Koperty dowodowe, dowody osobiste..
Moderatorzy: elgra, Galinski_Wojciech, maria.j.nie
-
Sroczyński_Włodzimierz

- Posty: 35480
- Rejestracja: czw 09 paź 2008, 09:17
- Lokalizacja: Warszawa
zacznij może od "gdzie czytać"
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
-
malgorzata601

- Posty: 318
- Rejestracja: śr 05 maja 2021, 14:39
Tu jest watek o kopertach dowodowych.
https://genealodzy.pl/index.php?name=PN ... 567#107567
Ja w Warszawie zwracam się o koperty dowodowe do Urzędów dzielnic. Urząd Bielany poinformował mnie, że przekazał w czerwcu br koperty dowodowe do AP Milanówek. Ale są jeszcze w komorze dezynfekcyjnej.
Małgorzata
https://genealodzy.pl/index.php?name=PN ... 567#107567
Ja w Warszawie zwracam się o koperty dowodowe do Urzędów dzielnic. Urząd Bielany poinformował mnie, że przekazał w czerwcu br koperty dowodowe do AP Milanówek. Ale są jeszcze w komorze dezynfekcyjnej.
Małgorzata
-
Kaminski_Przemik

- Posty: 33
- Rejestracja: pt 13 sty 2023, 11:06
- Lokalizacja: Witoszów Górny
Najpierw trzeba wiedzieć, gdzie dana osoba składała ostatni wniosek o dowod osobisty. Ja np wiedziałem, że moi Dziadkowie mieszkali w Świdnicy, więc napisałem @ do Urzędu Stanu Cywilnego i mi odpisali, że przy Urzędzie Miasta jest Zakladowe Archiwum i tam udałem się z wnioskiem. Moi Dziadkowie zmarli w 2009 i koperty były, natomiast kopert moich Pradziadkow nie było (zmarli w 1995 i 1964)ciszu pisze:Ale koperte gdzie dostane, gdzie pisać ?
Ps
Składając wniosek trzeba pamiętać aby udowodnić pokrewieństwo
Pozdrawiam Przemek
-
Sroczyński_Włodzimierz

- Posty: 35480
- Rejestracja: czw 09 paź 2008, 09:17
- Lokalizacja: Warszawa
Koperty (w mojej ocenie - bardzo powoli) są przekazywane do APów. W szwa chyba nie ma pełnej, bieżącej informacji .
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
Dzień dobry,
wysłałam do UG w Zduńskiej Woli zapytanie czy posiadają kopertę dowodową mojego dziadka zmarłego w 2000 roku i otrzymałam informację, że takiej koperty nie posiadają i że według danych zawartych w Rejestrze Dowodów Osobistych dowód dziadka był wydany przez gminę Puck i ,że może tam powinnam szukać. Trochę mnie to zaskoczyło bo wprawdzie w latach 50 dziadek mieszkał i pracował w Gdyni ale w latach 60 przeprowadził się pod Zduńską Wolę i mieszkał tu do śmierci. Wynikałoby też z tego, że przez 40 lat dziadek miał tylko jeden dowód osobisty. Wysłałam zapytanie do UG Puck ale odpisali, że też tej koperty nie mają i powinnam szukać w UG Zduńska Wola bo tutaj był zameldowany. Przesłałam zapytanie w tej sprawie również do UM Zduńska Wola i też odpisali, że teczka powinna być w UG Zduńska Wola.
Prośba o podpowiedź czy jest jeszcze jakieś miejsce gdzie ewentualnie mogła trafić ta koperta?
pozdrawiam Dorota
wysłałam do UG w Zduńskiej Woli zapytanie czy posiadają kopertę dowodową mojego dziadka zmarłego w 2000 roku i otrzymałam informację, że takiej koperty nie posiadają i że według danych zawartych w Rejestrze Dowodów Osobistych dowód dziadka był wydany przez gminę Puck i ,że może tam powinnam szukać. Trochę mnie to zaskoczyło bo wprawdzie w latach 50 dziadek mieszkał i pracował w Gdyni ale w latach 60 przeprowadził się pod Zduńską Wolę i mieszkał tu do śmierci. Wynikałoby też z tego, że przez 40 lat dziadek miał tylko jeden dowód osobisty. Wysłałam zapytanie do UG Puck ale odpisali, że też tej koperty nie mają i powinnam szukać w UG Zduńska Wola bo tutaj był zameldowany. Przesłałam zapytanie w tej sprawie również do UM Zduńska Wola i też odpisali, że teczka powinna być w UG Zduńska Wola.
Prośba o podpowiedź czy jest jeszcze jakieś miejsce gdzie ewentualnie mogła trafić ta koperta?
pozdrawiam Dorota
- Łukaszek_Mlonek

- Posty: 1121
- Rejestracja: śr 22 lut 2023, 09:22
- Lokalizacja: Galicja
Doroto, ja zatelefonowałabym do UG Zdunska Wola i próbowałabym miło porozmawiać, spytać czy dziadek miał tylko jeden dowód czy więcej, co tam o dziadku mają napisane, powiedzieć że Cię tak odsyłają, że liczyłaś że zdjęcie dziadka tam znajdziesz ... może ktoś w urzędzie jeszcze raz poszuka? Ale kontakt osobisty, co najmniej telefoniczny.
Mam pytanie do forumowiczow czy ktoś ma doświadczenie z dostępem do zrobienia skanu, zdjęcia, zawartości koperty dowodowej osoby żyjącej np. swojej własnej. Mając powiedzmy 88 lat, możnaby ułatwić swoim następcom badania genealogiczne.
Mam pytanie do forumowiczow czy ktoś ma doświadczenie z dostępem do zrobienia skanu, zdjęcia, zawartości koperty dowodowej osoby żyjącej np. swojej własnej. Mając powiedzmy 88 lat, możnaby ułatwić swoim następcom badania genealogiczne.
Pozdrawiam - Lanka
Żądasz przekładu z obcego języka - napisz wszystko co już wiesz i co jest w indeksach
Jak skutecznie napisać prośbę o tłumaczenie
Żądasz przekładu z obcego języka - napisz wszystko co już wiesz i co jest w indeksach
Jak skutecznie napisać prośbę o tłumaczenie
W UM poprosiłam o dostęp do mojej koperty dowodowej. Okazałam mój dowód osobisty. Pani urzędniczka w szafie obok odnalazła moja kopertę i pozwoliła na zrobienie zdjęć.Łukaszek_Mlonek pisze: Mam pytanie do forumowiczow czy ktoś ma doświadczenie z dostępem do zrobienia skanu, zdjęcia, zawartości koperty dowodowej osoby żyjącej np. swojej własnej. Mając powiedzmy 88 lat, możnaby ułatwić swoim następcom badania genealogiczne.
W kopercie były dokumenty dotyczące tylko ostatniego dowodu.
Przypuszczam, ze dostęp do kopert osób żyjących a z nami spokrewnionych jest możliwy tylko za ich pisemnym upoważnieniem.
Pozdrawiam, Elżbieta Grabowska z d. Cibińska
moje parafie:Cierno Oksa Węgleszyn Nagłowice (świętokrzyskie)
i Wysocice Sieciechowice (małopolskie) okolice
moje parafie:Cierno Oksa Węgleszyn Nagłowice (świętokrzyskie)
i Wysocice Sieciechowice (małopolskie) okolice
-
Sroczyński_Włodzimierz

- Posty: 35480
- Rejestracja: czw 09 paź 2008, 09:17
- Lokalizacja: Warszawa
Przydałby się odrębny wątek do tego tematu. Wydaje mi się, że w przyszłości nie będzie problemu z brakiem materiałów o "dziś i wczoraj", natomiast może być istotne osadzenie tego w realiach - stąd cennym mogłoby być pozostawienie opisu rozbieżności pomiędzy "prawdą urzędową", a naszym postrzeganiem rzeczywistości, tym co uważamy, że jest.
Wyjaśnieniem zameldowań, adresów, związków, cv, rejestrów wyborców, paszportów, spisów, dok. medycznej itd. Co jest w papierach, a niekoniecznie w realnym świecie i odwrotnie: czego (jakich faktów) dokumenty nie oddają. Szerzej niż dla konkretnie naszych biografów:)
Wyjaśnieniem zameldowań, adresów, związków, cv, rejestrów wyborców, paszportów, spisów, dok. medycznej itd. Co jest w papierach, a niekoniecznie w realnym świecie i odwrotnie: czego (jakich faktów) dokumenty nie oddają. Szerzej niż dla konkretnie naszych biografów:)
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
- Łukaszek_Mlonek

- Posty: 1121
- Rejestracja: śr 22 lut 2023, 09:22
- Lokalizacja: Galicja
To dla mnie duże rozczarowanie. Myślałam, że przynajmniej u żyjących znajdę wszystkie dokumenty. Ciekawe na ile to możliwe, żeby w takim wypadku dokumenty wcześniejsze pozostały jednak w poprzednim miejscu zamieszkania. Akurat mnie najbardziej interesują tu dokumenty z 50. lat. Zobaczymy jak będzie.elgra pisze: W kopercie były dokumenty dotyczące tylko ostatniego dowodu
Gdybyż to tak łatwo było z tymi wyjaśnieniami od osob których takie dokumenty dotyczą...Sroczyński_Włodzimierz pisze:pozostawienie opisu rozbieżności pomiędzy "prawdą urzędową", a naszym postrzeganiem rzeczywistości, tym co uważamy, że jest.
Wyjaśnieniem zameldowań, adresów, związków, (...) Co jest w papierach, a niekoniecznie w realnym świecie i odwrotnie: czego (jakich faktów) dokumenty nie oddają
Pozdrawiam - Lanka
Żądasz przekładu z obcego języka - napisz wszystko co już wiesz i co jest w indeksach
Jak skutecznie napisać prośbę o tłumaczenie
Żądasz przekładu z obcego języka - napisz wszystko co już wiesz i co jest w indeksach
Jak skutecznie napisać prośbę o tłumaczenie
Zdziwiłem się, że w RDO są dane o dowodach sprzed 2000 r., bo tyle ludzi pisało, że jak urzędnik nie dostanie numeru dowodu, to teczki nie znajdzie. A tu się okazuje, że biurwy-cwaniaki cały czas mieli dostęp.KonDor pisze:Dzień dobry,
wysłałam do UG w Zduńskiej Woli zapytanie czy posiadają kopertę dowodową mojego dziadka zmarłego w 2000 roku i otrzymałam informację, że takiej koperty nie posiadają i że według danych zawartych w Rejestrze Dowodów Osobistych dowód dziadka był wydany przez gminę Puck i ,że może tam powinnam szukać. Trochę mnie to zaskoczyło bo wprawdzie w latach 50 dziadek mieszkał i pracował w Gdyni ale w latach 60 przeprowadził się pod Zduńską Wolę i mieszkał tu do śmierci. Wynikałoby też z tego, że przez 40 lat dziadek miał tylko jeden dowód osobisty. Wysłałam zapytanie do UG Puck ale odpisali, że też tej koperty nie mają i powinnam szukać w UG Zduńska Wola bo tutaj był zameldowany. Przesłałam zapytanie w tej sprawie również do UM Zduńska Wola i też odpisali, że teczka powinna być w UG Zduńska Wola.
Prośba o podpowiedź czy jest jeszcze jakieś miejsce gdzie ewentualnie mogła trafić ta koperta?
pozdrawiam Dorota
Doczytałem, że do RDO (powstałego w 2010 r.) zaciągnięto dane o dowodach z nieistniejącego już OEWiuDO i PESEL.
Co do powyższej sprawy, to ja bym się upewnił w gminie/urzędzie, gdzie był dziadek zameldowany, jakie mają dane (nr i kto wydał) w lokalnym zbiorze meldunkowym.
Dopóki urzędy nie przekażą te teczki do APów, dopóty nie będzie pewności czy dana teczka istnieje. Bo teraz urzędas może powiedzieć, że jej nie ma/nie znalazł, ale faktycznie ją posiada.
Łukasz
-
Sroczyński_Włodzimierz

- Posty: 35480
- Rejestracja: czw 09 paź 2008, 09:17
- Lokalizacja: Warszawa
A konkretnie to konieczność "udowodnienia pokrewieństwa" jest zapisana w ...?
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
