Koperty dowodowe, dowody osobiste..

Pomoc w poszukiwaniach informacji

Moderatorzy: elgra, Galinski_Wojciech, maria.j.nie

ciszu

Sympatyk
Posty: 274
Rejestracja: pt 04 lis 2016, 13:18

Post autor: ciszu »

Ale koperte gdzie dostane, gdzie pisać ?
Pozdrawiam,
Mateusz ;D
Sroczyński_Włodzimierz

Członek PTG
Nowicjusz
Posty: 35480
Rejestracja: czw 09 paź 2008, 09:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sroczyński_Włodzimierz »

zacznij może od "gdzie czytać"
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
malgorzata601

Sympatyk
Posty: 318
Rejestracja: śr 05 maja 2021, 14:39

Post autor: malgorzata601 »

Tu jest watek o kopertach dowodowych.
https://genealodzy.pl/index.php?name=PN ... 567#107567

Ja w Warszawie zwracam się o koperty dowodowe do Urzędów dzielnic. Urząd Bielany poinformował mnie, że przekazał w czerwcu br koperty dowodowe do AP Milanówek. Ale są jeszcze w komorze dezynfekcyjnej.

Małgorzata
ciszu

Sympatyk
Posty: 274
Rejestracja: pt 04 lis 2016, 13:18

Post autor: ciszu »

ok dzięki
Pozdrawiam,
Mateusz ;D
Kaminski_Przemik

Sympatyk
Posty: 33
Rejestracja: pt 13 sty 2023, 11:06
Lokalizacja: Witoszów Górny

Post autor: Kaminski_Przemik »

ciszu pisze:Ale koperte gdzie dostane, gdzie pisać ?
Najpierw trzeba wiedzieć, gdzie dana osoba składała ostatni wniosek o dowod osobisty. Ja np wiedziałem, że moi Dziadkowie mieszkali w Świdnicy, więc napisałem @ do Urzędu Stanu Cywilnego i mi odpisali, że przy Urzędzie Miasta jest Zakladowe Archiwum i tam udałem się z wnioskiem. Moi Dziadkowie zmarli w 2009 i koperty były, natomiast kopert moich Pradziadkow nie było (zmarli w 1995 i 1964)

Ps
Składając wniosek trzeba pamiętać aby udowodnić pokrewieństwo

Pozdrawiam Przemek
puszek

Sympatyk
Posty: 2657
Rejestracja: śr 01 lis 2017, 11:13

Post autor: puszek »

Moi Dziadkowie zmarli w 1977r. oraz 1980r. i koperty dowodowe zachowały się w Urzędzie Miasta. W innym mieście otrzymałam kopertę dowodową Mamy, która zmarła w 1980r.
Bożena
Sroczyński_Włodzimierz

Członek PTG
Nowicjusz
Posty: 35480
Rejestracja: czw 09 paź 2008, 09:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sroczyński_Włodzimierz »

Koperty (w mojej ocenie - bardzo powoli) są przekazywane do APów. W szwa chyba nie ma pełnej, bieżącej informacji .
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
KonDor
Posty: 9
Rejestracja: sob 12 sie 2023, 15:56

Post autor: KonDor »

Dzień dobry,
wysłałam do UG w Zduńskiej Woli zapytanie czy posiadają kopertę dowodową mojego dziadka zmarłego w 2000 roku i otrzymałam informację, że takiej koperty nie posiadają i że według danych zawartych w Rejestrze Dowodów Osobistych dowód dziadka był wydany przez gminę Puck i ,że może tam powinnam szukać. Trochę mnie to zaskoczyło bo wprawdzie w latach 50 dziadek mieszkał i pracował w Gdyni ale w latach 60 przeprowadził się pod Zduńską Wolę i mieszkał tu do śmierci. Wynikałoby też z tego, że przez 40 lat dziadek miał tylko jeden dowód osobisty. Wysłałam zapytanie do UG Puck ale odpisali, że też tej koperty nie mają i powinnam szukać w UG Zduńska Wola bo tutaj był zameldowany. Przesłałam zapytanie w tej sprawie również do UM Zduńska Wola i też odpisali, że teczka powinna być w UG Zduńska Wola.
Prośba o podpowiedź czy jest jeszcze jakieś miejsce gdzie ewentualnie mogła trafić ta koperta?
pozdrawiam Dorota
Awatar użytkownika
Łukaszek_Mlonek

Sympatyk
Posty: 1121
Rejestracja: śr 22 lut 2023, 09:22
Lokalizacja: Galicja

Post autor: Łukaszek_Mlonek »

Doroto, ja zatelefonowałabym do UG Zdunska Wola i próbowałabym miło porozmawiać, spytać czy dziadek miał tylko jeden dowód czy więcej, co tam o dziadku mają napisane, powiedzieć że Cię tak odsyłają, że liczyłaś że zdjęcie dziadka tam znajdziesz ... może ktoś w urzędzie jeszcze raz poszuka? Ale kontakt osobisty, co najmniej telefoniczny.

Mam pytanie do forumowiczow czy ktoś ma doświadczenie z dostępem do zrobienia skanu, zdjęcia, zawartości koperty dowodowej osoby żyjącej np. swojej własnej. Mając powiedzmy 88 lat, możnaby ułatwić swoim następcom badania genealogiczne.
Pozdrawiam - Lanka

Żądasz przekładu z obcego języka - napisz wszystko co już wiesz i co jest w indeksach
Jak skutecznie napisać prośbę o tłumaczenie
elgra

Członek Honorowy
Mistrz
Posty: 5212
Rejestracja: czw 01 maja 2008, 21:23

Post autor: elgra »

Łukaszek_Mlonek pisze: Mam pytanie do forumowiczow czy ktoś ma doświadczenie z dostępem do zrobienia skanu, zdjęcia, zawartości koperty dowodowej osoby żyjącej np. swojej własnej. Mając powiedzmy 88 lat, możnaby ułatwić swoim następcom badania genealogiczne.
W UM poprosiłam o dostęp do mojej koperty dowodowej. Okazałam mój dowód osobisty. Pani urzędniczka w szafie obok odnalazła moja kopertę i pozwoliła na zrobienie zdjęć.
W kopercie były dokumenty dotyczące tylko ostatniego dowodu.
Przypuszczam, ze dostęp do kopert osób żyjących a z nami spokrewnionych jest możliwy tylko za ich pisemnym upoważnieniem.
Pozdrawiam, Elżbieta Grabowska z d. Cibińska
moje parafie:Cierno Oksa Węgleszyn Nagłowice (świętokrzyskie)
i Wysocice Sieciechowice (małopolskie) okolice
Sroczyński_Włodzimierz

Członek PTG
Nowicjusz
Posty: 35480
Rejestracja: czw 09 paź 2008, 09:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sroczyński_Włodzimierz »

Przydałby się odrębny wątek do tego tematu. Wydaje mi się, że w przyszłości nie będzie problemu z brakiem materiałów o "dziś i wczoraj", natomiast może być istotne osadzenie tego w realiach - stąd cennym mogłoby być pozostawienie opisu rozbieżności pomiędzy "prawdą urzędową", a naszym postrzeganiem rzeczywistości, tym co uważamy, że jest.
Wyjaśnieniem zameldowań, adresów, związków, cv, rejestrów wyborców, paszportów, spisów, dok. medycznej itd. Co jest w papierach, a niekoniecznie w realnym świecie i odwrotnie: czego (jakich faktów) dokumenty nie oddają. Szerzej niż dla konkretnie naszych biografów:)
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
Awatar użytkownika
Łukaszek_Mlonek

Sympatyk
Posty: 1121
Rejestracja: śr 22 lut 2023, 09:22
Lokalizacja: Galicja

Post autor: Łukaszek_Mlonek »

elgra pisze: W kopercie były dokumenty dotyczące tylko ostatniego dowodu
To dla mnie duże rozczarowanie. Myślałam, że przynajmniej u żyjących znajdę wszystkie dokumenty. Ciekawe na ile to możliwe, żeby w takim wypadku dokumenty wcześniejsze pozostały jednak w poprzednim miejscu zamieszkania. Akurat mnie najbardziej interesują tu dokumenty z 50. lat. Zobaczymy jak będzie.
Sroczyński_Włodzimierz pisze:pozostawienie opisu rozbieżności pomiędzy "prawdą urzędową", a naszym postrzeganiem rzeczywistości, tym co uważamy, że jest.
Wyjaśnieniem zameldowań, adresów, związków, (...) Co jest w papierach, a niekoniecznie w realnym świecie i odwrotnie: czego (jakich faktów) dokumenty nie oddają
Gdybyż to tak łatwo było z tymi wyjaśnieniami od osob których takie dokumenty dotyczą...
Pozdrawiam - Lanka

Żądasz przekładu z obcego języka - napisz wszystko co już wiesz i co jest w indeksach
Jak skutecznie napisać prośbę o tłumaczenie
Lakiluk

Sympatyk
Posty: 1198
Rejestracja: ndz 11 lip 2021, 21:31

Post autor: Lakiluk »

KonDor pisze:Dzień dobry,
wysłałam do UG w Zduńskiej Woli zapytanie czy posiadają kopertę dowodową mojego dziadka zmarłego w 2000 roku i otrzymałam informację, że takiej koperty nie posiadają i że według danych zawartych w Rejestrze Dowodów Osobistych dowód dziadka był wydany przez gminę Puck i ,że może tam powinnam szukać. Trochę mnie to zaskoczyło bo wprawdzie w latach 50 dziadek mieszkał i pracował w Gdyni ale w latach 60 przeprowadził się pod Zduńską Wolę i mieszkał tu do śmierci. Wynikałoby też z tego, że przez 40 lat dziadek miał tylko jeden dowód osobisty. Wysłałam zapytanie do UG Puck ale odpisali, że też tej koperty nie mają i powinnam szukać w UG Zduńska Wola bo tutaj był zameldowany. Przesłałam zapytanie w tej sprawie również do UM Zduńska Wola i też odpisali, że teczka powinna być w UG Zduńska Wola.
Prośba o podpowiedź czy jest jeszcze jakieś miejsce gdzie ewentualnie mogła trafić ta koperta?
pozdrawiam Dorota
Zdziwiłem się, że w RDO są dane o dowodach sprzed 2000 r., bo tyle ludzi pisało, że jak urzędnik nie dostanie numeru dowodu, to teczki nie znajdzie. A tu się okazuje, że biurwy-cwaniaki cały czas mieli dostęp.

Doczytałem, że do RDO (powstałego w 2010 r.) zaciągnięto dane o dowodach z nieistniejącego już OEWiuDO i PESEL.


Co do powyższej sprawy, to ja bym się upewnił w gminie/urzędzie, gdzie był dziadek zameldowany, jakie mają dane (nr i kto wydał) w lokalnym zbiorze meldunkowym.

Dopóki urzędy nie przekażą te teczki do APów, dopóty nie będzie pewności czy dana teczka istnieje. Bo teraz urzędas może powiedzieć, że jej nie ma/nie znalazł, ale faktycznie ją posiada.
Łukasz
aniacs

Sympatyk
Posty: 13
Rejestracja: śr 11 kwie 2007, 22:41

Post autor: aniacs »

Składając wniosek trzeba pamiętać aby udowodnić pokrewieństwo


Jak udowodnić pokrewieństwo w stosunku do dziadków albo pradziadków?

pozdrawiam
Ania
Sroczyński_Włodzimierz

Członek PTG
Nowicjusz
Posty: 35480
Rejestracja: czw 09 paź 2008, 09:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sroczyński_Włodzimierz »

A konkretnie to konieczność "udowodnienia pokrewieństwa" jest zapisana w ...?
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
ODPOWIEDZ

Wróć do „Poszukuję zasobów, informacji”