Koperty dowodowe, dowody osobiste..

Pomoc w poszukiwaniach informacji

Moderatorzy: elgra, Galinski_Wojciech, maria.j.nie

Awatar użytkownika
algaa

Sympatyk
Posty: 970
Rejestracja: sob 13 lis 2010, 21:31

Koperty dowodowe we Wrocławiu

Post autor: algaa »

Witam

Ja również występowałam o wydanie kopert dowodowych w urzędzie miasta Wrocławia i nic za każdym razem musiałam wykazac interes prawny. Nadmieniam że chodzi o kopertę dowodową mojego dziadka. używałam różnych argumentów i za każdym razem odmawiano wydania koperty dowodowej . Poległam w walce z urzędnikiami :-) Koperty nie mam do dzisiaj .Tak to właśnie wygląda w U.M. Wrocławia. Może bedziesz miał więcej szczęścia :-)

Pozdr Agnieszka.
Sroczyński_Włodzimierz

Członek PTG
Nowicjusz
Posty: 35480
Rejestracja: czw 09 paź 2008, 09:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sroczyński_Włodzimierz »

może jakbyś się odwołała ew, zaskarżyła to następnemu byłoby łatwiej:)
masz decyzję odmowną? możesz wstawić?
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
Awatar użytkownika
rempage

Sympatyk
Nowicjusz
Posty: 218
Rejestracja: sob 06 lut 2016, 00:07
Lokalizacja: Katowice

Post autor: rempage »

Nie jestem prawnikiem ale wg strony I https://mswia.gov.pl/pl/sprawy-obywatel ... stych.html
dostęp do danych mogą mieć też osoby które wykażą interes faktyczny. Jest tam nawet wzór wniosku.
Tak jak poprzednik proszę o wklejenie treści odmowy.
Ostatnio zmieniony śr 22 cze 2016, 12:05 przez rempage, łącznie zmieniany 1 raz.
stanislaw_pikul

Sympatyk
Posty: 234
Rejestracja: ndz 05 cze 2011, 14:23

Post autor: stanislaw_pikul »

rempage pisze:Nie jestem prawnikiem ale wg strony I https://mswia.gov.pl/pl/sprawy-obywatel ... stych.html
dostęp do danych mogą mieć osoby które wykażą interes faktyczny. Jest tam nawet wzór wniosku.
Tak jak poprzednik proszę o wklejenie treści odmowy.
Tak, ale trzeba uzyskać zgodę zainteresowanej osoby. :(
Pozdrawiam

Stanisław
Sroczyński_Włodzimierz

Członek PTG
Nowicjusz
Posty: 35480
Rejestracja: czw 09 paź 2008, 09:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sroczyński_Włodzimierz »

Wydaje się, że temat dotyczy kopert dowodowych zmarłych (kolejny wątek o tym samym) i dostępu do właśnie tej kategorii dokumentów. Mylne wrażenie odniosłem?:)
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
Awatar użytkownika
rempage

Sympatyk
Nowicjusz
Posty: 218
Rejestracja: sob 06 lut 2016, 00:07
Lokalizacja: Katowice

Post autor: rempage »

Sroczyński_Włodzimierz pisze:Wydaje się, że temat dotyczy kopert dowodowych zmarłych (kolejny wątek o tym samym) i dostępu do właśnie tej kategorii dokumentów. Mylne wrażenie odniosłem?:)
Moje pytanie brzmiało czy komuś udało się uzyskać takie dokumenty osób zmarłych we Wrocławiu. Niezależnie od sposobu i podstawy prawnej. Jak wiadomo każdy urząd ma inną interpretacje przepisów i nastawienie do geneaologów. Z tego co słyszałem teczki dowodowe były niszczone szczególnie w takich dużych miastach jak Wrocław.

Adam
stanislaw_pikul

Sympatyk
Posty: 234
Rejestracja: ndz 05 cze 2011, 14:23

Post autor: stanislaw_pikul »

Sroczyński_Włodzimierz pisze:Wydaje się, że temat dotyczy kopert dowodowych zmarłych (kolejny wątek o tym samym) i dostępu do właśnie tej kategorii dokumentów. Mylne wrażenie odniosłem?:)
A nowa ustawa o dowodach osobistych wydziela taką kategorię dowodów?
Do marca ub.r. można było się powoływać na ustawę o ochronie danych osobowych lub ustawę do dostępie do informacji publicznej bo zasady udostępniania danych z rejestru danych dowodów osobistych nie były odrębnie uregulowane - od tego czasu już są. :(
Pozdrawiam

Stanisław
Sroczyński_Włodzimierz

Członek PTG
Nowicjusz
Posty: 35480
Rejestracja: czw 09 paź 2008, 09:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sroczyński_Włodzimierz »

toż koperty dowodowe osób zmarłych nie znajdują się przecież w rejestrze:)!
nikt z rejestrem nawet się nie widzi na korytarzu

i nieważne czy przechowywane są w APie (dotyczy już zdanych) czy jeszcze w zakładowym (bo niski priorytet i nie oddali, choć powinni)



analogia: podobnież z bazami danych, które nie stały się rejestrami (np SC) - dostęp nie jest możliwy dlatego, że "sa to rejestry udostępniane"
a dlatego, że rejestrami nie są i z tego powodu obostrzeń nie ma:)
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
stanislaw_pikul

Sympatyk
Posty: 234
Rejestracja: ndz 05 cze 2011, 14:23

Post autor: stanislaw_pikul »

Sroczyński_Włodzimierz pisze:toż koperty dowodowe osób zmarłych nie znajdują się przecież w rejestrze:)!
nikt z rejestrem nawet się nie widzi na korytarzu
Czyli dane z rejestru będą niedostępne zaś dostęp do materiałów źródłowych służących do wprowadzenia do rejestru nie jest ograniczony?
Pozdrawiam

Stanisław
Sroczyński_Włodzimierz

Członek PTG
Nowicjusz
Posty: 35480
Rejestracja: czw 09 paź 2008, 09:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sroczyński_Włodzimierz »

nie, to inny przypadek - dla wykazania j.w. musiałbyś dowieść, że rejestr obejmuje zmarłych (w momencie wejścia w życie ustawy) i ich "źródłowe" koperty dowodowe (w tym zdane do APu:)

a nawet jakby:
analogia typu księgi są dostępne (dla potrzeb wywodu: w takim samym zakresie jak koperty zmarłych, pomińmy "publiczny i nieograniczony") vs rejestry (teoretycznie tworzone na ich podstawie)
etc etc
pokusiłbym się o wykazanie, że "źródłowe" (też wtórne:) w tym przypadku zawierają mniej danych wątpliwych - przykładowo: można przyjąć opór dot. publikacji aktu zgonu (zawiera dane zgłaszających - potencjalnie być może chronione), koperta nie. Ma "mniej". Więc ścieżka "bardziej pierwotne źródło więc domyślnie szersze i bardziej 'wrażliwe' nie jest poprawna. Rejestr to jednak synteza nie przepisanie z koperty. Nawet w przypadku żyjących:) w Przypadku zmarłych po prostu koperta nie jest źródłem do rejestru, bo do rejestr nie wejdzie zmarły w 1976, tak jak zmarły w 1876:)

ale na szczęście to akademickie:
1. jednak zasada podania podstawy ograniczenia dostępu (bez 'domyślania się rozszerzenia katalogu') obowiązuje
2. jak jest odmowa z uzasadnieniem to można i formalne i rzeczowe błędy ...
..tak w ciemno myśleć jaką kłodę rzucą i aparat budować na każdą możliwą, gdy sytuacja jest w miarę klarowna
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
Awatar użytkownika
Rafael

Członek PTG
Mistrz
Posty: 994
Rejestracja: wt 29 kwie 2008, 14:05
Lokalizacja: Kozietuły/Łomianki

Post autor: Rafael »

Mam nietypowe pytanie.
Jak wyszukujecie, czy dana jednostka zdała już koperty dowodowe do archiwum? Jak są opisane w wyszukiwarkach NDAP?
Na obecną chwilę nie pytam w urzędzie. W przypadku koperty dowodowej mojej prababci potrzebują numeru dowodu, żeby móc szukać. Czekam więc na inny sposób, bo nie udało mi się nigdzie znaleźć tego numeru.
Pozdrawiam
Rafał

Poszukuję wszelkich informacji i kontaktu z krewnymi rodzeństwa pradziadków:
Warszawa - Bańkowscy, Kabot.
https://genealodzy.pl/index.php?name=PN ... art=4&ez=2
Sroczyński_Włodzimierz

Członek PTG
Nowicjusz
Posty: 35480
Rejestracja: czw 09 paź 2008, 09:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sroczyński_Włodzimierz »

Ja w ogólnodostępnych (tj myślę o SEZAMIe w necie) nie wyszukuję (a ze zrozumiałych względów w tych niedostępnych powszechnie -także nie). Warto do NDAPu wysłać zapytanie ..a może zadzwonić wystarczy?
natomiast takie informacje powinieneś uzyskać bez problemu dzwoniąc do właściwego APu lub do Milanówka, ew. osobiście na miejscu. Może nie tak szczegółowe ale skąd już coś przyszło powinni powiedzieć (z doświadczenia) lub kiedy się spodziewają (ale to już nadzór archiwalny nie opracowanie zasobu) - podobnie w urzędach gmin : takiej informacji Ci udzielą
Wydaje mi się, że to co jest zdawane (przynajmniej od dłuższego czasu) jest w postaci opisanej Nazwisko Imię (plus jeszcze kilka doprecyzowujących), AP materiału typu "koperta do dowodu SJ 999999" nie przyjmie.
Jednak prościej chyba spróbować ustalić serię i numer (jak się domyślam - dotyczy Warszawy, przede wszystkim Mokotowa i Pragi Południe) w "meldunkach"
Zresztą formalnie..nie jest to konieczne, jeśli wchodzisz w tryb opłaty za udostępnienie inf. publicznej i szerzej kpa -urząd nie może wymagać informacji, którą posiada (lub winien posiadać). Znacznie przyspiesza, ale nie jest warunkiem koniecznym tak formalnie:)
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
Awatar użytkownika
Rafael

Członek PTG
Mistrz
Posty: 994
Rejestracja: wt 29 kwie 2008, 14:05
Lokalizacja: Kozietuły/Łomianki

Post autor: Rafael »

Dziękuję Ci bardzo za obszerną pomoc :)
Pozdrawiam
Rafał

Poszukuję wszelkich informacji i kontaktu z krewnymi rodzeństwa pradziadków:
Warszawa - Bańkowscy, Kabot.
https://genealodzy.pl/index.php?name=PN ... art=4&ez=2
Lintner

Sympatyk
Posty: 103
Rejestracja: pn 18 lip 2011, 00:04

Post autor: Lintner »

Najlepiej pytać u źródła czyli w tym przypadku we właściwym urzędzie gminy/miasta czy dokumentacja kopert dowodowych została przekazana do AP. Jeżeli jest w dalszym ciągu na stanie archiwum zakładowego o ile jest to została przekazana na spisach zdawczo odbiorczych, wyszukanie jej nie będzie w tym przypadku problemem bowiem wystarczy imię i nazwisko.
Pozdrawiam
Tomek
Sokolowski28

Sympatyk
Posty: 30
Rejestracja: ndz 30 sie 2015, 22:23

Post autor: Sokolowski28 »

W moim przypadku udałem się do Urzedu Gminy gdzie zamieszkiwali dziadkowie i pani w dowodach odszukała w starej książce meldunkowej z lat 60-tych nr dowodu. Koperty dowodowe zanjdowały sie w Urzędzie Miasta Powiatowego wydział spraw obywatelskich (tam gdzie wydają dowody) Niestety do odszukania konkternej koperty potrzebny był nr dowodu. Jak poinformowała mnie bardzo miła i pozytywnie nastawiona do tematu pani, koperty dowodowe są poukładane w archiwum Urzedu Miasta numerami dowodów i odszukanie danej koperty po nazwisku jest niemożliwe. W sumię uzyskałem 3 koperty(foto) na zwykły wniosek o udostępnienie danych wykazując interes faktyczny-badania genealogiczne.
Pozdrawiam
Grzegorz Sokołowski
ODPOWIEDZ

Wróć do „Poszukuję zasobów, informacji”