Problemy z MyHeritage

Wzajemna pomoc w tworzenie drzewa genealogicznego, dyskusje o genealogicznych programach , opowiadania historyczno-genealogiczne o rodzinie , nasze blogi genealogiczne...

Moderatorzy: elgra, Galinski_Wojciech, maria.j.nie

Awatar użytkownika
Krystyna.waw

Sympatyk
Nowicjusz
Posty: 5525
Rejestracja: czw 28 kwie 2016, 17:09

Post autor: Krystyna.waw »

jak ściągnąć drzewo genealogiczne z Family Search, aby utworzyć drzewo w pliku GEDCOM?
Nie jest to proste, ale podobno możliwe.
Wymaga zainstalowania dodatkowego programu
https://www.yourdnaguide.com/ydgblog/do ... milysearch
Krystyna
*** Szarlip, Zakępscy, Kowszewicz, Broczkowscy - tych nazwisk szukam.
Niktoris
Posty: 9
Rejestracja: śr 24 lut 2016, 13:03

Post autor: Niktoris »

Dziękuję bardzo

Luiza
Awatar użytkownika
Krystyna.waw

Sympatyk
Nowicjusz
Posty: 5525
Rejestracja: czw 28 kwie 2016, 17:09

FamilyMap

Post autor: Krystyna.waw »

Profil - Zobacz w FamilyMap
Często mapa "nie widzi", nie znajduje moich miejscowości.
Czasem pomaga zmiana nazwy, podanie kodu pocztowego, ale tylko czasem.
Czy jest możliwość zapisania koordynat, dł. szer. geograficznej?
Krystyna
*** Szarlip, Zakępscy, Kowszewicz, Broczkowscy - tych nazwisk szukam.
magda_pl
Posty: 1
Rejestracja: ndz 20 mar 2022, 14:11

MY HERITAGE - jak opisać podwójne łączenie rodów.

Post autor: magda_pl »

Taka sytuacja:
- pradziadek żeni się prababcią
- kilka lat później brat pradziadka żeni się z siostrą prababci

Franciszek Kurowski + Waleria Olczak - ślub 1934
Józef Kurowski + Aniela Olczak - ślub 1398
(Wielki Garc, pomorskie)
A więc Franciszek i Józef są braćmi, Waleria i Aniela siostrami

Waleria i Franciszek to moi przodkowie, ale to drugie małżeństwo mam wymienione dwa razy: raz w drzewie Olczak + raz w drzewie Kurowski
To trochę myli poszukujących informacji.
Czy wiecie jak poprawnie to opisać?
Awatar użytkownika
Bialas_Malgorzata

Sympatyk
Adept
Posty: 1846
Rejestracja: czw 31 lip 2014, 13:18
Lokalizacja: Wrocław

zaproszenie MH

Post autor: Bialas_Malgorzata »

mam podstawowe drzewo w My Heritage, które chcę komuś pokazać.
Jak się wysyła zaproszenie, bo nie pamiętam.
pozdrawiam
Małgorzata

moderacja (elgra)
Moderatorzy będą bardzo wdzięczni za zamieszczanie postów w istniejących już tematach. Zgodnie z Regulaminem :!:
Kate_M

Sympatyk
Posty: 157
Rejestracja: pt 05 sty 2018, 01:21

zaproszenie MH

Post autor: Kate_M »

Przede wszystkim musisz się tam zalogować przeglądarką, programem chyba się nie da zaprosić.
Następnie z menu u góry (od lewej Logo MyHeritage Start Drzewo Odkrycia... itd) wybierasz Start->zaproś krewnych.
Szukasz osoby, podajesz maila i klikasz "Zaproś". Jeśli to jest osoba, której nie masz w drzewie to przewijasz na dół strony i klikasz w "- Zaproś inne osoby ręcznie", podajesz dane -> "Zaproś".
Pozdrawiam
Kasia
Awatar użytkownika
Bialas_Malgorzata

Sympatyk
Adept
Posty: 1846
Rejestracja: czw 31 lip 2014, 13:18
Lokalizacja: Wrocław

zaproszenie MH

Post autor: Bialas_Malgorzata »

dziękuję udało się

Małgorzata
Gałczyński

Sympatyk
Posty: 89
Rejestracja: czw 28 lut 2019, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Scalanie/łączenie zduplikowanych osób

Post autor: Gałczyński »

Cześć, szukajki użyłem, ale to można opisać tak różnie, że nie znalazłem żadnej odpowiedzi.

Mam drzewo na MyHeritage, przy zaciąganiu informacji od innych użytkowników, zduplikowała mi się dość znacznie jedna gałąź, kilkadziesiąt osób. Próbuję to teraz odkręcić, ale nie bardzo wiem jak. Kiedyś w przypadku krzyżowania się gałęzi, połączenie nastąpiło dość automatycznie, a teraz nie mogę dojść do tego jak, albo usunęli tę funkcję.

W pomocy MyHeritage wyczytałem, że funkcja "Sprawdź duplikaty" powinno to umożliwić, ale o ile ona je odnajduje, to jedyne co mogę zrobić to "zignorować" nie ma opcji "połącz/scal".

Ma ktoś jakiś pomyśł jak to zrobić, może być inny program, to którego zaciągnę gedcoma i po zduplikowaniu go potem zapiszę i wrzucę ponownie na stronę.
Choć nie ukrywam, że wolałbym to załatwić nie musząc ponownie drzewa wrzucać na MyHeritage :)
Pozdrawiam
Andrzej
adam_lewicki
Posty: 3
Rejestracja: wt 24 maja 2022, 09:27

Problem z plikiem GEDCOM w My Heritage.

Post autor: adam_lewicki »

Dzień dobry.
Mam pytanie odnośnie programu My Heritage. Mam problem z eksportem do GEDCOM, mianowicie jak przycisnę "rozpocznij export" to ten właśnie przycisk robi się nieaktywny, a u góry pojawia się informacja:"Trwa generowanie Twojego elementu GEDCOM. Na ogół trwa to kilka minut. Po jego wygenerowaniu otrzymasz wiadomość e-mail z odnośnikiem, umożliwiającym jego wyświetlenie" - i wszystko wygląda w porządku z tym jednym mankamentem, że trwa to drugi dzień. Robię to po raz enty i ciągle taka sama sytuacja, a na maila nic nie przychodzi. Potrzebuję przenieść, a właściwie posiadać drugie drzewo w Geni, ale nie będę przepisywał 1200 ludzi, nawet najbliższa dwusetka to ogrom czasu, dodam, że jest to jedno drzewo. W My Heritage posiadam kompletny abonament. Czy może ktoś z Państwa spotkał się z taką sytuacją? Jeszcze jedno, tam gdzie jest "Uwzględnij zdjęcia przy eksporcie", zaznaczam "ptaszkiem" Eksport zdjęć osobistych-tak, Eksport albumu zdjęć z drzewa genealogicznego-tak, Eksport wszystkich pozostałych albumów zdjęć-nie. Pozdrawiam Adam Lewicki
Wojtek_W

Sympatyk
Posty: 131
Rejestracja: wt 01 lip 2014, 12:47

Problem z plikiem GEDCOM w My Heritage.

Post autor: Wojtek_W »

U którego dostawcy jest e-mail?

W.
adam_lewicki
Posty: 3
Rejestracja: wt 24 maja 2022, 09:27

Post autor: adam_lewicki »

wp.pl, ale zachowuje się tak jakby nie mógł skończyć i cały czas mielił. Faktycznie coś może być z tymi mailami, bo jak mi kuzynka żony wysyłała zaproszenie to nie doszło, a jak ja jej wysłałem do dostała. Masz, może na to jakieś antidotum?
Mam jeszcze maila z własnej beczki adam@slub.eu.
W MyHeritage jest opcja zmiany maila, ale boję się, żeby przy zmianie nie wcięło mi drzewa, a raczej konta. Gdzieś na forum czytałem, że gość tak zrobił (w sensie zmiany maila) i później musiał udowadniać, że to jego konto było. Jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić ale na 100% to czytałem, więc i ten kto to pisał tworzył z nieumiejętności czy też głupoty bajkę. Może to jest kwestia za dużej ilości danych. Przypuszczalnie niech każdy z tych 1200 osób ma tylko 1mbx1200 os. to 1,2GB, jak myślisz może to być przyczyna?, ale do cholery chyba przewidzieli to, że te drzewa będą rozbudowane i nie będzie w nich 5 osób, bo przecież im więcej osób tym więcej abonamentów, wiadomo, że nie wszyscy wykupią ale jednak część ludzi to zainteresuje. Teraz się czuje jak naganiacz w łańcuszku.
Wojtek_W

Sympatyk
Posty: 131
Rejestracja: wt 01 lip 2014, 12:47

Post autor: Wojtek_W »

W takim razie proponuję zmienić na gmail.
Miałem ten sam problem, po zmianie wszystko wróciło do normy.

W.
adam_lewicki
Posty: 3
Rejestracja: wt 24 maja 2022, 09:27

Post autor: adam_lewicki »

Zdaje mi się, że zrobię jak radzisz, bo zastanawiałem się nad pojemnością skrzynki ale to raczej nie ma nic do rzeczy, bo przecież program nie wysyła mi piliku, ale link do piliku, przynajmniej tak to rozumuję. Dzięki.
MarlaSting

Sympatyk
Posty: 13
Rejestracja: pn 05 lip 2021, 11:47

Myheritage - brak danych do logowania

Post autor: MarlaSting »

Dzień dobry,

Czy ktoś z Państwa orientuje się jak odzyskać dostęp do konta na platformie w przypadku kiedy nie pamięta się danych do logowania ? lub czy istnieje możliwość pobrania swojego wcześniej stworzonego drzewa przy użyciu nowego konta ?
Piotr_Anna

Sympatyk
Posty: 40
Rejestracja: śr 16 wrz 2015, 21:40

Myheritage - brak danych do logowania

Post autor: Piotr_Anna »

Marlo,
odzyskiwałem dane w kwietniu tego roku. Znałem jednak swój login, a problemem było hasło. Zwykły sposób nie zadziałał (mail z linkiem do zmiany hasła), ze względu – jak się później okazało – na adres mailowy w wp.pl. Z otrzymanych wyjaśnień wynikało, że nie zawsze dochodzi poczta na te adresy (i rzeczywiście tak było). W moim przypadku pomogło napisanie maila do suportu. Korespondencja odbywała się w języku angielskim. Najpierw zostałem poproszony o zmianę adresu mailowego (podałem adres gmail, z tym że tutaj też trzeba uważać, bo korespondencja trafiała do spamu), później (w kolejnym mailu) o podanie informacji umożliwiających stwierdzenie, że rzeczywiście jestem właścicielem konta. Były to: data założenia konta (podałem rok), nazwa witryny, daty i informacje dotyczące ostatnich wpisów w drzewie. W tym ostatnim przypadku podałem to, co pamiętałem. Konto udało się odzyskać.
Napisz do nich, powinni pomóc. Jest też grupa polskojęzyczna na FB – może coś poradzą.
Pozdrawiam
Piotr
Ostatnio zmieniony pn 18 lip 2022, 22:04 przez Piotr_Anna, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Nasze drzewa, Programy genealogiczne, Monografie o rodzinach”