Czy mógłby ktoś z szanownego grona grupy FB podać znak tego pisma oraz treść?Zdzirek pisze:proponuję wykorzystać nr pisma z MSWiA z tego posta:
https://www.facebook.com/groups/1350176 ... 8532587912
Pozdrawiam
Zdzisław Stępień
Koperty dowodowe, dowody osobiste..
Moderatorzy: elgra, Galinski_Wojciech, maria.j.nie
Re: Teczki dowodowe- Urząd miasta i przepisy?
Łukasz
Moje doświadczenia z kopertami i metryczkami dowodowymi.
[quote="pawel_po"]Bardzo ciekawa sytuacja - tutaj dotycząca kopert dowodowych...
https://www.gazetaprawna.pl/firma-i-pra ... iasta.html[/quote]
Dzięki linkowi, udostępnionemu przez Pawła, przekonałem urząd dużego miasta, że nie mają racji, odmawiając mi dostępu do kopert dowodowych swoich krewnych. Dzięki, Paweł.
Korzystając z platformy ePUAP uzyskałem już 10 kopert z różnych zakątków Polski i kontakt z urzędnikami w tych sprawach jest naprawdę zróżnicowany. Zdarzają się sytuacje idealne dla nas genealogów, że możesz otrzymać naprawdę kompletne informacje, jak np. wypisy z aktów ślubnych i z kart osobowych, wyciągi aktów urodzenia dzieci, wypisy ze zgłoszeń zamieszkania, a nawet kopie okupacyjnych Kenkart. Inne urzędy natomiast nie udostępnią wam kompletu materiałów, ale tylko to, co zechcą, a dzieci wpisane we wnioskach na wydanie dowodu osobistego przykrywają paskiem czystego papieru, przytwierdzonym spinaczami. I tak naprawdę nigdy nie wiesz, co otrzymasz za przesłane 31 złociszy.
Generalnie największą wadą teczek dowodowych jest to, że otrzymujesz kopie dokumentów wykonane archaiczną techniką kserokopii, więc nie liczcie na ładne fotografie poszukiwanych osób.
Dużo lepiej wygląda to przy metryczkach. Czekałem na nie prawie 8 miesięcy (po wysłaniu prośby zwykłym mailem "apw.milanowek@warszawa.ap.gov.pl"), ale za to dokumenty zostały skopiowane skanerem, więc zdjęcia były porządnej jakości. Jednakże nie ma róży bez kolców, nie wiem czym kierują się w Milanówku, że wysyłają zdjęcia ze środkowego okresu życia interesującej nas osoby, w odróżnieniu od kopert dowodowych, gdzie każdy może mieć po 2 lub 3 wnioski z odpowiednią fotografią. I nie przejmujcie się tym, że czasem nie można cieszyć się metryczką krewnego, który zmarł zaledwie pięć lat temu (bo "nie odnaleziono").
https://www.gazetaprawna.pl/firma-i-pra ... iasta.html[/quote]
Dzięki linkowi, udostępnionemu przez Pawła, przekonałem urząd dużego miasta, że nie mają racji, odmawiając mi dostępu do kopert dowodowych swoich krewnych. Dzięki, Paweł.
Korzystając z platformy ePUAP uzyskałem już 10 kopert z różnych zakątków Polski i kontakt z urzędnikami w tych sprawach jest naprawdę zróżnicowany. Zdarzają się sytuacje idealne dla nas genealogów, że możesz otrzymać naprawdę kompletne informacje, jak np. wypisy z aktów ślubnych i z kart osobowych, wyciągi aktów urodzenia dzieci, wypisy ze zgłoszeń zamieszkania, a nawet kopie okupacyjnych Kenkart. Inne urzędy natomiast nie udostępnią wam kompletu materiałów, ale tylko to, co zechcą, a dzieci wpisane we wnioskach na wydanie dowodu osobistego przykrywają paskiem czystego papieru, przytwierdzonym spinaczami. I tak naprawdę nigdy nie wiesz, co otrzymasz za przesłane 31 złociszy.
Generalnie największą wadą teczek dowodowych jest to, że otrzymujesz kopie dokumentów wykonane archaiczną techniką kserokopii, więc nie liczcie na ładne fotografie poszukiwanych osób.
Dużo lepiej wygląda to przy metryczkach. Czekałem na nie prawie 8 miesięcy (po wysłaniu prośby zwykłym mailem "apw.milanowek@warszawa.ap.gov.pl"), ale za to dokumenty zostały skopiowane skanerem, więc zdjęcia były porządnej jakości. Jednakże nie ma róży bez kolców, nie wiem czym kierują się w Milanówku, że wysyłają zdjęcia ze środkowego okresu życia interesującej nas osoby, w odróżnieniu od kopert dowodowych, gdzie każdy może mieć po 2 lub 3 wnioski z odpowiednią fotografią. I nie przejmujcie się tym, że czasem nie można cieszyć się metryczką krewnego, który zmarł zaledwie pięć lat temu (bo "nie odnaleziono").
Pozdrawiam - Wiesław
-
Sroczyński_Włodzimierz

- Posty: 35480
- Rejestracja: czw 09 paź 2008, 09:17
- Lokalizacja: Warszawa
wątek o kopertach, nie o metryczkach, ale
" nie wiem czym kierują się w Milanówku"
- proste: tym co mają
" nie wiem czym kierują się w Milanówku"
- proste: tym co mają
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
Re: Moje doświadczenia z kopertami i metryczkami dowodowymi.
Akurat to wnioskodawca decyduje, a nie urząd. Należy zawsze to zawierać we wniosku.Talos pisze: Inne urzędy natomiast nie udostępnią wam kompletu materiałów, ale tylko to, co zechcą
Bo trzeba zażądać we wniosku udostępnienia w postaci skanu.Talos pisze:Generalnie największą wadą teczek dowodowych jest to, że otrzymujesz kopie dokumentów wykonane archaiczną techniką kserokopii, więc nie liczcie na ładne fotografie poszukiwanych osób.
Łukasz
Re: Moje doświadczenia z kopertami i metryczkami dowodowymi.
"Akurat to wnioskodawca decyduje, a nie urząd" - ja wysyłam standardowe "Cała zawartość koperty dowodowej" wraz z dopiskiem "oraz inne dokumenty z "Ewidencji i kontroli ludności", więc ta uwaga, Łukaszu jest chyba nietrafiona...
Poza tym opisałem swoje doświadczenia z czterema, czy pięcioma urzędami miejskimi i jeśli za każdym razem otrzymałeś dokumenty w postaci skanów, to miałeś farta (a może zadziałał urok osobisty?).
Poza tym opisałem swoje doświadczenia z czterema, czy pięcioma urzędami miejskimi i jeśli za każdym razem otrzymałeś dokumenty w postaci skanów, to miałeś farta (a może zadziałał urok osobisty?).
Pozdrawiam - Wiesław
Re: Moje doświadczenia z kopertami i metryczkami dowodowymi.
Poznań 
"Na podstawie art. 72 ustawy z dnia 6.08.2010 r. o dowodach osobistych (tekst jednolity: Dz. U. z 2022 r. poz. 671) informuję, że koperty dowodowe z dokumentami dot. wydania dowodu osobistego przez organ w Poznaniu ww. zostały zmakulowane - dokumenty dotyczące wydania dowodów osobistych osób zmarłych przechowywane były przez okres 10 lat od dnia zgonu, a następnie zmakulowane (zniszczone). Czynności tej dokonano odpowiednio w oparciu o§10 ust. 1 lit. b rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30.12.1958 r.
zmieniającego rozporządzenie z dnia 19.02.1957 r. w sprawie państwowego zasobu archiwalnego (Dz. U. z dnia 1959 r. Nr 2 poz. 12) ."
"Na podstawie art. 72 ustawy z dnia 6.08.2010 r. o dowodach osobistych (tekst jednolity: Dz. U. z 2022 r. poz. 671) informuję, że koperty dowodowe z dokumentami dot. wydania dowodu osobistego przez organ w Poznaniu ww. zostały zmakulowane - dokumenty dotyczące wydania dowodów osobistych osób zmarłych przechowywane były przez okres 10 lat od dnia zgonu, a następnie zmakulowane (zniszczone). Czynności tej dokonano odpowiednio w oparciu o§10 ust. 1 lit. b rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30.12.1958 r.
zmieniającego rozporządzenie z dnia 19.02.1957 r. w sprawie państwowego zasobu archiwalnego (Dz. U. z dnia 1959 r. Nr 2 poz. 12) ."
-
Heropolitanska_Izabela

- Posty: 424
- Rejestracja: sob 25 sie 2007, 16:25
Re: Moje doświadczenia z kopertami i metryczkami dowodowymi.
Wyrokiem z dnia 13 stycznia 2022 r., sygn. II SA/Wr 468/21 Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu uchylił decyzje Wojewody Dolnośląskiego o odmowie udostępnienia wnuczce dokumentacji związanej z dowodami osobistymi dziadków oraz wcześniejszymi decyzjami Prezydenta Miasta Legnicy.
Według WSA we Wrocławiu „interes prawny w rozumieniu art. 75 ust. 3 pkt 3 ustawy o dowodach osobistych może wynikać z przepisu art. 23 kodeksu cywilnego, który gwarantuje osobie bliskiej prawo do kultywowania pamięci osoby zmarłej. Uprawnienie do kultywowania w rodzinie oraz w następnych pokoleniach pamięci zmarłej osoby, gromadzenia po niej pamiątek i pisania historii rodziny, stanowi element prawa związanego z dobrem osobistym, którym jest kult pamięci osoby zmarłej. Takie dobro osobiste przysługuje wszystkim osobom bliskim zmarłego.”
Dalej WSA we Wrocławiu wywodzi, że „w przypadku prawa osobistego do kultu pamięci osoby zmarłej w rzeczywistości nie chodzi o jedno prawo podmiotowe, ponieważ w zależności od sytuacji danej osoby, a zwłaszcza jej potrzeb i przekonań, składa się ono z uprawnień o różnym charakterze, których realizacji możne domagać się od organu administracyjnego. W kontekście niniejszej sprawy należy uznać, że organy dokonały błędnej wykładni art. 75 ust. 3 pkt 3 ustawy o dowodach osobistych uznając, że dobro osobiste w postaci kultu pamięci osoby zmarłej nie obejmuje potrzeby osoby bliskiej do posiadania kopii dokumentacji związanej z dowodem osobistym osoby zmarłej będącej w posiadaniu organów administracji publicznej. W powtórzonym postępowaniu organ powinien zatem przyjąć, że skarżąca dysponuje interesem prawnym w udostępnieniu dokumentacji związanej z dowodem osobistym z koperty dowodowej H.K., o ile wcześniej potwierdzi się, że istotnie jest ona osobą bliską zmarłej, W tym ostatnim aspekcie należy pamiętać o tym, że organ dysponuje również możliwością samodzielnego zgromadzenia materiału dowodowego.”
Wyrok WSA we Wrocławiu nie jest jeszcze opublikowany.
Według WSA we Wrocławiu „interes prawny w rozumieniu art. 75 ust. 3 pkt 3 ustawy o dowodach osobistych może wynikać z przepisu art. 23 kodeksu cywilnego, który gwarantuje osobie bliskiej prawo do kultywowania pamięci osoby zmarłej. Uprawnienie do kultywowania w rodzinie oraz w następnych pokoleniach pamięci zmarłej osoby, gromadzenia po niej pamiątek i pisania historii rodziny, stanowi element prawa związanego z dobrem osobistym, którym jest kult pamięci osoby zmarłej. Takie dobro osobiste przysługuje wszystkim osobom bliskim zmarłego.”
Dalej WSA we Wrocławiu wywodzi, że „w przypadku prawa osobistego do kultu pamięci osoby zmarłej w rzeczywistości nie chodzi o jedno prawo podmiotowe, ponieważ w zależności od sytuacji danej osoby, a zwłaszcza jej potrzeb i przekonań, składa się ono z uprawnień o różnym charakterze, których realizacji możne domagać się od organu administracyjnego. W kontekście niniejszej sprawy należy uznać, że organy dokonały błędnej wykładni art. 75 ust. 3 pkt 3 ustawy o dowodach osobistych uznając, że dobro osobiste w postaci kultu pamięci osoby zmarłej nie obejmuje potrzeby osoby bliskiej do posiadania kopii dokumentacji związanej z dowodem osobistym osoby zmarłej będącej w posiadaniu organów administracji publicznej. W powtórzonym postępowaniu organ powinien zatem przyjąć, że skarżąca dysponuje interesem prawnym w udostępnieniu dokumentacji związanej z dowodem osobistym z koperty dowodowej H.K., o ile wcześniej potwierdzi się, że istotnie jest ona osobą bliską zmarłej, W tym ostatnim aspekcie należy pamiętać o tym, że organ dysponuje również możliwością samodzielnego zgromadzenia materiału dowodowego.”
Wyrok WSA we Wrocławiu nie jest jeszcze opublikowany.
-
Heropolitanska_Izabela

- Posty: 424
- Rejestracja: sob 25 sie 2007, 16:25
Re: Moje doświadczenia z kopertami i metryczkami dowodowymi.
Wyrok został dopiero co opublikowany na stronie https://orzeczenia.nsa.gov.pl. Jest co prawda jeszcze nieprawomocny. Ciekawe jest jednakże prześledzenie argumentów stron przytoczonych przez WSA w uzasadnieniu.
KOPERTY DOWODOWE
Dzień dobry,
Czy ktoś z Państwa orientuje się, gdzie są przechowywane koperty dowodowe dla Gminy Stary Sącz ?
moderacja (elgra)
Zgodnie z regulaminem i przyjętym zwyczajem prosimy o podpisywanie swoich postów nazwiskiem i imieniem lub przynajmniej imieniem.
Jeżeli każdorazowe podpisywanie postów jest kłopotliwe, wtedy można ustawić automatyczny podpis. https://genealodzy.pl/PNphpBB2-viewtopi ... rt-0.phtml
Czy ktoś z Państwa orientuje się, gdzie są przechowywane koperty dowodowe dla Gminy Stary Sącz ?
moderacja (elgra)
Zgodnie z regulaminem i przyjętym zwyczajem prosimy o podpisywanie swoich postów nazwiskiem i imieniem lub przynajmniej imieniem.
Jeżeli każdorazowe podpisywanie postów jest kłopotliwe, wtedy można ustawić automatyczny podpis. https://genealodzy.pl/PNphpBB2-viewtopi ... rt-0.phtml
-
Heropolitanska_Izabela

- Posty: 424
- Rejestracja: sob 25 sie 2007, 16:25
KOPERTY DOWODOWE
Wojewoda Dolnośląski wniósł skargę kasacyjną od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu z dnia 13 stycznia 2022 r., sygn. II SA/Wr 468/21, o którym pisałam w poście z dnia 6 czerwca 2022 r. Oznacza to, że sprawę będzie rozpatrywał Naczelny Sąd Administracyjny w Warszawie.
-
Piotr_Romanowski

- Posty: 854
- Rejestracja: ndz 14 cze 2009, 17:53
- Lokalizacja: Płock
Re: KOPERTY DOWODOWE
A to zależy kto wydał ostatni dowód i jak dawno zmarła dana osoba. Obstawiam 3 miejsca: Urząd Gminy w Starym Sączu, Urząd Miasta w Nowym Sączu lub Archiwum Państwowe w Nowym SączuKLg_mat pisze:Dzień dobry,
Czy ktoś z Państwa orientuje się, gdzie są przechowywane koperty dowodowe dla Gminy Stary Sącz ?
moderacja (elgra)
Zgodnie z regulaminem i przyjętym zwyczajem prosimy o podpisywanie swoich postów nazwiskiem i imieniem lub przynajmniej imieniem.
Jeżeli każdorazowe podpisywanie postów jest kłopotliwe, wtedy można ustawić automatyczny podpis. https://genealodzy.pl/PNphpBB2-viewtopi ... rt-0.phtml
-
Serotoninka

- Posty: 493
- Rejestracja: ndz 05 gru 2021, 09:34
Przebrnęłam przez sporą część wątku i zachęcona obdzwoniłam dziś Urzędy, aby zweryfikować, czy koperty dowodowe moich pradziadków są dostępne (wszyscy zmarli w okresie od 1984 do 1994).
I tak:
Radom - koperty sprzed 1999 roku zniszczono, tu Pani Kierownik z ktora rozmawiałam wierzę, bo bardzo w rozmowie ubolewała nad tym, że to się stało,
Biała Podlaska mają koperty, mam złożyć wniosek. Chcieliby numer dowodu bo tak maja posortowane, a nie nazwiskami, ale nawet bez tego odszukają. Oby tylko jak najwięcej danych podać.
Gryfino - koperty zniszczone. Zapytalam o protokol zniszczenia to Pani powoedziala, że jest ale na pewno go nie dostanę... Czy mogę swobodnie wnioskowac o udostepnienie zawartosci kopert a w przypadku ich braku o udostepnienie protokołu zniszczenia?
Generalnie moje wrażenie jest takie, że mało kto chyba występuje o te dane. Wszystkie panie sprawiały wrażenie jakby na pytania takie jak moje odpowiadały pierwszy raz od dekady
Pozdrawiam
Ola W.
I tak:
Radom - koperty sprzed 1999 roku zniszczono, tu Pani Kierownik z ktora rozmawiałam wierzę, bo bardzo w rozmowie ubolewała nad tym, że to się stało,
Biała Podlaska mają koperty, mam złożyć wniosek. Chcieliby numer dowodu bo tak maja posortowane, a nie nazwiskami, ale nawet bez tego odszukają. Oby tylko jak najwięcej danych podać.
Gryfino - koperty zniszczone. Zapytalam o protokol zniszczenia to Pani powoedziala, że jest ale na pewno go nie dostanę... Czy mogę swobodnie wnioskowac o udostepnienie zawartosci kopert a w przypadku ich braku o udostepnienie protokołu zniszczenia?
Generalnie moje wrażenie jest takie, że mało kto chyba występuje o te dane. Wszystkie panie sprawiały wrażenie jakby na pytania takie jak moje odpowiadały pierwszy raz od dekady
Pozdrawiam
Ola W.