Wielkie dzięki. Wysłałem zindeksowane małżeństwa z dawnego Ostrowca (obecnego Ostrowca Świętokrzyskiego w woj świętokrzyskim.kosinska_karolina pisze:...Najlepiej prześlij proszę na karolina.kosinska (at) genealodzy.pl
Spróbuję Ci pomóc...Karolina
Rok 1823 pochodzi z brudnopisu znajdującego się w Bibliotece Diecezjalnej w Sandomierzu. W Parafii ksiąg z tamtych lat nie ma.
Lata od 1826 do 1877 sfotografowali w parafii Kamil Śmieszek i Paweł Maj. Są słabej jakości i zgody na piśmie na publikowanie ich nie mamy. Dlatego w indeksach zawieram wszystkie szczegóły, jakie są w aktach.
Od 1878 to już z foto Kornelii Major z AP w Kielcach, więc można linki dodać ale nie wiem jak. Jeśli trzeba pozmieniać nazwy to zrobię to, ale podobno macie program to ułatwiający, więc proszę mnie oświecić.
Dalszy ciąg do roku 1914 mam spisany bez szczegółów i jest w trakcie ich dopisywania.
Z łączeniem rubryk w Ekscelu 2007 nie dałem rady. Nie znalazłem odpowiednich poleceń, a robiąc według wskazówek Karoliny niestety nie wychodziło. Za to w Ekscelu 2003 bez problemu.
Może ktoś wie czy w starszym albo najnowszym jest funkcja łączenia komórek tak jak w Wordzie z pozostawieniem wszystkich wpisanych w nie danych?
Żeby dane po połączeniu nie posklejały się wstawiłem dodatkowe kolumny w których w każdym wierszu był tylko przecinek i spacja. Po połączeniu wszystko było jak trzeba, ale do czasu usunięcia zbędnych kolumn, bo wówczas wystąpiły błędy w każdym wierszu. Dlatego przed usunięciem zbędnych kolumn dane z kolumny "uwagi (już połączonej) przeniosłem do Worda by straciły format i ponownie z Worda wkleiłem do Ekscela.
Jeśli ktoś zna prostszy sposób będę wdzięczny za podpowiedź, która ułatwi mi indeksowanie kolejnych lat.
Dodatkowe kolumny wstawiam żeby nie skakać po arkuszu wpisując dane lecz piszę w takiej kolejności jak są w aktach. Po skończeniu łatwo poprzestawiać kolumny, żeby było zgodnie z szablonem.
Nie chodzi o zawijanie tekstu lecz o przeniesienie z trzech kolumn do jednej i zachowanie w tej jednej wszystkiego co było we wszystkich trzech i żeby to nie było jedno pod drugim lecz obok siebie w ciągu.life_is_sweet pisze:W polskiej wersji to będzie tak:
W wersji Excel 2007 & 2010
- proszę zaznaczyć pojedynczą komórkę
- w zakładce "Narzędzia główne" proszę wybrać "Wyrównanie"
- nacisnąć "Zawijaj tekst"
albo
- prawym przyciskiem nacisnąć komórkę
- Formatuj komórki
- zakładka Wyrównanie
- Sterowanie tekstem
- wyrzucić znaczek przy "Zawijaj tekst"

