotr_Romanowski »

Jesli jest dostęp internetowy do zespołów archiwalnych AP w Bydgoszczy to można to sprawdzić ale myślę, że pracownik zajmujący się kwerenda będzie doskonale wiedział gdzie tego szukać; myślę że spokojnie wystarczy albo informacja w piśmie do archiwum o stopniu pokrewieństwa lub skany odpowiednich dokumentów.
Vasquez

Sympatyk
Nowicjusz
Posty: 377
Rejestracja: sob 17 maja 2008, 16:44

Post autor: Vasquez »

Dziękuję za odpowiedź, już napisałem do AP w Bydgoszczy. Mam nadzieję, że wszystko się dobrze skończy i ujrzę podobiznę pradziadka. Chociaż zmarł dopiero w 1972r. to nie wiem jak wyglądał, niestety przez zawirowania rodzinne.
Pozdrawiam,

Karol.
Awatar użytkownika
Zawada_Cezary

Sympatyk
Nowicjusz
Posty: 251
Rejestracja: wt 28 sie 2012, 16:35
Lokalizacja: Mazowsze Płockie

Post autor: Zawada_Cezary »

Witajcie
Mam poważny problem i szczerze mówiąc nie wiem co dalej. Od lutego trwa moje staranie o otrzymanie kopii zawartości kopert dowodowych moich dziadków.Napisałem odpowiednie pismo wg Waszych wskazówek, wykazałem już nawet swoje pokrewieństwo i nic dalej to samo, cytuję:
"Informuję że dokumenty o które się Pan ubiega, mogą zostać udostępnione jako akta konkretnego postępowania administracyjnego, ze wskazaniem jakiego postępowania dotyczą żądane informacje oraz trybu, w jakim mają zostać przekazane."

Dowody moich dziadków zostały wydane przez KPMO Gostynin i są teraz w WSO UM Gostynin. Znam też serię i nr.Dziadkowie zmarli 2006 i 2007.

Bardzo proszę o pomoc,
Pozdrawiam
Cezary

Moje regiony: Mazowsze, Kielecczyzna, Małopolska, Pomorze;
Moje rody: Zawada, Płatos, Górnicz, Swaczyk, Torbicki, Borowski, Chorębiewski, Zarzycki;
Piotr_Romanowski

Sympatyk
Mistrz
Posty: 854
Rejestracja: ndz 14 cze 2009, 17:53
Lokalizacja: Płock

Post autor: Piotr_Romanowski »

Zdarzają się niekiedy i tacy urzędnicy. Najlepiej porozmawiać z kierownikiem telefonicznie może coś uda się jednak załatwić. Ja w żadnym urzędzie nie spotkałem się z takim potraktowaniem. Na większości stron Urzędów Miejskich są formularze - wnioski o udostępnienie danych z bazy unieważnionych dowodów osobistych i płaci się 33 zł. Wtedy bez większego uzasadnienia dostaje się kopertę.
Awatar użytkownika
Kaczmarek_Aneta

Sympatyk
Legenda
Posty: 6297
Rejestracja: pt 09 lut 2007, 13:00
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno

Post autor: Kaczmarek_Aneta »

Czarku,

nie poddawaj się.
Jeśli masz jakieś inne, pozytywne doświadczenia w tym zakresie z innymi urzędami, prześlij w odwołaniu kopie odpowiedzi na pozytywnie rozpatrzone wnioski.
Poza tym trzeba podkreślić, że nie potrzebujesz dokumentów w celach administracyjnych, tylko do użytku domowego, dlatego też wykonane kserokopie nie muszą mieć mocy dokumentu urzędowego.
Mogę podesłać Ci wzór swojego odwołania.

Pozdrawiam
Aneta
Awatar użytkownika
Zawada_Cezary

Sympatyk
Nowicjusz
Posty: 251
Rejestracja: wt 28 sie 2012, 16:35
Lokalizacja: Mazowsze Płockie

Post autor: Zawada_Cezary »

Witajcie,
Dziękuję Aneto i Piotrze za wskazówki. Właśnie chodzi o to, że już w pierwszej prośbie napisałem ,że potrzebuję jedynie kopii nie mających mocy dokumentu urzędowego, do celów genealogicznych. Pisma pisałem tak żeby urzędnik wiedział o co chodzi, zanim napisałem, poczytałem jak zrobili to koledzy i koleżanki, ale w tym przypadku.... już trzecie pismo i nic nie skutkuje.
Aneto będę wdzięczny za to pismo.
Pozdrawiam wszystkich.
Cezary

Moje regiony: Mazowsze, Kielecczyzna, Małopolska, Pomorze;
Moje rody: Zawada, Płatos, Górnicz, Swaczyk, Torbicki, Borowski, Chorębiewski, Zarzycki;
adrianm

Sympatyk
Nowicjusz
Posty: 97
Rejestracja: czw 27 cze 2013, 21:47
Kontakt:

Post autor: adrianm »

Witam,

ja znowu mam taką sytuację. Na początku zadzwoniłem do pewnego urzędu i co usłyszałem: "Oooo panie, nie ma". Kiedy zapytałem dlaczego nie ma, pani mi odpowiedziała, że skąd ma wiedzieć. Później na nią nakrzyczałem, podałem dane dziadków i kazała zadzwonić rano. Zadzwoniłem i znalazła się koperta babci. Pani mi powiedziała, że mogę wysłać pismo i mi skseruje wszystko. Problem polega na tym, że jeśli chodzi o zdjęcia to przydałby się skan, ale pani twierdzi, że nie ma skanera w urzędzie. :) I teraz pozostaje mi chyba pisać pismo, póki pani w ogóle chce udostępnić, a później starać się o skany.

Inny urząd, bez sprawdzenia czy koperta w ogóle jeszcze istnieje pan sprowadził mnie na ziemię stwierdzając, że jak nie mam interesu prawnego, a jedynie interes faktyczny to nie może udostępnić dokumentów. I co teraz? Pisać o nieuwierzytelnione dokumenty?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Poszukuję zasobów, informacji”