Koperty dowodowe, dowody osobiste..

Pomoc w poszukiwaniach informacji

Moderatorzy: elgra, Galinski_Wojciech, maria.j.nie

Sroczyński_Włodzimierz

Członek PTG
Nowicjusz
Posty: 35480
Rejestracja: czw 09 paź 2008, 09:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sroczyński_Włodzimierz »

Niektóre warszawskie dzielnice zasygnalizowały rozpoczęcie procesu przekazywania kopert dowodowych do Archiwum Państwowego w Warszawie. Może potrwać i trzy lata (to co zgłoszone, pozostałe dłużej)
ale wniosek (jak dla mnie taki):
jeśli komuś się spieszy (np z Pragi Północ) to działać teraz (proces przekazywania może mocno zakłócić udostępniane)
jeśli się nie spieszy - poczekać na AP (będzie zinwentaryzowane, tj chociaż protokół jeśli nie inwentarz), hurtem w jednym miejscu, za darmo (bez opłaty 31 zł lub wykazywania za co to 31 zł)
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
Piotr_Romanowski

Sympatyk
Mistrz
Posty: 854
Rejestracja: ndz 14 cze 2009, 17:53
Lokalizacja: Płock

Post autor: Piotr_Romanowski »

Włodku masz może informacje kiedy Praga Płd i Mokotów przekażą koperty do APW?
Sroczyński_Włodzimierz

Członek PTG
Nowicjusz
Posty: 35480
Rejestracja: czw 09 paź 2008, 09:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sroczyński_Włodzimierz »

kiedy przekażą nie mam info dot. żadnej dzielnicy
kiedy zaczną przekazywać albo ściślej - mają zamiar zacząć w tym roku..niestety nie Praga Płd
co nie znaczy "nie noszą się z zamiarem" a raczej "nie pytałem"
trzeba sprawdzać (niezobowiązująco, telefonicznie) w urzędach dzielnicowych
co ma ten plus, że jeśli się nie noszą z zamiarem to może na skutek zainteresowania zaczną o tym myśleć
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
Jaworska_Dorota

Sympatyk
Posty: 100
Rejestracja: pn 11 lut 2019, 07:57

Post autor: Jaworska_Dorota »

Witam
Pytanie : czy nie mając interesu prawnego otrzymam kserokopię
dokumentu z koperty dowodowej ?
Pozdrawiam.
Dorota

Skopiowane ze strony Urzędu w Stargardzie :

UZYSKANIE KSEROKOPII DOKUMENTU Z KOPERTY DOWODOWEJ

Wymagane dokumenty

"Wniosek o wydanie kserokopii dokumentu z koperty dowodowej"

Opłata

5 zł od każdej pełnej lub zaczętej strony

Termin

Od ręki.

Uwagi

Wniosek o wydanie poświadczonej kserokopii dokumentu z koperty dowodowej składa się w organie, który wydał ostatni dowód osobisty. <BR>Wniosek o wydanie poświadczonej kserokopii dokumentu winien być - zgodnie z art. 73 § 2 kpa uzasadniony wykazanym interesem prawnym. Przy składaniu wniosku należy zatem przedłożyć dokument uzasadniający wniosek, np. pismo Fundacji Polsko-Niemieckie Pojednanie, ZUS, Urzędu Wojewódzkiego, itp. - zawierające żądanie przedłożenia wymaganego dokumentu w przypadku złożenia wniosku drogą korespondencyjną lub faksem należy załączyć kserokopie w/wskazanych pism). <BR>
Sroczyński_Włodzimierz

Członek PTG
Nowicjusz
Posty: 35480
Rejestracja: czw 09 paź 2008, 09:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sroczyński_Włodzimierz »

info z urz. dzielnicowego warszawskiego Śródmieścia
przechowywane (z różnych miejsc) kopert dot. SJ (w tym SJ 70) były przechowywane, ale zostały (w praktyce w całości) zniszczone w okresie obowiązywania BE10. Zachowały się pojedyncze, które były wypożyczone na zewnątrz w trakcie brakowania.

zamiast pisać wniosek o udostępnienie koperty było mi napisać wniosek o inf. publiczną "Jakie konkretnie były w zasobie i zostały zniszczone? Jakie konkretnie (np sprzed 2000) były w zasobie i nadal są, kiedy zostaną przekazane AP"
cena taka sama 31 zł:)

PS i nawiązując ponownie do pytania Piotra:
o WCA (przech. Warszawa-Mokotów), A(B?) przech. Warszawa Praga-Płd , tj o zaawansowanie prac nad zdawaniem - bieżąca informacja w UD Mokotów i UD Pr. Południe
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
Awatar użytkownika
benyzet

Sympatyk
Posty: 500
Rejestracja: pt 23 sie 2013, 20:46
Lokalizacja: Kościan

Post autor: benyzet »

Witam wszystkich. Z uwagą czytam temat o kopertach dowodowych i wtrącę może swoje "pięć groszy". Wydaje mi się,że kilka osób to zainteresuje, bo dotyczy Kresów. Parę tygodni temu, napisałem list do archiwum w Iwano-Frankowsku. Spytałem się w liście, czy jest ( było) coś takiego w ich zbiorach.  Pisałem po ukraińsku,włożyłem w kopertę i wysłałem. Dlaczego w takiej formie? Ano z doświadczenia koleżanek i kolegów z forum, oraz swojego z  tym archiwum. Chciałem mieć pewność,że dostanę odpowiedź. I nie myliłem się. 11 lipca dostałem odpowiedź,że u nich w zbiorach nic takiego nie ma,ale kazali mi się zwrócić do, tutaj cytat "відділ ДРАЦСу Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області за адресою: вул. Гаркуші, буд. 15, м. Івано-Франківськ 76018"
Pod ten adres wysłałem taki sam list jak poprzednio,pocztą.
Będę informował Was o wynikach korespondencji.
    
Z pozdrowieniami Grzegorz
--------------------------------------------------
Szukam informacji o Jerzym Tadeuszu ( Teodorze) Zarzyckim ur. 1745-1760. Legitymował się w Haliczu w 1782 roku.
besla35

Sympatyk
Posty: 170
Rejestracja: ndz 31 mar 2013, 17:59
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: besla35 »

Jaworska_Dorota pisze:Witam
Pytanie : czy nie mając interesu prawnego otrzymam kserokopię
dokumentu z koperty dowodowej ?
Pozdrawiam.
Dorota

Skopiowane ze strony Urzędu w Stargardzie :

UZYSKANIE KSEROKOPII DOKUMENTU Z KOPERTY DOWODOWEJ

Wymagane dokumenty

"Wniosek o wydanie kserokopii dokumentu z koperty dowodowej"

Opłata

5 zł od każdej pełnej lub zaczętej strony

Termin

Od ręki.

Uwagi

Wniosek o wydanie poświadczonej kserokopii dokumentu z koperty dowodowej składa się w organie, który wydał ostatni dowód osobisty. <BR>Wniosek o wydanie poświadczonej kserokopii dokumentu winien być - zgodnie z art. 73 § 2 kpa uzasadniony wykazanym interesem prawnym. Przy składaniu wniosku należy zatem przedłożyć dokument uzasadniający wniosek, np. pismo Fundacji Polsko-Niemieckie Pojednanie, ZUS, Urzędu Wojewódzkiego, itp. - zawierające żądanie przedłożenia wymaganego dokumentu w przypadku złożenia wniosku drogą korespondencyjną lub faksem należy załączyć kserokopie w/wskazanych pism). <BR>
W Sochaczewie nie ma zadnej oplaty, ale mozna tylko zdjecia zawartosci zrobic
Elzbietakober

Sympatyk
Posty: 88
Rejestracja: ndz 07 maja 2017, 16:53

Koperty dowodowe w II RP

Post autor: Elzbietakober »

Czy w okresie II R.P.istnialy koperty dowodowe?Mój wujek polski wynalazca ,który brał udział przed II wojna w wystawach pewnie posiadał dowód osobisty i pewnie paszport /studia w Paryżu / w latach dwudziestych / Gdzie można szukać śladów wydania dokumentów?Pozdrawiam Elzbieta
Awatar użytkownika
Kamiński_Janusz

Sympatyk
Adept
Posty: 3473
Rejestracja: czw 26 mar 2015, 20:17
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontakt:

Koperty dowodowe w II RP

Post autor: Kamiński_Janusz »

Janusz

Szukam informacji o polskiej szkole i sierocińcu, zorganizowanych przez Związek Patriotów Polskich w mieście Atbasar w Kazachstanie w latach 1943-1946, oraz o powrocie sierot do Gostynina i Kwidzyna
besla35

Sympatyk
Posty: 170
Rejestracja: ndz 31 mar 2013, 17:59
Lokalizacja: Sochaczew

Koperty dowodowe w II RP

Post autor: besla35 »

Witam. Wyslalem zapytanie do gminy o koperty dowodowe moich niezyjacych od dekady dziadkow, dostalem info, ze sa. Nastepny mail z pytaniem czy mi udostepnia, ewentualnie pozwola zrobic zdjecia, w odpowiedzi przeczytalem, a po co to panu, to grzecznie odpisalem, ze zbieram informacje o rodzinie, to dzis mi odpisali, ze w takim razie udostepnia mi akta USC do zrobienia zdjec a nie koperty dowodowe.
Dzis napisalem, zeby podali mi podstawe odmowy, pewnie bedzie wszechwladne RODO

Bernard
Kate_M

Sympatyk
Posty: 157
Rejestracja: pt 05 sty 2018, 01:21

Koperty dowodowe w II RP

Post autor: Kate_M »

Dzień dobry,

Jak czytam ten wątek, to w połączeniu w własnymi doświadczeniami w tym zakresie stwierdzam, że dostęp do tych dokumentów to jest wolna amerykanka.
Zawartość kopert można otrzymać:
- za darmo
- za 31 złotych od wniosku (czyli od osoby czyli od koperty)
- za 5 złotych za skan
- za 31 złotych za skan
- można również nie dostać nic jak się źle trafi

Przecież to jakiś dramat :(

Kilka dni temu też wysłałam zapytanie. Do dwóch różnych miejsc, do Urzędu Miasta Łodzi i do Urzędu na Podlasiu. Z jednego i drugiego przyszła odpowiedź. Z Podlasia zgłosiła się Pani informując mnie, że w tej sprawie powinnam pisać gdzieś indziej, nie zdążyłam zareagować a dostałam maila z "gdzieś indziej". Pani sama przesłała mojego maila tam gdzie trzeba. Póki co sprawa jest jeszcze in progress, więc celowo nie piszę, który Urząd na Podlasiu, żeby bez przyczyny nikogo nie obsmarować. Dostałam w załączniku wniosek, który muszę wypełnić oraz informację, że muszę udowodnić pokrewieństwo. Wszystko okraszone fragmentami ustawy oraz informacją co konkretnie mam wpisać w które rubryki wniosku. Miło, ale czuję, że będzie ciężko bo chcę wnioskować o kopertę siostry mojej babci, która nie miała dzieci. Zstępnych więc nie ma i nie mam szans znaleźć nikogo kto będzie uprawniony do wglądu. No ale zobaczymy. Cena: 31 złotych za kopertę, w rubrykę jakie dokumenty mam wpisać ogólnie "dokumenty zgromadzone w kopercie dowodowej".
UMŁ za to przedstawił tak zaporową kwotę, że mi ręce opadły. 31 złotych za skan. Dostałam maila, że Pani prosi o telefon w tej sprawie. Zadzwoniłam, Pani również zapytała po co mi to, odpowiedziałam, że zbieram materiały o rodzinie. Aha, no to zapraszam do Urzędu, przejrzymy koperty i zobaczymy co w nich jest. Szału nie było, poprosiłam o skan Karty Osobowej mojej babci bo byływ niej ciekawe informacje. Resztę odpuściłam. Zanim w ogóle Pani pokazała mi kopertę z daleka musiałam się wylegitymować i udowodnić, że jestem rodziną w linii prostej(!). I tu również Pani była niewzruszona, jak powiedziałam, że jedna z sióstr babci straciła szóstkę dzieci jak były niemowlakami i nie ma innej rodziny.

Czekam dnia, kiedy to wszystko trafi do AP.
Pozdrawiam
Kasia
besla35

Sympatyk
Posty: 170
Rejestracja: ndz 31 mar 2013, 17:59
Lokalizacja: Sochaczew

Koperty dowodowe w II RP

Post autor: besla35 »

Witam, ja dzis dostalem taka odpowiedz z USC:

"Dzień dobry,
Zgodnie z Pana zapytaniem informuję, że oczywiście może Pan złożyć Wnioski o udostępnienie wraz z opłatami skarbowymi.
Chciałabym podkreślić, że w Pana przypadku (zgodnie z art. 75 ust. 3 pkt 3 Ustawy o dowodach osobistych) kluczowe jest wykazanie (udokumentowanie) interesu prawnego czyli wykazanie przez stronę przepisu prawa, związku osoby, sytuacji z przepisem oraz dokumentów potwierdzających dane żądanie."

Bernard
Sroczyński_Włodzimierz

Członek PTG
Nowicjusz
Posty: 35480
Rejestracja: czw 09 paź 2008, 09:17
Lokalizacja: Warszawa

Koperty dowodowe w II RP

Post autor: Sroczyński_Włodzimierz »

Kasiu: dobre podsumowanie na ca połowę 2019. Pytanie czy możemy coś więcej niż biernie czekać (na przekazanie do APów - tgo co na ogól dawno temu powinno być przekazane)
Problemy chyba głównie wynikają z niezrozumienia różnicy pomiędzy dokumentacją dowodów osobistych osób , a [archiwalną] dokumentacją unieważnionych dowodów osobistych zmarłych i rozciągania rozporządzeń, procedur wzorów psim etc określonych dla dokumentów tożsamości osób na dokumentacją unieważnionych dokumentów zmarłych. My też czasem dokładamy swoje (USC?)
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
besla35

Sympatyk
Posty: 170
Rejestracja: ndz 31 mar 2013, 17:59
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Koperty dowodowe w II RP

Post autor: besla35 »

Kate_M pisze:Dzień dobry,

Jak czytam ten wątek, to w połączeniu w własnymi doświadczeniami w tym zakresie stwierdzam, że dostęp do tych dokumentów to jest wolna amerykanka.
Zawartość kopert można otrzymać:
- za darmo
- za 31 złotych od wniosku (czyli od osoby czyli od koperty)
- za 5 złotych za skan
- za 31 złotych za skan
- można również nie dostać nic jak się źle trafi

Przecież to jakiś dramat :(

Kilka dni temu też wysłałam zapytanie. Do dwóch różnych miejsc, do Urzędu Miasta Łodzi i do Urzędu na Podlasiu. Z jednego i drugiego przyszła odpowiedź. Z Podlasia zgłosiła się Pani informując mnie, że w tej sprawie powinnam pisać gdzieś indziej, nie zdążyłam zareagować a dostałam maila z "gdzieś indziej". Pani sama przesłała mojego maila tam gdzie trzeba. Póki co sprawa jest jeszcze in progress, więc celowo nie piszę, który Urząd na Podlasiu, żeby bez przyczyny nikogo nie obsmarować. Dostałam w załączniku wniosek, który muszę wypełnić oraz informację, że muszę udowodnić pokrewieństwo. Wszystko okraszone fragmentami ustawy oraz informacją co konkretnie mam wpisać w które rubryki wniosku. Miło, ale czuję, że będzie ciężko bo chcę wnioskować o kopertę siostry mojej babci, która nie miała dzieci. Zstępnych więc nie ma i nie mam szans znaleźć nikogo kto będzie uprawniony do wglądu. No ale zobaczymy. Cena: 31 złotych za kopertę, w rubrykę jakie dokumenty mam wpisać ogólnie "dokumenty zgromadzone w kopercie dowodowej".
UMŁ za to przedstawił tak zaporową kwotę, że mi ręce opadły. 31 złotych za skan. Dostałam maila, że Pani prosi o telefon w tej sprawie. Zadzwoniłam, Pani również zapytała po co mi to, odpowiedziałam, że zbieram materiały o rodzinie. Aha, no to zapraszam do Urzędu, przejrzymy koperty i zobaczymy co w nich jest. Szału nie było, poprosiłam o skan Karty Osobowej mojej babci bo byływ niej ciekawe informacje. Resztę odpuściłam. Zanim w ogóle Pani pokazała mi kopertę z daleka musiałam się wylegitymować i udowodnić, że jestem rodziną w linii prostej(!). I tu również Pani była niewzruszona, jak powiedziałam, że jedna z sióstr babci straciła szóstkę dzieci jak były niemowlakami i nie ma innej rodziny.

Czekam dnia, kiedy to wszystko trafi do AP.
W Sochaczewie zaprosili mnie i pozwolili fotografowac do woli wszystko, w Wawce juz trzeba zaplacic, a w gminnym USC robia trudnosci

Bernard
Kate_M

Sympatyk
Posty: 157
Rejestracja: pt 05 sty 2018, 01:21

Re: Koperty dowodowe w II RP

Post autor: Kate_M »

Włodku: pytanie retoryczne postawiłeś wydaje mi się. Nie możemy nic. Chociaż czasem jak mam iść do jakiegoś urzędu coś załatwić to mam ochotę ubrać się w pas szahida...

Bernard: Jeśli do czegoś Ci się przyda ta informacja, to cytuję fragment z maila, który przysłała mi Pani z Podlasia:

"Zgodnie z przyjętą interpretacją przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji istnieje podstawa do udostepnienia dokumentów na rzecz najbliższej rodziny, tj. wstępnych lub zstępnych w przypadku gdy uzasadnienie złożonego wniosku opiera się na motywach odnoszących się do kultu i pamięci osoby zmarłej (np. gromadzenie pamiątek po osobie zmarłej).
Zgodnie z orzeczeniem Sądu Najwyższego z dnia 09 lutego 2011 r., sygn. akt V CSK 256/10 prawo do kultywowania pamięci osoby zmarłej jest uznawane powszechnie za samoistne dobro osobiste. W konsekwencji przepis art. 23 kodeksu cywilnego regulujący kwestie dobra osobistego stanowi przepis prawa materialnego stanowiący podstawę do żądania udostępnienia dokumentów".

W łódzkim urzędzie Pani mi podyktowała formułkę: "Motyw kultu i pamięci osoby zmarłej" oraz kazała dopisać kim jestem dla osoby, o której dokument się ubiegam. To wystarczyło.
Pozdrawiam
Kasia
ODPOWIEDZ

Wróć do „Poszukuję zasobów, informacji”