Problemy z MyHeritage

Wzajemna pomoc w tworzenie drzewa genealogicznego, dyskusje o genealogicznych programach , opowiadania historyczno-genealogiczne o rodzinie , nasze blogi genealogiczne...

Moderatorzy: elgra, Galinski_Wojciech, maria.j.nie

stanislaw_pikul

Sympatyk
Posty: 234
Rejestracja: ndz 05 cze 2011, 14:23

Post autor: stanislaw_pikul »

geomorfina pisze:
Niestety, moja radość była chyba przedwczesna.
Nadal mam osoby z magicznym dopiskiem - "ta osoba pojawia się w drzewie 2 razy". Czy to znaczy, że mam ciągle zdublowane rekordy?
Boję się gmerać w tych połączeniach, żeby nie stracić przypadkiem danych :(
Nie chciałabym wklepywać od nowa. Nie wiem z którego miejsca dane osoby usunąć, żeby nie zgrzytać później zębami :D
Moja prababcia na wykresie jest zarówno jako żona pradziadka jak i drugi raz jako jego kuzynka (I kuzynostwo). Ich rodziców już połączyłam jako rodzeństwo.
Joanna
Joanna
I tak jest dobrze - w MyHeritage taki układ nazywa się "relacją kołową" - tutaj więcej informacji:

http://blog.myheritage.pl/2010/06/nowos ... aczodlacz/
Pozdrawiam

Stanisław
geomorfina

Sympatyk
Posty: 94
Rejestracja: pn 22 kwie 2013, 19:57

Post autor: geomorfina »

Dziękuję za link :)

Nie do końca dobrze, bo na wydruku jest prababcia 2 razy, ja wiem o co chodzi, ale osoby z dalszej rodziny, które nie znają historii małżeństwa nie wiedzą i mogą pomyśleć, że to 2 różne osoby.
Awatar użytkownika
mariazgora

Sympatyk
Posty: 165
Rejestracja: pt 07 lut 2014, 11:16

Post autor: mariazgora »

Też mam taką sytuację, bo moja prababcia i praprababcia mojego męża były siostrami.
Mam je więc dwa razy w MyHeritage, i to w innych pokoleniach.
Nie dało się połączyć naszych rodzin, jak myślałam że tak to się stanie, gdy mamy wspólnych przodków, rodziców tych sióstr.
Ale tak samo jest to na wydruku w programie Ahnenblatt, na którym tworzę drzewo wszystkich naszych rodzin.
Muszę przyznać, że jestem tym zawiedziona w obu tych programach.

Pozdrawiam.
Maria
Awatar użytkownika
Eder

Sympatyk
Adept
Posty: 445
Rejestracja: czw 20 lis 2008, 21:24
Lokalizacja: Toruń

Ubytek Przodków - problem z wykresem

Post autor: Eder »

Witam
Wystąpił (kilka razy) w moim Drzewie tak zwany "ubytek Przodków" i mam problem z wykresem. Ci co powinni być na nim dwa razy są tylko raz. Próbowałem na FTB (także on-line na MyHeritage) i Ahnenblatt. Mieliście podobny problem? Jak udało się wam go pokonać?
Andrzej
krzysztof87

Sympatyk
Posty: 102
Rejestracja: sob 09 lut 2013, 22:39

Ubytek Przodków - problem z wykresem

Post autor: krzysztof87 »

Witam,
również mam podobny problem (kilka razy występuje u mnie ubytek przodków). Korzystam z programu Ahnenblatt. Jedyne na co wpadłem, choć jeszcze tego nie próbowałem (ze względu na czasochłonność), to wpisanie do programu na nowo wszystkich moich przodków, a tych co się powtarzają potraktowanie jako inne osoby. Oczywiście tylko celem stworzenia "pełnego", bardziej czytelnego wywodu moich przodków.

Pozdrawiam,
Krzysztof
Awatar użytkownika
Eder

Sympatyk
Adept
Posty: 445
Rejestracja: czw 20 lis 2008, 21:24
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Eder »

Sorki za szczerość, ale to słaby pomysł. Nie po to jest możliwość robienia różnych powiązań krzyżowych, aby teraz to wszystko odkręcać i dublować osoby.
Może jednak jest dobry sposób na rozwiązanie problemu?
Andrzej
Awatar użytkownika
PiotrGerasch

Sympatyk
Posty: 331
Rejestracja: pn 01 sty 2007, 11:50
Lokalizacja: Szczecin/Częstochowa
Kontakt:

Post autor: PiotrGerasch »

Zaznacza się raz z odnośnikiem do pierwszej pary
PG
Awatar użytkownika
Eder

Sympatyk
Adept
Posty: 445
Rejestracja: czw 20 lis 2008, 21:24
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Eder »

możesz to dokładniej wytłumaczyć?
Andrzej
Awatar użytkownika
brysiu

Sympatyk
Posty: 22
Rejestracja: czw 14 paź 2010, 09:53

Ułatwienie komunikacji na portalu MyHeritage

Post autor: brysiu »

W zakładce "Ogólne" w Tytule witryny podajcie adres poczty lub dane kontaktowe. Witryna nie pozwala na dostęp do osób z którymi chcemy się skontaktować bo pobiera za tę usługę opłaty.
Wpisując dane kontaktowe w tytule będziecie mogli kontaktować się bezpośrednio z osobami o tych samych zainteresowaniach genealogicznych.
santagirl

Sympatyk
Posty: 11
Rejestracja: czw 10 gru 2009, 20:13

Problem z etykietą genealoga

Post autor: santagirl »

Witam Wszystkich,
Prowadzę poszukiwania swojej rodziny od kilku ładnych lat i wykorzystywałam w tym celu kilka portali genealogicznych - teraz został mi de facto jeden (MH), ale nie do końca o tym.
Jedną z funkcji jaką ten portal posiada jest mechaniczne dopasowywanie osób podobnych w innych drzewach.

Problem jaki mam dotyczy admina jednego z nich który zżyna informacje z mojego drzewa dopisując do swojego (momentami robiąc przekomiczne błędy). Niestety portal MH nie umożliwia mi kontaktu z tym panem, a moja wiadomość z prośbą o kontakt, jaką zdecydowałam się wysłać do jegomościa na FB została całkowicie zignorowana.

Proszę, doradźcie mi co mogę jeszcze zrobić, aby tą sprawę wyjaśnić, przedyskutować... Bo na chwilę obecną jedynym sposobem jaki widzę na zakończenie działań tego pana jest jedynie usunięcie własnego drzewa, a tego bym nie chciała robić.

A.
Awatar użytkownika
Zatoka

Nieaktywny
Posty: 328
Rejestracja: sob 04 lip 2009, 21:27

Problem z etykietą genealoga

Post autor: Zatoka »

Ten problem był już kilkakrotnie poruszany na forach. Rada jest jedna. Zignorować ten fakt i nie dawać się w żadne dyskusje z tym panem lub usunąć drzewo z internetu.

Pozdrawiam

Janusz
Awatar użytkownika
magda_lena

Sympatyk
Legenda
Posty: 758
Rejestracja: sob 05 sty 2013, 22:29

Problem z etykietą genealoga

Post autor: magda_lena »

Droga A!
Temat zżynania był tu wielokrotnie przerabiany :)
Z własnego doświadczenia. Mam na MH pana, który hmmmm ... zżyna? Nie wiem. Wpisał źle moje własne i mojego dziecka, nazwisko . Olałam, udając, że to nie ja ;)
Co i Tobie proponuję zrobić.
A poważnie, wyłącz sobie na MH fukcję "zezwalaj na smart matches" i pan powinien przestać Cię "widzieć" (o ile stronę masz zablokowaną dla postronnych).
Pozdrawiam, Magdalena
rudnicki_waldemar
Posty: 8
Rejestracja: pt 27 lis 2015, 12:04

Post autor: rudnicki_waldemar »

Kradzież danych genealogicznych jest zjawiskiem powszechnym. Wszystkie fora genealogiczne z tego żyją. Część nawet bezczelnie nimi handluje. "Rozkręcenie" takich stron a następnie ich sprzedaż jest normą. Jeśli coś publikujesz na takiej stronie, to tak samo jakbyś to wykrzyczała przez okno na całą ulicę. Jeśli chcesz tego uniknąć to po co umieszczasz swoje drzewo w necie ? Zajmuję się genealogią od 15 lat i tylko tyle mogę Ci podpowiedzieć. Wielokrotnie byłem okradany z danych i wprowadzany w błąd. Od wielu już lat wypracowałem własny styl pracy. Danych które uznaję za wrażliwe nie trzymam na komputerze (kasować też trzeba umieć), nie wynoszę z domu na żadnych nośnikach i generalnie nikomu nie udostępniam. Wszystkie wartościowe dane które pozyskuję są efektem moich samodzielnych poszukiwań. Sam tłumaczę teksty obcojęzyczne i wykonuję kwerendy. Zdjęcia osób które publikuję zawsze mają zamazane twarze (np. w celu rozpoznania ubioru). Najwartościowsze materiały są efektem moich własnych zabiegów. Zapewniam Cię, jest to jedyna wartościowa droga poszukiwań. Inna sprawa, że genealogia to kosztowne zamiłowanie.
Awatar użytkownika
Golfistan

Sympatyk
Posty: 258
Rejestracja: wt 04 lis 2014, 19:49
Lokalizacja: Warszawa

MyHeritage Premium

Post autor: Golfistan »

Witam, mam pytanie o Myheritage Premium - chciałbym dokonać opłaty (niestety nie mam konta w $) - czy dokonanie wpłaty na podawane nr kont jest bezpieczne ? czy lepiej dokonać przelewu "papierowego" w placówce banku ?

Z góry dziękuję za informacje i ewentualne podpowiedzi.
Krzysztof.
Anetta_72

Sympatyk
Adept
Posty: 324
Rejestracja: pn 19 wrz 2011, 16:34

MyHeritage Premium - opłaty

Post autor: Anetta_72 »

Witaj Krzysztofie,
parę lat temu pierwszy raz zapłaciłam za konto Premium, płaciłam kartą kredytową. Potem drugi raz w 2014 roku zrobiłam to dokładnie w taki sam sposób. Nie wiem jak jest teraz, ale opłata za konto była przeliczona na stronie na złotówki plus oczywiście VAT i taką kwotę płaciłam znów kartą kredytową (można było wybrać opcję waluty w jakiej chcę zapłacić). Nie miałam jak dotąd żadnych kłopotów z funkcjonowaniem konta.
Pozdrawiam,
Anetta.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Nasze drzewa, Programy genealogiczne, Monografie o rodzinach”