Koperty dowodowe, dowody osobiste..

Pomoc w poszukiwaniach informacji

Moderatorzy: elgra, Galinski_Wojciech, maria.j.nie

Marynicz_Marcin

Sympatyk
Mistrz
Posty: 2313
Rejestracja: sob 20 cze 2009, 19:06
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: Marynicz_Marcin »

loreii pisze:
Łuniewska_Ewa pisze:Ja też mam pytanie w sprawie kopert dowodowych. Zwracam się z prośbą do osób, które w tym kierunku osiągnęły już jakieś sukcesy. Moja prababcia Helena Pilarska, przed wojną mieszkała w Bydgoszczy. W czasie okupacji została wraz z rodziną wysiedlona do Milanówka. Po wojnie wrócili do Bydgoszczy. Zmarła w 1954 roku. W Urzędzie Miejskim w Bydgoszczy, poinformowano mnie że u nich znajdują się koperty dowodowe z okresu gdy wydawaniem dowodów zajmowały się UM. Gdzie mogą się znajdować koperty dowodowe mieszkańców miasta Bydgoszczy powojenne wydawane przez KMO i czy osoba zmarła w 1954 roku mogła posiadać już dokument wydany przez władze PRL. Pozdrawiam.
W UM Bydgoszcz powinni podać ci informację gdzie są złożone koperty wydane przez KMO.
Myślę, że jednak w Urzędzie są tylko koperty osób, których wydawał UM. KPMO zajmowało się tym do połowy lat 70. ubiegłego wieku, więc teczki uległy najpewniej zniszczeniu (nie da się ukryć, że Bydgoszcz to duże miasto i zapewne mają ograniczenia miejsc, w których trzymają dokumenty).
Pozdrawiam,
Marcin Marynicz

Zapraszam na mojego bloga genealogicznego :
http://przodkowieztamtychlat.blogspot.com/
Płowik_Hubert

Sympatyk
Nowicjusz
Posty: 367
Rejestracja: pn 13 wrz 2010, 16:17
Lokalizacja: Błonie

Post autor: Płowik_Hubert »

Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś miał styczność z kopertami dowodowymi w UM Pruszków? Jak wygląda ich stan, czy uda się natrafić na koperty osób zmarłych jeszcze w latach 70. XX wieku?
Pozdrawiam
Hubert
Sroczyński_Włodzimierz

Członek PTG
Nowicjusz
Posty: 35480
Rejestracja: czw 09 paź 2008, 09:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sroczyński_Włodzimierz »

a nie wiem czy z Pruszkowa już nie zdają do APu
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
Płowik_Hubert

Sympatyk
Nowicjusz
Posty: 367
Rejestracja: pn 13 wrz 2010, 16:17
Lokalizacja: Błonie

Post autor: Płowik_Hubert »

Czyli nie niszczą starych? Jeżeli tak, to wspaniale.
Pozdrawiam
Hubert
Sroczyński_Włodzimierz

Członek PTG
Nowicjusz
Posty: 35480
Rejestracja: czw 09 paź 2008, 09:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sroczyński_Włodzimierz »

nikt nie niszczy
koperty to kat. A - niszczenie jest przestępstwem
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
Awatar użytkownika
Kaczmarek_Aneta

Sympatyk
Legenda
Posty: 6296
Rejestracja: pt 09 lut 2007, 13:00
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno

Post autor: Kaczmarek_Aneta »

Jeśli jeszcze nie przekazano owych kopert do AP, to polecam Ci jednak skontaktować się z urzędem i sprawdzić. Mnie udało się zdobyć zawartość kopert w nieco mniejszym mieście pod Warszawą z lat 1964 i 1971 (lata śmierci moich pradziadków).

Pozdrawiam
Aneta
Płowik_Hubert

Sympatyk
Nowicjusz
Posty: 367
Rejestracja: pn 13 wrz 2010, 16:17
Lokalizacja: Błonie

Post autor: Płowik_Hubert »

Odpowiedni do miejsca zamieszkania interesujących mnie osób urząd odpisał, że nie ma ewidencji ludności z lat 70. XX w., gdzie mogłyby być numery dowodów osobistych. Jest jakaś możliwość, aby znaleźć te koperty dowodowe na podstawie jakichś innych danych?
Pozdrawiam
Hubert
Lintner

Sympatyk
Posty: 103
Rejestracja: pn 18 lip 2011, 00:04

Post autor: Lintner »

W latach 70. zakładano tzw. "KOM" Karta osobowa mieszkańca, może na tej podstawie uda się coś ustalić. Jeżeli to nie pomoże proszę pytać o rejestry dowodów osobistych które zostały przejęte od KPMO.
Zapomniał bym, w księgach meldunkowych/rejestrach mieszkańców wpisywano serie i numer dowodu osobistego. W ostateczności pozostaje sprawdzenie w aktach zbiorowych przy akcie zgonu czy został wpisany nr.
Ostatnio zmieniony pt 11 mar 2016, 11:29 przez Lintner, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Tomek
Awatar użytkownika
marzanna62

Sympatyk
Nowicjusz
Posty: 809
Rejestracja: czw 06 sie 2015, 19:39

Post autor: marzanna62 »

Witajcie.
W moim przypadku zdarzył sie cud. Szukałam teczki dowodowej mojej babci zmarłej w Czestochowie w 1984r. Zgodnie z przepisami taka teczka nie powinna juz istniec ale okazało sie ze pracownicy UM nie mieli sumienia niszczyc. W mojej pamieci babcia urodzona w 1910 zawsze była "stara" jak zmarła miałam 22 lata, była samotna matka. W domu ne było zadnych pamiatek z młodosci babci. Gdyby nie genealogia która zainteresowałam sie w zeszłym roku i ten portal nie miałabym pojecia ze jest cos takiego jak teczka dowodowa.
W teczce dowodowej mojej babci dokumenty bezcenne kenkarta z 1943 ze zdjeciem i odciskami palcow 2 zdjecia z ok. 1950 i 1960 oraz sporo dokumentow innych: wnioskow o dowod, dokumentów przybycia do Czwy po wojnie bo babcia tuz po wojnie wyjechala na ziemie odzyskane i nikt nie wiedzial gdzie (nie ma juz zyjacych) teraz mam mnostwo wiedzy do poszukiwan.
Chcialam w tym miejscu zaapelowac nie rezygnujecie nawet jak wydaje Wam sie ze szanse sa zadne bo 10 lat dawno upłynelo. To jedyna sznsa ocalenia tych dokumentow ja bede miec kserokopie z całej teczki.
Teraz bede walczyc o teczke dziadka który zmarł w 1976 i choc sprawa bardzo trudna bo mieszkał na wsi i wchodza w gre starostwa powiatowe i prezydium rady narodowej bede szukac i juz zaczelam obdzwanianie wielu i instytucji.
Marzanna

Szukam nazwisk Rzemieniec, Rzemieniecki itp
Multan_Grzegorz

Sympatyk
Posty: 46
Rejestracja: czw 12 lut 2015, 15:56

Post autor: Multan_Grzegorz »

Czy ktoś z szanownych forumowiczów spotkał się z żądaniem opłaty wysokości 31 zł. od każdego podania o dowód znajdującego się w teczce jednej osoby? Właśnie się dowiedziałem, że powinienem uiścić 124 zł. za udostępnienie dokumentów z jednej teczki dowodowej, ponieważ osoba, której dotyczy teczka czterokrotnie składała podanie o dowód. Czy to jest właściwa interpretacja rozporządzenia regulującego opłatę za dostęp do danych z rejestru dowodów?

Pozdrawiam,
Grzegorz
loreii

Sympatyk
Posty: 294
Rejestracja: ndz 26 lip 2015, 13:46

Post autor: loreii »

Multan_Grzegorz pisze:Czy ktoś z szanownych forumowiczów spotkał się z żądaniem opłaty wysokości 31 zł. od każdego podania o dowód znajdującego się w teczce jednej osoby? Właśnie się dowiedziałem, że powinienem uiścić 124 zł. za udostępnienie dokumentów z jednej teczki dowodowej, ponieważ osoba, której dotyczy teczka czterokrotnie składała podanie o dowód. Czy to jest właściwa interpretacja rozporządzenia regulującego opłatę za dostęp do danych z rejestru dowodów?

Pozdrawiam,
Grzegorz
Tak,ja się z tym spotkałam.
I jest to całkowicie zgodne z prawem chociaż urzędnicy nie zawsze to egzekwują(w Krakowie i Limanowej otrzymałam koperty bez opłat,natomiast w Wałbrzychu już zażądano opłaty).
Monika

Smoter - Limanowa,Skrzydlna,Piekiełko Bilik - Kraków,Rzeszów,Sanok,Lwów,Jarosław Znamirowscy - Przemyśl,Chełm,Głuszyca Jarzemiszewscy - Przemyśl Idler - Sanok Derdzińscy - Kraków, Hladek - Lwów Paździor - Kraków,Warszawa Biesiadeccy - Rzeszów
Awatar użytkownika
marzanna62

Sympatyk
Nowicjusz
Posty: 809
Rejestracja: czw 06 sie 2015, 19:39

Post autor: marzanna62 »

W Czestochowie tez musialam zaplacic za dosterp do danych 31 zł a potem za ksero dokumentów.
Marzanna

Szukam nazwisk Rzemieniec, Rzemieniecki itp
Sroczyński_Włodzimierz

Członek PTG
Nowicjusz
Posty: 35480
Rejestracja: czw 09 paź 2008, 09:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sroczyński_Włodzimierz »

zdecydowanie nie podzielam interpretacji o powieleniu opłat za dostęp
sama kwestia ponoszenia opłat za "dostęp do informacji publicznej" w przypadku teczek dowodowych jest nad wyraz wątpliwa (począwszy od kwalifikacji teczki dowodowej zmarłej osoby bliskiej jako informacja publiczna)
jeśli tytuł opłaty inny - można dyskutować
nie będę bardzo wchodził w szczegóły i całość skrócę do wniosku, że dopóki nikt tego na drodze odwoławczej (do sądu włącznie) nie ruszy sytuacja będzie jaka jest
no..chyba, że wcześniej przekażą do APów - tu przy okazji - ta sama teczka udostępniona w AP, tak samo zakwalifikowana.."informacją publiczną" nie jest.
Miejsce przechowywania / podmiot udostępniający nie jest kluczowy dla kwalifikacji formuły udostępniania.

A o kpinę zakrawa pobranie opłaty za udostępnienie zwartego zbioru dokumentów dotyczący tej samej osoby w faktycznie identycznej sprawie.
Ale to jest opinia forumowa i jak wyżej - jeśli nikomu nie zechce się ..to tak może zostanie..ba! urzędy będą mniej skłonne takie eldorado przekazać APom - pomimo wymogu i możliwości. Toż to kura znosząca złote jaja! 4*31..
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
Awatar użytkownika
marzanna62

Sympatyk
Nowicjusz
Posty: 809
Rejestracja: czw 06 sie 2015, 19:39

Post autor: marzanna62 »

Zdecydowanie zgadzam sie z przedmówca to dla urzędów kura znoszaca złote jaja ale ze wzgleduna ten przepis o przechowywaniu teczek tylko 10 lat fakt znalezienia teczki osoby zmarlej w 1984 roku graniczy z cudem i wtedy 31 zł za dostep do takiej teczki (ja wplacilam taka kwote za cala teczke w ktorej bylo kilka wnioskow i kenkart) nie wydaje sie "rozbojem" bo zgodnie z przepisami takiej teczki moglo juz nie byc.
Marzanna

Szukam nazwisk Rzemieniec, Rzemieniecki itp
Awatar użytkownika
rempage

Sympatyk
Nowicjusz
Posty: 218
Rejestracja: sob 06 lut 2016, 00:07
Lokalizacja: Katowice

Koperty dowodowe we Wrocławiu

Post autor: rempage »

Czy Orientujecie się Państwo czy w urzędzie miasta Wrocławia dostępne są teczki dowodowe osób zmarłych przed 1976 r? W rozmowie telefonicznej w urzędzie powiedziano mi że zostały zniszczone jednak mam wątpliwości czy nie chciano mnie zbyć.Czy komuś udało się uzyskać kopie takich dokumentów?
Adam
ODPOWIEDZ

Wróć do „Poszukuję zasobów, informacji”