Koperty dowodowe, dowody osobiste..

Pomoc w poszukiwaniach informacji

Moderatorzy: elgra, Galinski_Wojciech, maria.j.nie

lukas_07

Sympatyk
Posty: 150
Rejestracja: czw 17 paź 2013, 16:10

Post autor: lukas_07 »

To napisz wprost do tego Urzędu, że nie posiadasz nr dowodu osobistego i nie masz możliwości go pozyskać bo nie masz skąd. Wskaż, że nr ten winien się znajdować w dokumentach ewidencji ludności, do których w urzędzie mają dostęp. Tylko ostatni adres zamieszkania to już trzeba wtedy znać.
To, że Panie w UM Cię pamiętają to może dlatego, że przyszedłeś z czymś nietypowym. Kompletnie bym się tym nie przejmował, wręcz przeciwnie ;)
Pozdrawiam
Łukasz
Awatar użytkownika
Rafael

Członek PTG
Mistrz
Posty: 994
Rejestracja: wt 29 kwie 2008, 14:05
Lokalizacja: Kozietuły/Łomianki

Post autor: Rafael »

Rafael pisze:Dziś otrzymałem odpowiedź z AP Radom, że AP "nie przejmowało do swojego zasobu kopert dowodowych".
A ja z przypomnieniem po kilku latach :)
Czy może ktoś spotkał się z tym że do archiwum, szczególnie w Radomiu, przekazano koperty dowodowe?
Chodzi oczywiście w "ostatnim czasie", czyli od 2016r.
Pozdrawiam
Rafał

Poszukuję wszelkich informacji i kontaktu z krewnymi rodzeństwa pradziadków:
Warszawa - Bańkowscy, Kabot.
https://genealodzy.pl/index.php?name=PN ... art=4&ez=2
ewelina.jakubowicz

Sympatyk
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: śr 01 maja 2019, 17:36

Post autor: ewelina.jakubowicz »

czy pozyskanie teczki osoby jeszcze żyjącej jest możliwe

Pozdrawiam
Ewelina
Bolek
Posty: 3
Rejestracja: śr 19 sie 2020, 11:57

Post autor: Bolek »

Jeśli chodzi o koperty dowodowe przechowywane to po zmianie ich kwalifikacji na materiały archiwalne urzędy powinny przekazywać je do archiwów państwowych. Jednak ponieważ nie ma tu przymusu to to czy dany urząd przekaże koperty czy nie zależy od jego dobrej woli i mocy przerobowych. Generalnie za materiały archiwalne uznano koperty założone do 1979 roku czyli do wejścia systemu PESEL. Jeśli komórka zajmująca się dowodami osobistymi nie ma już miejsca na przechowywanie kopert dowodowych osób zmarłych i ma możliwość ich przygotowania do AP to takie koperty trafiają tam. W przypadku dużych urzędów (miast prezydenckich) to są to tysiące kopert. W przypadku małych gmin wiejskich mówimy o setkach. Czy koperta twojego przodka trafi do AP zależy od kilku czynników. Wcześniej takie koperty mogły być brakowane po 10 latach od śmierci danej osoby ale nie było to normą. Teraz też niektóre gminy czekają również 10 lat aby przekazać do AP ale nie jest to norma. Drugi czynnik to niestety moce przerobowe. Są gminy, które regularnie przekazują taką dokumentację ale są i takie, które nawet nie podjęły tematu. Pandemia w niektórych przypadkach przyspieszyła przekazanie takiej dokumentacji bo nagle znaleziono trochę czasu. CDN
Sidor

Sympatyk
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: ndz 05 lut 2017, 21:55

Post autor: Sidor »

Co do numeru dowodu osobistego podzielę się własnym doświadczeniem. Szukam kopert dowodowych babci i dziadka ze strony ojca (drugiego dziadka znalazłam w UMiG, a babcię w lokalnym AP i w Milanówku). Ponieważ nie ma ich ani w AP, ani w Milanówku, a w UMiG pani nie wie, co ma jeszcze niezindeksowane, zadzwoniłam do Urzędu Stanu Cywilnego wg miejsca zamieszkania (u nas dokumenty przechowuje UMiG w mieście będącym siedzibą starostwa, a dziadkowie pochodzili z małej gminy wiejskiej i yam właśnie zadzwoniłam). Dokumentów żadnych nie znalazłam, ale przełączono mnie do ewidencji ludności, gdzie pani podała mi numery ostatnich dowodów osobistych obojga dziadków. Na nic mi się to na razie nie przydało, ale może ktoś z Was wykorzysta tę ścieżkę...
Pozdrawiam
Ula
agnesoli21

Sympatyk
Posty: 78
Rejestracja: pn 22 sty 2018, 12:46

Teczki dowodowe- Urząd miasta i przepisy?

Post autor: agnesoli21 »

Dostałam taką odp z urzędu miasta, czy macie Państwo jakiś pomysł co mogłabym jeszcze napisać aby taka kopertę jednak uzyskać?Odp brzmi nastepująco:
W nawiązaniu do wniosku z dnia 22.09.2020 r. o udostępnienie dokumentacji związanej z dowodem osobistym informuję, że zgodnie z art. 75 ust. 1 ustawy z dnia
6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 332 ze zm.) organy gmin oraz konsulowie Rzeczypospolitej Polskiej udostępniają dokumentację związaną z dowodami osobistymi znajdującą się w ich posiadaniu. Zgodnie z art. 75 ust. 2 i ust. 3 w/w ustawy, dokumentację związaną z dowodami osobistymi udostępnia się na uzasadniony wniosek złożony przez uprawniony podmiot, zaś do uzyskania dostępu do dokumentacji związanej
z dowodami osobistymi są uprawnione: podmioty, o których mowa w art. 66 ust. 3 pkt 1-11 cytowanej ustawy; sądy oraz inne podmioty – jeżeli wykażą interes prawny.
Uzasadniając potrzebę uzyskania dokumentacji należy jednoznacznie i wyczerpująco wskazać istnienie interesu prawnego w uzyskaniu żądanej dokumentacji związanej
z dowodem osobistym.
W odniesieniu do złożonego wniosku o udostępnienie dokumentacji związanej
z dowodem osobistym Pani xxxxxxxxxx wskazać należy, iż przytoczony art. 23 Kodeksu Cywilnego oraz uzasadnienie nie jest wystarczające do udostępnienia dokumentacji z teczki dowodowej.
Na podstawie art. 50 §1 Kodeksu postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 256 ze zm.) wzywam w terminie 7 dni od doręczenia niniejszego pisma do wykazania interesu prawnego w pozyskaniu dokumentacji z teczki dowodowej.
Nieuzupełnienie wniosku we wskazanym terminie, skutkować będzie wydaniem decyzji administracyjnej na podstawie zgromadzonego materiału dowodowego.
Pozdrawiam. Agnieszka Narbutowicz
Piotr_Romanowski

Sympatyk
Mistrz
Posty: 854
Rejestracja: ndz 14 cze 2009, 17:53
Lokalizacja: Płock

Teczki dowodowe- Urząd miasta i przepisy?

Post autor: Piotr_Romanowski »

Standardowa odpowiedź chętnych do pomocy urzędników. Wiele osób wcześniej pisało na ten temat. Uzasadnienie: kultywowanie pamięci zmarłego/zmarłych, spisywanie, opisywanie historii rodziny itp. co tam przyjdzie sensownego do głowy. Odwołać też się można zawsze. Większość kopert powinna być już przekazana bądź przekazywana do odpowiednich AP-ów i warto tam pytać jak ten proces przebiega, ewentualnie pytać o to w urzędach miast i gmin. To nie jest informacja tajna czy poufna. Mają obowiązek jej udzielić.
agnesoli21

Sympatyk
Posty: 78
Rejestracja: pn 22 sty 2018, 12:46

Re: Teczki dowodowe- Urząd miasta i przepisy?

Post autor: agnesoli21 »

Piotr_Romanowski pisze:Standardowa odpowiedź chętnych do pomocy urzędników. Wiele osób wcześniej pisało na ten temat. Uzasadnienie: kultywowanie pamięci zmarłego/zmarłych, spisywanie, opisywanie historii rodziny itp. co tam przyjdzie sensownego do głowy. Odwołać też się można zawsze. Większość kopert powinna być już przekazana bądź przekazywana do odpowiednich AP-ów i warto tam pytać jak ten proces przebiega, ewentualnie pytać o to w urzędach miast i gmin. To nie jest informacja tajna czy poufna. Mają obowiązek jej udzielić.
Koperty dowodowe są w Urzędzie, ponieważ mnie o tym poinformowali, a jeżeli chodzi o uzasadnienie to takie napisałam jak Pan wcześniej wymienił , myślałam że , może coś jeszcze można dopisać jakiś dobry argument.
Pozdrawiam. Agnieszka Narbutowicz
Heropolitanska_Izabela

Sympatyk
Adept
Posty: 424
Rejestracja: sob 25 sie 2007, 16:25

Re: Teczki dowodowe- Urząd miasta i przepisy?

Post autor: Heropolitanska_Izabela »

Niestety nie wiadomo co Pani napisała w swoim piśmie. Z odpowiedzi UM można się domyślić, że powołała się Pani na art. 23 k.c. i podała jakieś uzasadnienie. Z odpowiedzi udzielonej Piotrowi można się też tylko domyślić, że jako argument podała Pani „kultywowanie pamięci zmarłego, spisywanie, opisywanie historii rodziny”. Ale skoro się tylko domyślamy co Pani napisała to trudno coś „dobrego” jeszcze dodać. Ponadto jeżeli Pani przedstawiła argumenty podpowiedziane przez Piotra to albo przedstawiła Pani niedostateczne ich uzasadnienie, albo uzasadnienie było dostateczne ale nie przekonało UM. W tym ostatnim wypadku trzeba czekać na obiecaną decyzję UM i ją zaskarżyć. Nie ma innego wyjścia.
Zdzirek

Sympatyk
Nowicjusz
Posty: 62
Rejestracja: sob 22 sie 2020, 23:55

Re: Teczki dowodowe- Urząd miasta i przepisy?

Post autor: Zdzirek »

proponuję wykorzystać nr pisma z MSWiA z tego posta:
https://www.facebook.com/groups/1350176 ... 8532587912

Pozdrawiam
Zdzisław Stępień
agnesoli21

Sympatyk
Posty: 78
Rejestracja: pn 22 sty 2018, 12:46

Re: Teczki dowodowe- Urząd miasta i przepisy?

Post autor: agnesoli21 »

Zdzirek pisze:proponuję wykorzystać nr pisma z MSWiA z tego posta:
https://www.facebook.com/groups/1350176 ... 8532587912

Pozdrawiam
Zdzisław Stępień
Dziękuję za podpowiedź, oczywiście skorzystam , tzn już skorzystałam i czekam na odpowiedź ze strony Urzędu. Pozdrawiam
Pozdrawiam. Agnieszka Narbutowicz
MarcinBulaga

Sympatyk
Nowicjusz
Posty: 260
Rejestracja: sob 28 gru 2019, 10:02
Lokalizacja: Łętowice\ Tarnów

Re: Teczki dowodowe- Urząd miasta i przepisy?

Post autor: MarcinBulaga »

Serwus. Zlozylem dwa wnioski o koperty dowodowe moich dziadkow.
W odpowiedzi otrzymałem ze teczka mojej babci zgodnie z obowiazujacymi wowczas przepisami zostala skasowana.
Co do teczki dziadka otrzymalem do wypelnienia druk "wniosek o udostepnienie dokumentacji związanej z dowodem osobistym" oraz wezwanie do zaplaty 62 zl i zlozenia dowodu uiszczenia opłaty skarbowej razem z tym drukiem.

Pierwsze moje pytanie czy na poczcie moge uiścić taka opłatę i otrzymam jakiś dowód oplacenia tych 62 zl? Pytanie moze glupie ale nigdy nie mialem do czynienia z tego typu rzeczami :)

I drugie. Jesli jestem wezwany do uiszczenia opłaty i odeslania wypelnionego wniosku to mam rozumiec ze koperta dowodowa istnieje i zosytanie mi udostepniona jej kopia.
Pozdrawiam
Marcin Bulaga
Awatar użytkownika
Krystyna.waw

Sympatyk
Nowicjusz
Posty: 5525
Rejestracja: czw 28 kwie 2016, 17:09

Re: Teczki dowodowe- Urząd miasta i przepisy?

Post autor: Krystyna.waw »

MarcinBulaga pisze: Pierwsze moje pytanie czy na poczcie moge uiścić taka opłatę i otrzymam jakiś dowód oplacenia tych 62 zl? Pytanie moze glupie ale nigdy nie mialem do czynienia z tego typu rzeczami :)

I drugie. Jesli jestem wezwany do uiszczenia opłaty i odeslania wypelnionego wniosku to mam rozumiec ze koperta dowodowa istnieje i zosytanie mi udostepniona jej kopia.
Możesz zrobić wszystko tradycyjną pocztą - po wpłacie dostaniesz kwit-dowód wpłaty. Włożysz do koperty razem z wnioskiem i wyślesz listem poleconym.
Tak, przyślą ci kopie.
Krystyna
*** Szarlip, Zakępscy, Kowszewicz, Broczkowscy - tych nazwisk szukam.
puszek

Sympatyk
Posty: 2639
Rejestracja: śr 01 lis 2017, 11:13

Re: Teczki dowodowe- Urząd miasta i przepisy?

Post autor: puszek »

62 zł, czyli są 2 wnioski o dowód osobisty Twojego dziadka.

Bożena
Bożena
MarcinBulaga

Sympatyk
Nowicjusz
Posty: 260
Rejestracja: sob 28 gru 2019, 10:02
Lokalizacja: Łętowice\ Tarnów

Re: Teczki dowodowe- Urząd miasta i przepisy?

Post autor: MarcinBulaga »

Właśnie do mnie dotarły :)
Istnieje w ogóle możliwość uzyskania oryginałów dokumentów z takiej koperty dowodowej? Najbardziej zależy mi na zdjęciach
Pozdrawiam
Marcin Bulaga
ODPOWIEDZ

Wróć do „Poszukuję zasobów, informacji”