Strona 8 z 80
: wt 27 mar 2012, 22:07
autor: Slawinski_Jerzy
Witam
Z urzędu Praga - Południe otrzymałem informację, iż kopert dowodowych
nie ma gdyż zostały zniszczone po upływie 10 lat od zgonu.
Z niektórych postów wynika jednak, że mogły one zostać przekazane gdzie indziej (na Mokotów itd).
Czy jeszcze coś można zrobić w tej sytuacji ?
pozdrawiam serdecznie
Jurek
: wt 27 mar 2012, 22:08
autor: Sroczyński_Włodzimierz
a numer dowodu wskazywał na Pragę Południe? tzn że tam powinny być?
zawsze można sprawdzić na Mokotowie..
: śr 28 mar 2012, 10:19
autor: Rafael
Witam,
kolejny wątek mojej sprawy.
Rozmawiałem z Panią z urzędu w sprawie koperty mojej Babci z 2004 r.
Jeśli chce uzyskać ksero wszystkiego co tam jest, muszę dać im oryginały swojego aktu urodzenia(nie posiadam i nie mam pieniędzy na niego) oraz aktu małżeństwa rodziców. Ksero nie jest dla niej dokumentem-ustawa o notariacie.
Ponadto przedstawić podstawę prawną z ustawy o ochronie danych osobowych i ustawy o ewidencji ludności.
Pani bardzo pomocna, ale straszna formalistka
Pozdrawiam
Rafał
: śr 28 mar 2012, 10:49
autor: Kaczmarek_Aneta
Ależ trafiłeś !
Odnośnie podstawy prawnej o ochronie danych osobowych już znasz - była wielokrotnie podawana, co zaś tyczy się ustawy o ewidencji ludności, może należy wskazać
Art. 44h pkt. 2 ppkt. 3 ?? ale prawnikiem nie jestem i nie potrafię dobrze zinterpretować tego artykułu - jak uwiarygodnić interes faktyczny ?
http://www.msw.gov.pl/portal/pl/57/1686 ... olity.html
No, a z żądaniem oryginału aktu urodzenia petenta to się nie spotkałam.
Osobiście przesyłałam kopię dowodu osobistego i kopie odpowiednich asc.
Nie wiem, jak można jeszcze przekonać urzędniczkę do wydania pamiątki rodzinnej, bo chyba w takich kategoriach należy rozpatrywać dokumentację dotyczącą Twojej Babci, tylko czy dla TEGO urzędu jest to interes wystarczający ?
Pozdrawiam
Aneta
: śr 28 mar 2012, 11:24
autor: Sroczyński_Włodzimierz
że jak? swojego aktu urodzenia? odpisu?
a po co?
jesteś w bazie (z informacjami o rodzicach), do której urzędniczka ma dostęp
a, że to Ty jesteś - dowód lub inny dokument o tym świadczy
urząd nie może żądać dostarczenia informacji, jeśli ją posiada lub może posiadać tj do której ma dostęp
pomocna to może chciałaby być ale nie za bardzo potrafi
tj może jest uprzejma, ale kompetencji to nie zastąpi
choć ..dla wielu osób ważniejsza uprzejmość:)))
nie wiem co Ci radzić..odpis aktu urodzenia pewnie jednak gdzieś się przyczaił w kącie
co do małżeństwa rodziców - niestety może takiego lub innego (równoważnego) dokumentu na potwierdzenie pokrewieństwa wymagać
ale możesz spróbować drogi oświadczenia pisemnego z pisemną odpowiedzą, że oświadczenie
"ja..zam, legitumujący się, syn .. i ..., oświadczam, że [jestem wnukiem.... i....]/ [.....jest matką mojej matki/matką mojego ojca]"
nie jest wystarczające dla tych celów
po co?
bo jak się rozmawia w sprawie zmian przepisów to warto mieć plik papierów, że to co jest nie wystarcza
bo jak ktoś ma na piśmie dać odmowę, to się kilka razy zastanowi czy jednak musi odmawiać
: śr 28 mar 2012, 11:26
autor: Rafael
Dzięki.
Chyba będę musiał się stawić osobiście.Może zrobię to w przyszłym tygodniu. Powiedziała, że może wtedy będzie łatwiej i ewentualnie może pomoże stworzyć mi wniosek.
Nawet jak podam podstawę prawną (nie osobiście), to stwierdziła, że będzie musiała się głęboko zastanowić i skonsultować z radcą prawnym.
Tak jak kiedyś pisałem Mam pechowy rejon do uzyskiwania dokumentów
Włodku,
mam akt rodziców. Niestety to inna gmina, więc chyba nie mają dostępu do mojego aktu urodzenia.
Pozdrowienia

Rafał
Ps. Wogóle zdziwił mnie fakt, że w urzędzie, gdzie zmarła moja Babcia mi nie odpowiedzieli na mail. Tylko przesłali te dokumenty do innego w ramach wypożyczenia i właśnie z Panią z tego innego urzędu omawiam wszystkie sprawy.
Dlatego czasem trudno mi się połapać, gdzie czego szukać, bo odsyłają do innych...

: śr 28 mar 2012, 11:28
autor: Piotr_Romanowski
nawet jeśli nie mają dostępu bo inna gmina to niech sprawdzą w twojej kopercie dowodowej

napewno tam jest odpis aktu urodzenia
: śr 28 mar 2012, 11:39
autor: Sroczyński_Włodzimierz
mają dostęp do Twoich danych od wielu wielu lat, a aktem urodzenia swoim przestajesz się posługiwać w kontaktach z urzędem od momentu gdy masz dokument tożsamości, a teraz nawet od nadania PESELu
czyli noworodek do momentu nadania PESELu -akt urodzenia, ma PESEL - wystarczy PESEL (np decyzja o nadaniu, dowód, paszport)
od tego ten system jest
o innych możliwościach nie wspominając
no chyba jeden wyjątek będzie kiedy będzie akt urodzenia potrzebny, ale to też można go "wyrobić" w miejscu składania papierów
inna gmina? nie ma znaczenia PESEL jest ogólnopolski..a nawet szerzej geograficzne ujmując
nawet "normalne" urzędy mają dostęp do bardzo bardzo wielu rzeczy...może nie chcą straszyć ludzi do jak wielu i ukrywają z tego powodu?:)
: śr 28 mar 2012, 11:50
autor: Kaczmarek_Aneta
Jeszcze jedna wskazówka - jak będziesz ponownie składał wniosek o wydanie kserokopii zawartości koperty dowodowej - zrób to na piśmie i na końcu poproś - w przypadku decyzji odmownej - o podanie podstawy prawnej.
Odnoszę wrażenie, że urzędniczka nie spotkała się dotąd z podobnym wnioskiem i nie bardzo wie, jak się do takiej prośby odnieść.
Pozdrawiam
Aneta
: śr 28 mar 2012, 12:03
autor: Rafael
Dziękuję za rady

Mam nadzieję, że w przyszłym tygodniu uda mi się coś załatwić i podzielę się tu pozytywnym skutkiem.
Mówiła również, że wszystkiego nie może, ale niektóre rzeczy może mi skserować. Dłuuugo mi opowiadała o wymaganiach
Pozdrawiam
Rafał
: śr 28 mar 2012, 12:11
autor: Kaczmarek_Aneta
Mam nadzieję, że nie zabroni udostępnić ksero zdjęć Twojej Babci
A serio - z klasyfikacją dokumentacji spotkałam się w archiwum ZUS - tam rzeczywiście wydano mi wyłącznie dokumenty "nie-ZUSowskie" np. odcinki rent, finansowe, ale te akurat nie były atrakcyjne z mojego punktu widzenia.
Życzę powodzenia w dalszych potyczkach,
Aneta
: śr 28 mar 2012, 12:23
autor: Rafael
Zdjęcia akurat była chętna mi udostępnić

Mam nadzieję, że się nie wkurzy, bo okazało się, że tam również zawędrowała koperta mojego Dziadka, ale nie zdołałem jej jeszcze tego powiedzieć

Poza tym "zaplusowała" u mnie, bo szukała koperty mojej Prababci z 1958 r., nie znając numeru dowodu, więc musiała przewertować różne dokumenty. Pozostałych nie mogła wertować, bo są dużych rozmiarów, a ja w urzędzie zgonu mojej Prababci nie znalazłem nr dowodu tożsamości.
Pozdrowienia
Rafał
: pt 30 mar 2012, 14:40
autor: Rafael
cd moich wywodów
Pani urzędniczka rozmawiała z radcą i stwierdziła, że skseruje mi co będę chciał za jakąś drobną opłatą, byle nie było tam informacji o osobach żyjących.
Tak więc w środę tam wyruszam:)
Pozdrawiam:)
Rafał
: sob 31 mar 2012, 21:02
autor: zmora
A ja dostałem szybko odpowiedź (po 9 dniach) z USC, że mój pradziadek posiadał dowód osobisty wydany przez KPMO (tutaj podano miejscowość) i poproszono bym napisał do miasta (tego od KPMO) w tej sprawie. Tylko szkoda, że nie podali numeru dowodu, poproszę ich, bo to może pomóc w szybszej kwerendzie w innej miejscowości.
W sprawie praprababci zm.1962 r. jeszcze czekam (z innego USC).
Pozdrawiam

: pn 16 kwie 2012, 22:09
autor: jart
Witam
Czy ktoś sprawdzał istnienie kopert dowodowych z lat 1971 - 1991 w urzędzie dzielnicy Warszawa Wola? Dostałem info że wszystkie były po upływie 10 lat niszczone, a mam podstawy do poszukiwań z innego źródła potwierdzenia/zaprzeczenia tych informacji.