Problemy z MyHeritage

Wzajemna pomoc w tworzenie drzewa genealogicznego, dyskusje o genealogicznych programach , opowiadania historyczno-genealogiczne o rodzinie , nasze blogi genealogiczne...

Moderatorzy: elgra, Galinski_Wojciech, maria.j.nie

Tom_mk

Sympatyk
Posty: 232
Rejestracja: sob 20 sty 2018, 23:08
Kontakt:

MyHeritage Ulepszanie zdjęć

Post autor: Tom_mk »

Tak, pare dni temu, zrobilem jedno zdjecie na probe i dzialalo.

Pozdrawiam
Tomasz
pebro

Sympatyk
Posty: 43
Rejestracja: pn 06 sty 2020, 21:13

Re: MyHeritage Ulepszanie zdjęć

Post autor: pebro »

Bibi pisze:Próbowałam skorzystać z tej funkcji, ale niestety za każdym razem jak próbuję wgrać zdjęcie pojawia się komunikat o błędzie i spróbowaniu później.
Czy Twoje zdjęcia mają wielkość co najmniej 300px? I pamiętaj, że darmowe jest tylko 10 zdjęć (później można założyć nowe konto).
--
Pozdrawiam Paweł
Tom_mk

Sympatyk
Posty: 232
Rejestracja: sob 20 sty 2018, 23:08
Kontakt:

Re: MyHeritage Ulepszanie zdjęć

Post autor: Tom_mk »

Tego nie wiedzialem, ze mozna zrobic tylko 10 zdjec, a zdjecie bylo zrobione telefonem ze starego zdjecia, to rozdzielczosc dosyc duza 1200x1600.

Tomasz
Awatar użytkownika
lukas49

Sympatyk
Ekspert
Posty: 293
Rejestracja: pt 06 wrz 2013, 17:30
Lokalizacja: Toruń

Re: Łączenie drzew

Post autor: lukas49 »

Maciej05 pisze:Hej.
Potrzebuję pomocy, a mianowicie chcemy z kolegą połączyć nasze drzewa, mam pobrany plik GEDCOM obydwu drzew i chcemy je scalić w jedno, i potem wrzucić na stronę Myheritage, obydwoje mamy pakiet podatwowy więc połączenie przez Smart MAtches odpada.
Prosze o pomoc

Jak połączyć dwa drzewa genealogiczne?

Możliwe jest połączenie dwóch drzew genealogicznych za pomocą programu Family Tree Builder w skrócie FTB. Nie zaleca się jednak łączenia dużych drzew genealogicznych, ponieważ zduplikowane informacje muszą zostać usunięte ręcznie i mogą pojawić się niespójności w drzewie genealogicznym.

Oto kolejność czynności:
1. Wykonaj eksport do GEDCOM każdego z drzew (głównego X i dodatkowego Y, które chcesz połączyć z drzewem głównym). Opcję tą znajdziesz w karcie Drzewo > Zarządzaj drzewami > Eksport do GEDCOM.
2. Wykonaj import pliku GEDCOM drzewa głównego X do programu FTB. Opcję tą znajdziesz w pasku menu Plik > Importuj plik GEDCOM.
3. Mając otwarte drzewo X w programie FTB powtórz czynności z punktu 2 w celu importu pliku GEDCOM drzewa Y. Po wybraniu pliku GEDCOM drzewa Y kliknij Dalej i raz jeszcze potwierdź dane klikając Dalej. W kolejnym kroku, w oknie „Konfiguracja”, sekcja „Wynik” należy wybrać opcję „Dołącz do projektu X” > Dalej w celu połączenia obydwu drzew.
Uwaga: Przed połączeniem drzew zaleca się wykonanie kopii zapasowych obydwu projektów w FTB aby w przypadku błędów odtworzyć z nich poprzednie projekty > Plik > Wykonaj kopię zapasową projektu.
4. Po pojawieniu się komunikatu o pomyślnym połączeniu obydwu drzew kliknij Zakończ. Pojawi się okno sprawdzenia duplikatów w połączonych drzewach. Po wybraniu Sprawdź pojawi się okno z informacjami o wszystkich duplikatach i ich ilością. Wybierz przycisk „Zapisz jako plik” w celu późniejszego ręcznego usunięcia wszystkich duplikatów. Plik zapisany zostanie w formacie CSV otwieranym przy pomocy Excela.
5. Po zapisaniu tego pliku w formacie csv (arkusz Excel) można zakończyć proces łączenia dwóch drzew > kliknij Zamknij.

To w zasadzie wszystko jeśli chodzi o łączenie dwóch drzew.

Na koniec raz jeszcze ostrzeżenie co do korzystania z tej funkcji. Jeśli w obydwu łączonych drzewach znajduje się wiele tych samych osób, nie zostaną one połączone stając się duplikatami, które trzeba usuwać ręcznie. Nie zaleca się w takim przypadku łączenia drzew. Lepiej i szybciej otworzyć większe drzewo i ręcznie dodać do niego brakujące rekordy z drugiego mniejszego.
Pozdrawiam - Jan

szukam: Łukasik, Zalewski - Kujawy
Bibi

Sympatyk
Mistrz
Posty: 380
Rejestracja: sob 19 sty 2013, 21:08

Re: MyHeritage Ulepszanie zdjęć

Post autor: Bibi »

pebro pisze:
Bibi pisze:Próbowałam skorzystać z tej funkcji, ale niestety za każdym razem jak próbuję wgrać zdjęcie pojawia się komunikat o błędzie i spróbowaniu później.
Czy Twoje zdjęcia mają wielkość co najmniej 300px? I pamiętaj, że darmowe jest tylko 10 zdjęć (później można założyć nowe konto).
Tak, wszystkie zdjęcia które próbowałam wrzucić/przesłać mają rozdzielczość 300dpi.
Dziś próbowałam i znowu nic. Masakra jakaś:(

pozdrawiam
Basia
Awatar użytkownika
lukas49

Sympatyk
Ekspert
Posty: 293
Rejestracja: pt 06 wrz 2013, 17:30
Lokalizacja: Toruń

Re: MyHeritage Ulepszanie zdjęć

Post autor: lukas49 »

Bibi pisze:Tak, wszystkie zdjęcia które próbowałam wrzucić/przesłać mają rozdzielczość 300dpi.
Dziś próbowałam i znowu nic. Masakra jakaś:(

pozdrawiam
Basia
U mnie cały czas wszystko działa. Nie zwracałem nawet uwagi na rozdzielczość zdjęcia.
Proszę przesłać mi na priva jedno ze zdjęć, sprawdzę czy u mnie działa. Uwaga: pojemność załączonego pliku max 190 KB - większe nie przejdzie.
Pozdrawiam - Jan

szukam: Łukasik, Zalewski - Kujawy
Awatar użytkownika
eljotnes

Sympatyk
Posty: 171
Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 18:08
Lokalizacja: Olsztyn

Re: MyHeritage Ulepszanie zdjęć

Post autor: eljotnes »

witam w oparciu o jaki program działa funkcja ulepszania zdjęć niestety 10 szt. za free to mało :(
adamrw

Sympatyk
Posty: 933
Rejestracja: wt 06 lis 2018, 15:14

Re: MyHeritage Ulepszanie zdjęć

Post autor: adamrw »

eljotnes pisze:witam w oparciu o jaki program działa funkcja ulepszania zdjęć niestety 10 szt. za free to mało :(
Nie zachęcam do przejścia na ciemną stronę mocy, ale podpowiem, że nowe konta mają możliwość skorzystania z 14-dniowego okresu próbnego, dającego dostęp do wszystkich funkcji myheritage.
Adam
Poszukuję informacji o "urodzonych" Wasilewskich z terenów obecnej Litwy i północnej Białorusi oraz o rodzinie Frost z Pińska.
Gałczyński

Sympatyk
Posty: 89
Rejestracja: czw 28 lut 2019, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

My Heritage i problem z 2FA, brak dostępu do numeru telefonu

Post autor: Gałczyński »

Cześć

Mam problem z MyHeritage i pomyślałem, że być może ktoś już tutaj się z nim zetknął i jakoś przez niego przebrnął.

Otóż włączyłem sobie 2FA na koncie nie przewidując, że amerykańce nie myślą. :) Dość niespodziewanie straciłem numer telefonu którego używałem od kilkunastu lat, niby nic, ale nie dla My Heritage. Nie przewidzieli takiej sytuacji.
Udało mi się znaleźć sposób, aby wysłać do nich prośbę o zmianę numeru, jednak od półtora miesiąca i kilku przypomnień nie dostałem żadnej odpowiedzi. Dzisiaj próbowałem się do nich dodzwonić, ale system aby dopuścić mnie do konsultanta wymaga wpisania numeru konta, którego nie znam i nawet nie wiedziałem że jest.

Mam zatem pytanie, czy ktoś miał podobny problem i udało mu się go przejść?

Pozdrawiam
Andrzej
Pozdrawiam
Andrzej
Awatar użytkownika
Kostkowski

Sympatyk
Nowicjusz
Posty: 1244
Rejestracja: czw 14 paź 2010, 18:41

Jak naprawić dostęp do swoich drzew?

Post autor: Kostkowski »

Witam wszystkich serdecznie
Dawno temu założyłem kilka drzew, które przejęło myheritage. Potem już na myheritage założyłem kilka drzew. Niegdyś przez nieostrożność straciłem dostęp do wszystkich swoich drzew. Ponieważ do niektórych zaprosiłem kilka osób (np. syna) to zalogowałem się jako oni i zaprosiłem siebie. Do innych zaproszonych telefonowałem z prośbą by oni mnie zaprosili. Tym sposobem nabyłem dostęp do kilku swoich drzew ale ktoś inny (np. syn) widnieje jako założyciel. Do niektórych zaproszonych nie pamiętam kontaktu więc nie do wszystkich drzew odzyskałem dostęp.

Jak naprawić utracony dostęp do pozostałych drzew przeze mnie utworzonych i w których byłem administratorem?
Z najlepszymi życzeniami wszelkiej pomyślności
Władysław Edward Kostkowski
Zdzirek

Sympatyk
Nowicjusz
Posty: 62
Rejestracja: sob 22 sie 2020, 23:55

Jak naprawić dostęp do swoich drzew?

Post autor: Zdzirek »

Witam,
Może najprościej będzie stworzyć "nowe" drzewa na nowym koncie? Tutaj można przeczytać jak to można zrobić
https://przodek.pl/genealogia/poradniki ... h-porada-7
Można też poprosić innych o wykonanie i przesłanie kopii innych drzew.
Jeżeli nikt nie ma dostępu do utraconego drzewa to zostaje chyba pomoc kogoś z abonamentem - zakłada drzewo z podanymi przez Pana danymi i ściąga je do siebie. A potem robi kopię i przesyła.
Nie wiem czy pomogłem ale próbowałem;)
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
lukas49

Sympatyk
Ekspert
Posty: 293
Rejestracja: pt 06 wrz 2013, 17:30
Lokalizacja: Toruń

Jak naprawić dostęp do swoich drzew?

Post autor: lukas49 »

Witam,

Tworzenie nowych drzew ma sens tylko dla niedużych drzew. W przypadku kilkuset i więcej osób, gdy nie mamy żadnej kopii zapasowej lub pliku Gedcom, mogą być poważne problemy z tworzeniem nowego drzewa.

Moim zdaniem, niemal zawsze istnieje możliwość odzyskania dostępu do swojej witryny, której od dawna nie odwiedzaliśmy. Nie są one przecież usuwane tylko dlatego, że ich założyciel dawno się nie logował. Świadczą o tym podobieństwa do innych drzew z informacją o ich ostatniej aktualizacji 6-10 lat temu. :(

Nawet w przypadku usunięcia drzewa przez jego założyciela jest szansa na jego odzyskanie jeżeli natychmiast napiszemy do serwisu technicznego. Dlatego, że tworzone są kopie drzew i dopóki nie zostaną one usunięte z serwera, istnieje możliwość odtworzenia drzewa.

Jeżeli zapomnimy hasła korzystamy z przycisku "Nie pamiętasz hasła?" następnie wpisujemy swój adres e-mail i na koniec naciskamy przycisk "Wyślij". Po chwili odbieramy wiadomość mailową umożliwiającą założenie nowego hasła dostępu. Wystarczy kliknąć w nim wyróżniony tekst "Utwórz nowe hasło"

Jeżeli zapomnimy loginu i hasła piszemy do pomocy technicznej - adres support@myheritage.com
Podajemy wszystkie dane jakie pamiętamy np. nazwę drzewa, numer ID, swoje dane osobowe, adres lub numer telefonu jeżeli był podany w drzewie. Jeżeli podane informacje będą wiarygodne istnieje szansa na odzyskanie.

Nawet w przypadku likwidacji adresu e-mail na który zostało założone drzewo, po udowodnieniu że jesteśmy jego założycielem istnieje także szansa uzyskania dostępu. Trzeba jednak w tym przypadku podać stary, nieistniejący już adres e-mail, inne dane jak w przypadku powyżej oraz nowy adres e-mail do którego zostanie przypisana nasza witryna.

Nie rozumiem jednak w jaki sposób mogła inna osoba zostać założycielem drzewa utworzonego przez jego prawdziwego twórcę. Bez oficjalnego przekazania drzewa przez jego założyciela jest to technicznie niemożliwe. Nawet w przypadku śmierci założyciela odzyskanie drzewa przez najbliższych wymaga udowodnienia, że są jego rodziną zmarłego.
Dlatego w przypadku dużych drzew genealogicznych sugeruję przekazać dane logowania swojemu następcy, najlepiej osobie która będzie kontynuować nasze dzieło.
Takie informacje o rodzinie, gromadzone przez wiele lat są zbyt cenne, żeby o ich istnieniu lub utracie, decydował przypadek.
Żeby nie było problemów, róbmy kopie zapasowe lub choćby eksport do gedcom. Dotyczy to także loginów i haseł dostępu do ważnych stron internetowych.
Przechowujmy je nawet na kilku nośnikach, bowiem one także ulegają awariom.
Pozdrawiam - Jan

szukam: Łukasik, Zalewski - Kujawy
CaramonM

Sympatyk
Adept
Posty: 94
Rejestracja: czw 28 gru 2017, 22:44

Jak połączyć zdublowane osoby?

Post autor: CaramonM »

Dzień dobry

Jak można połączyć występujące w drzewie zdublowane osoby?
Najlepiej w MyHeritage lub MyHeritage Tree Builder

Za wszelką pomoc z góry dziękuję
Pozdrawiam

Marcin
adrian.kaszubski

Sympatyk
Mistrz
Posty: 433
Rejestracja: czw 28 gru 2017, 18:18

Jak połączyć zdublowane osoby?

Post autor: adrian.kaszubski »

Dobry wieczór.

Najprostszym rozwiązaniem jest usunięcie jednej z nich, a tą która zostanie należy połączyć z krewnymi osoby usuniętej.

Jednak tutaj jest haczyk kogo usuniemy i zależy to od zgromadzonych informacji.

Np. Osoba "A" ma rodziców a osoba "B" nie ma (usuwam B).
Osoba "A" ma rodziców ale nie ma partnera i dzieci, a osoba "B" ma partnera i dzieci (usuwam A i łączę B z rodzicami).

Analogicznie postępuję z rodzeństwem.

Oczywiście najpierw sprawdzam zawarte informacje przy osobie, którą chcę usunąć (jeżeli są istotne to przepisuję do osoby, którą chcę zostawić).

I ważne jest to czy dana osoba faktycznie występuje dwa razy. Nie należy tego mylić z tym przypadkiem, kiedy mamy tak zwany ubytek przodków lub z innych powodów dana osoba występuję dwa razy mimo, że dane wprowadzane były tylko raz.

www.fotosik.pl/zdjecie/a87f4a98191435f2

Pozdrawiam.
Adrian
Zdzirek

Sympatyk
Nowicjusz
Posty: 62
Rejestracja: sob 22 sie 2020, 23:55

Re: Drzewo w formie plakatu

Post autor: Zdzirek »

bespak pisze:
Mielczarek_Seweryn pisze:Dziękuję panu Grzegorzowi pani Krystynie

Ile się czeka na gedcom na myheritage
Czekam kilka godzin i nic mam taką informację


Trwa generowanie Twojego elementu GEDCOM. Na ogół trwa to kilka minut.
Po jego wygenerowaniu otrzymasz wiadomość e-mail z odnośnikiem, umożliwiającym jego wyświetlenie.

Pozdrawiam
Seweryn Mielczarek
Czyżby myheritage uniemożliwił bezpłatny eksport drzewa do pliku GEDCOM?

Pozdrawiam
Mateusz
Spróbuj kliknąć Odśwież.
A może podany dres mejlowy jest niepoprawny i wysyła gdzieś w kosmos?
U mnie to trwa ze 2 minuty.

Pozdrawiam

Zdzisław Stępień
ODPOWIEDZ

Wróć do „Nasze drzewa, Programy genealogiczne, Monografie o rodzinach”