Strona 9 z 65

: pt 21 wrz 2012, 10:49
autor: bartess
Hm... trochę dziwne, bo tutaj w między czasie doczytałem, że można wystąpić i że nie powinni odmówić.
Poza tym co w sytuacji, gdyby nie było już żadnego krewnego w linii prostej? W takiej sytuacji już nigdy miałbym się nie dowiedzieć o tej osobie? Głupie.
Można spróbować w parafii gdzie sporządzono akt chrztu i zarejestrowano pochówek.
Informację o dacie urodzenia siostry ojca mam tylko z pisma z gminy, że w księgach stanu cywilnego zarejestrowany jest tylko fakt urodzin (mam numer aktu urodzenia). Skoro była wcześniakiem, to prawdopodobnie nie było „normalnych” chrzcin w parafii, ale może jednak jakiś inny ślad w parafii będzie? Dziwny jest też fakt, że skoro była wcześniakiem i zmarła dlaczego nie pochowali jej w parafii? Ojciec twierdzi, że siostra została pochowana w Bielsku-Białej, że może włożona do jakiejś innej trumny. Nie mam pojęcia jak to mogło wtedy wyglądać.

Dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam.

: pt 08 lut 2013, 08:40
autor: Olgierd
Może ktoś wie:
Czy można się powołać na jakiś zapis prawny, aby uzyskać "kserokopię" z USC? Czy tylko dobra wola w tym momencie może sprawić wydanie czegoś innego niż skrócowy/zepełny ?

: pt 08 lut 2013, 08:59
autor: Małgorzata_Kulwieć
Ja z USC w Warszawie dostałam ksero z księgi oraz odpis zupełny (sama tak poprosiłam bo bałam się, że ksero może być słabej jakości i nie odczytam zapisu). Nikt mnie nie pytał o szczegóły. Napisałam emaila, wpłaciłam ok. 40 zł i dostałam pocztą.
Pozdrawiam
Małgorzata

: pt 08 lut 2013, 11:23
autor: ofski
Olgierd pisze:Może ktoś wie:
Czy można się powołać na jakiś zapis prawny, aby uzyskać "kserokopię" z USC? Czy tylko dobra wola w tym momencie może sprawić wydanie czegoś innego niż skrócowy/zepełny ?
Napisz podanie o wydanie kserokopii które nie mają mocy dokumentów urzędowych
kosztuje to około 5,- i masz akt metrykalny zapisany w oryginale z księgi

np. wg wzoru


Sucha dn.09-01-2011
Zofia Chyła
24-276 Sucha
ul.Sitka 12



Urząd Stanu Cywilnego
w Klukach



Zwracam się z prośbą o wydanie nie mających mocy dokumentów urzędowych kserokopii

1. akt urodzenia i zgonu DARIUSZA BRZEŹNEGO urodzony w 1955r
w Suchej, syn Tadeusza i Heleny Gałaj, zmarł w 2009r

2. akt urodzenia i małżeństwa ZBIGNIEWA BRZEŹNEGO urodzony w latach
1945-49 w Mokrej
syn Benedykta i Sabiny Kowal, jego żoną była Jadwiga

wymienieni : - to brat męża i stryj,


Kserokopie żądanych aktów potrzebne są w celu uzupełnienia naszych rodzinnych dokumentów - min. potrzebne do badań genealogicznych.


podpis

p.s. do takiej prośby zawsze dołączałem skany poświadczające pokrewieństwo z wymienionymi (skany metryk ich rodziców, moja metryka ipt. tak aby czytajac metryki "do tyłu" doprowadzić do celu :mrgreen: )
w innym przypadku mogą nie zrealizować prośby

: czw 14 lut 2013, 11:02
autor: krzysztof.krauze
dokładnie, tak jak piszą przedmówcy. Ja ostatnio z Łodzi wyciągałem dokumenty. Kserokopie są: a) tańsze - 5zl od sztuki i b) zawierają często podpisy osób zgłaszających (np zgon).

Ja złożyłem pdoanie, napisałem, że jestem praprawnukiem, poczekałem tydzień i odebrałem.
W Lodzi w archiwum USC są super przyjaźni ludzie, bardzo pomocni. Gdy akt był nie do końca skserowany - od razu zrobili nowy.

/K.

: czw 14 lut 2013, 17:45
autor: m_gry
Witam!
Mam pytania odnośnie kserokopii aktów, bo takich dokumentów jeszcze nie zamawiałem. Czy trzeba osobiście się zjawić w USC, żeby uzyskać kserokopię czy można załatwić sprawę listownie, a USC jest w stanie przesłać ksero na adres domowy? Oraz czy można się starać o ksero aktów osób innych niż przodkowie w prostej linii (np brat pradziadka), jak wnioskuję z przykładu listu do USC? Oczywiście zakładając, że ta osoba już nie żyje.
Pozdrawiam,
Michał Grygorewicz

: czw 14 lut 2013, 18:27
autor: egopol
Witam.
Kserokopia góruje nad odpisem tym, iż bardzo często zdarza się, że na marginesach są odręczne dopiski.
Np. data i miejsce ślubu rodziców, drugie małżeństwa, daty zgonów.
Na przykładzie USC w Gdańsku były tam zawarte cenniejsze informacje niż te, które są w rubrykach.

Krzysiek

: czw 14 lut 2013, 19:06
autor: Slawinski_Jerzy
m_gry pisze:Witam!
Mam pytania odnośnie kserokopii aktów, bo takich dokumentów jeszcze nie zamawiałem. Czy trzeba osobiście się zjawić w USC, żeby uzyskać kserokopię czy można załatwić sprawę listownie, a USC jest w stanie przesłać ksero na adres domowy? Oraz czy można się starać o ksero aktów osób innych niż przodkowie w prostej linii (np brat pradziadka), jak wnioskuję z przykładu listu do USC? Oczywiście zakładając, że ta osoba już nie żyje.
Pozdrawiam,
Michał Grygorewicz
Wszystko zależy od urzędu i urzędnika. Z moich doświadczeń wynika, że mogą pojawić się trudności a nawet odmowa.
Pół biedy, gdy chodzi o akty zgonu np z lat 20, gorzej z aktami urodzenia np wuja/stryja z lat 20 czy 30. Wtedy może pojawić się żądanie upoważnienia od krewnych z linii prostej.

pozdrawiam
Jurek

: pt 15 lut 2013, 19:50
autor: m_gry
Dziękuję za informację, czy ktoś może mi jeszcze powiedzieć, czy takie ksero można załatwić listownie czy też trzeba osobiście stawić się do USC na odebranie?

: pt 01 mar 2013, 12:49
autor: Markowski_Maciej
Witam,
Starałem się przewertować wątki na temat ksera/fotografi aktów z ksiąg USC aby znaleźć jak to jest w Warszawie, ale nie znalazłem.
Więc mam pytanie czy ma ktoś dośwadczenia z USC w Warszwie?
Mam numery aktów zgonu, ba! nawet ich odpisy zupełne, ale nie jestem w 100% przekonany czy dobrze odczytali księgi po rosyjsku. Może też uda się coś odczytać między wierszami.
No i oczywiście potrafię udowodnić, że to moi przodkowie.
Czy udać się do dowolnego urzędu dzielnicowego czy też lepiej do któregoś, który lepiej traktuje petentów?
Pozdrawiam
Maciej

: pt 01 mar 2013, 13:08
autor: Kaczmarek_Aneta
Witaj,

polecam Archiwum USC, ul. Smyczkowa 14.
Kopia aktu - koszt 5 zł. Wysyłamy maila na adres: ppszonicki@um.warszawa.pl i czekamy ok. miesiąca na odpowiedź (przyjdzie pocztą).
To tak pokrótce.

Pozdrawiam
Aneta

: pt 01 mar 2013, 13:13
autor: Markowski_Maciej
super! dzięki.
Maciej

: pt 01 mar 2013, 13:25
autor: Kaczmarek_Aneta
Ważna kwestia - opłaty najlepiej dokonać poprzez bankowość internetową (jeśli to możliwe). Archiwum prosi o przesłanie oryginału dowodu wpłaty. Jeśli przelewu dokonamy przez internet i mamy możliwość uzyskania elektronicznego dowodu wpłaty, to taki będzie honorowany (jest to oryginał) i takowy możemy przesłać mailem.
Kiedyś opłaty dokonałam poprzez zwykłą pocztę i wysłałam skan dowodu wpłaty na maila - niestety, nie uznano go i dowód ten musiałam dodatkowo zapakować w kopertę i przesłać na adres urzędu.
Mimo tych niedogodności i tak jest to lepszy sposób na uzyskanie kopii - w USC być może byłaby większa gotowość do wystawienie odpisu skróconego/zupełnego aniżeli wydawania kopii (pewnie nie w każdym).

Pozdrawiam i życzę powodzenia!

Aneta

: pt 01 mar 2013, 15:42
autor: Skrzypczak_Bogumiła
ja po dokonaniu wpłaty przez ipko przefaksowałam dowód bezpośrednio z konta na adres Urzędu.

: pt 01 mar 2013, 17:10
autor: Slawinski_Jerzy
Witam

Można także udać się bezpośrednio na Smyczkową i złożyć osobiście odpowiedni wniosek. Kserokopie są zazwyczaj następnego dnia do odbioru (po przedstawieniu dowodu wpłaty).

pozdrawiam serdecznie
Jurek