Witam!
Wobec widomych braków szczegółów, przetłumaczyłem z ukraińskiego najważniejszy fragment informacji o usługach Archiwum z jego strony internetowej
http://tsdial.archives.gov.ua/?url=/info/wantedpersons/
Zainteresowani mogą mailem lub telefonicznie uzupełnic brakujące informacje. A może ktoś jeszcze w tym wątku podzieli się świeżymi informacjami z własnego doświadczenia.
Grafik pracy stanowiska informacji Archiwum
Poniedziałek - piątek 9:00-12:00
Tel. (032) 235-45-08
e-mail:
archives2000@gmail.com
Lista tematów zleceń, które są wykonywane na zasadach komercyjnych (odpłatnie)
1.Tematyczne;
2.Genealogiczne;
3. Potwierdzenia praw majątkowych do ziemi i nieruchomości;
4. Potwierdzenie związków rodzinnych w celu uzyskania prawa do spadku;
5. Biograficzne (osobowe informacje dotyczące życia i działalności, wyjaśnienie niektórych faktów z życiorysów);
6.Faktologiczne.
Formularze zapytań (wniosku)
Wniosek o archiwalne informacje na temat urodzenia (ślub, śmierć) plik w formacie RTF (przeba pobrac z tej strony naciskając Файл в форматі RTF)
Kwerendy genealogiczne
Genealogiczne zapytania obywateli Ukrainy i obcokrajowców, mające na celu znalezienie informacji o przodkach, odtworzenie rodowodu, stają się coraz bardziej istotnym elementem pracy archiwów państwowych Ukrainy. Centralne Państwowe Archiwum Historyczne Ukrainy we Lwowie ma unikalny bazy źródłową - księgi metrykalne od XVII do początku XX wieku, dla różnych wyznań: prawosławne, grek- i rzymsko-katolickie, ewangelickie, żydowskie, a także księgi kadastrowe z koniec XVIII -. połowa XIX wieku, dokumenty wojskowe, etc.
Badania genealogiczne prowadzi się na zasadzie usługi odpłatnej. Koszt zależy od złożoności, a tym samym czasu niezbędnego dla dokonania kwerendy wyszukiwania. Płatności można dokonać za pośrednictwem przelewu bankowego (pocztowego) na rachunek archiwum państwowego.
Zwracając się do archiwum, wnioskodawca musi podać następujące informacje:
- nazwa historycznego regionu na Ukrainie, gdzie przodkowie żyli;
- nazwa wsi, miasta, miasteczka;
- nazwisko przodka (dla kobiet - nazwisko panieńskie);
- data urodzenia, małżeństwa, zgonu;
- wyznanie;
- status społeczny (majatkowy);
- nazwisko składającego zamówienie, adres pocztowy i mailowy (o ile posiada), numery telefonu, faxu.
Szybkość i skuteczność wyszukiwania zależy od kompletności i dokładności określenia przez Państwa danych wyjściowych.
Informacje, które muszą być określone w zamówieniu na badania biograficzne (poszukiwawcze):
1. Imię i nazwisko oraz imię ojca osoby poszukiwanej (w przypadku zmiany nazwiska, trzeba podać wszystkie wcześniejsze).
2. Data i miejsce urodzenia osoby poszukiwanej.
3. Religia (rzymsko- greko-katolicka, judaistyczna, protestancka).
Bez wypełniania wszystkich rubryk wniosku, zamówienie nie będzie wykonywane.
Przy osobistym odbiorze wykonanego zamówienia, należy mieć przy sobie paszport (dowód tożsamości). Wnioski wysyłane pocztą lub e-mail, muszą zawierać dane osobowe i dokładny adres wnioskodawcy. Nieczytelnie napisane wnioski do wykonania nie są przyjmowane.