Terminy realizacji w archiwach

Pomogę lub potrzebuję pomocy w Archiwum ; Archiwa .. gdzie szukać zasoby (inwentarze) Archiwów w Internecie

Moderatorzy: elgra, Galinski_Wojciech, maria.j.nie

sbasiacz

Sympatyk
Mistrz
Posty: 2584
Rejestracja: śr 11 lut 2015, 16:06
Lokalizacja: Warszawa i okolice

Post autor: sbasiacz »

Wojskowe Biuro Historyczne
zamówienie 1.09.
wycena 16.09
paczka pocztą 23.09
pozdrawiam
BasiaS
bsodziak

Sympatyk
Posty: 185
Rejestracja: pn 18 lip 2016, 15:56

Post autor: bsodziak »

Czy ktoś zamawiał kwerendę w AP Łomża ostatnio? Wycenili mi kwerendę na 1h, czas oczekiwania na wyniki ok. 3 miesięcy (!). Faktycznie tyle im to zajmuje?
Szymon
Sroczyński_Włodzimierz

Członek PTG
Nowicjusz
Posty: 35480
Rejestracja: czw 09 paź 2008, 09:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sroczyński_Włodzimierz »

jeśli system wachtowy tj dwie niezależne, w miarę równe ekipy
minus jakieś ubytki...może być...
nie wiem jak jest teraz z oczekiwaniem na możliwość skorzystania z pracowni w APach
były w miarę krótkie terminy
teraz (powakacyjnie) chyba trzeba dłużej czekać
nie mówiąc o kwestii zamawiania z wyprzedzeniem - tj na miejscy jak coś wyjdzie w trackie, to chyba marna szansa na "domówienie" jednostki ( z tych rzadziej chodzących)
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
Mariusz_Formanowicz

Sympatyk
Posty: 60
Rejestracja: pn 23 lut 2009, 11:09
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: Mariusz_Formanowicz »

Zamówieni na skany 2 jedn. złożyłem w AP Lublin w maju b.r. Skany otrzymałem pod koniec sierpnia.

Genealogia jest nauką cierpliwości :)

Pozdrawiam
Mariusz
Awatar użytkownika
diabolito

Członek PTG
Posty: 1163
Rejestracja: pt 22 mar 2019, 21:36
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Post autor: diabolito »

To ja wyjdę trochę poza granice

Archiwum Ziemskie w Opawie (Czechy). Wprawdzie kwerenda dotyczyła 2 stron, ale i tak mnie zaskoczyli:
1,5 godziny od wysłania maila, włączając w to wymianę maili pomiędzy pracownikami w samym archiwum :-)
Pozdrawiam serdecznie,
Robert
Nicpoń_Elzbieta

Sympatyk
Posty: 62
Rejestracja: pn 08 lip 2019, 22:58

Post autor: Nicpoń_Elzbieta »

Dzień dobry
AP Łódź - 7 dni i trzeba podkreślić tu drobiazgową, wyczerpująca odpowiedź
AP Piotrków - 7 dni
Archiwum parafialne Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego w Piotrkowie Tryb. - 1 dzień
Archiwum Akt Dawnych - 2 dni i również obszerna odpowiedź
Elżbieta
brulion

Sympatyk
Ekspert
Posty: 40
Rejestracja: pn 02 lip 2012, 13:49

Post autor: brulion »

AP Siedlce - 15 dni przy podaniu dokładnego adresu aktu, o którego kopię prosiłam. Niestety prośbę odrzucono ze względu na zły stan księgi
(parafia Huszlew, rok 1831).

Kasia Nawrocka
Sroczyński_Włodzimierz

Członek PTG
Nowicjusz
Posty: 35480
Rejestracja: czw 09 paź 2008, 09:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sroczyński_Włodzimierz »

AP Wrocław
2022-02-23 zamówienie skanu
2022-02-24 wycena i potwierdzenie przelewu
2022-02-28 realizacja (kopie na maila)
3 dni robocze (nie znałem sygnatury jednostki i numeru strony/karty)
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
jart

Sympatyk
Nowicjusz
Posty: 1093
Rejestracja: pt 03 cze 2011, 14:45

Standard obsługi/usługi w AP

Post autor: jart »

Dzień dobry

Chciałbym zapytać (i uczulić) czy spotkaliście się z następującym zjawiskiem:

Zamawiam w jednym z archiwów kwerendę na dany temat. Traf chce że poszukiwania są prowadzone - i wyniki uzyskane - z zasobu który nie jest udostępniany (możliwe tylko poszukiwania przez pracowników archiwum w ramach zleconej kwerendy).
- Archiwum przesyła "zamówione materiały w formie skanów" - bez słowa opisu, sygnatur itp. Nie wiadomo wprost co to, skąd pochodzą, co przedstawiają. Dostajemy tylko skany, cała treść towarzyszącego maila to (cytat dokładny) to: "Przesyłam w załączniku skany zamówionych przez Pana dokumentów". W momencie gdy zamawiamy sporo i kilka różnych zagadnień wynikających z siebie - takie podejście może być problematyczne (nie wiemy co dany skan przedstawia - możemy się tylko domyślać).

Czy to standard w przypadku nie udostępnianego zasobu? (brak sygnatur, opisu, czegokolwiek)?
Czy - asekuracyjnie - w każdym piśmie trzeba zwierać fraze podobną do: "proszę o podanie sygnatur/opisu odnalezionych jednostek w odniesieniu do nazw przesyłanych plików/kopii elektronicznych"?

Sytuacja w której otrzymałem "tylko skany" - bez słowa opisu lub sygnatur lub jakiegokolwiek komentarza przydarzyła mi się dwukrotnie w przypadku tego samego archiwum (w jednym z przypadków była to złożona kwerenda, której wynikli przedstawione w ten sposób były mało wartościowe).

Czy to ewenement czy ogólniejszy problem?
pozdrawiam
Artur

Poszukuję rodzin: Jastrzębski, Olbryś, Pskiet – par. Jasienica; Sitko/Sitek lub Młynarczyk, Pych – par. Długosiodło; Łaszcz, Świercz, Szczęsny, Ciach, Kapel – par. Wyszków; te nazwiska także w par. Jelonki
Sroczyński_Włodzimierz

Członek PTG
Nowicjusz
Posty: 35480
Rejestracja: czw 09 paź 2008, 09:17
Lokalizacja: Warszawa

Standard obsługi/usługi w AP

Post autor: Sroczyński_Włodzimierz »

Bywa, ale dopóki wszyscy cicho siedzą, nie reklamują a nawet nie piętnują...to czemu się dziwić?
btw: efektem kwerendy są nie tylko kopie, ale wykaz przeszukanych (także z wynikiem negatywnym) jednostek

Standard jako taki - moim zdaniem nie istnieje.
Nie tylko poszczególne archiwa się różnią ale oddziały, a nawet pracownicy. W każdym zakresie (czas, głębokość, jakość). Różnice, ze są - normalna rzecz, ale ich rozstrzał, skala tegoż.. jest wręcz zdumiewające.

P.S. Jeśli materiały nie w powszechnym dostępie, a kwalifikowanym, to zasadne pytanie czy to w ogóle powinna być usługa kwerendy, a nie ustawowe indywidualne udostępnienie materiałów archiwalnych
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
jart

Sympatyk
Nowicjusz
Posty: 1093
Rejestracja: pt 03 cze 2011, 14:45

Re: Standard obsługi/usługi w AP

Post autor: jart »

Sroczyński_Włodzimierz pisze:Bywa, ale dopóki wszyscy cicho siedzą, nie reklamują a nawet nie piętnują...to czemu się dziwić?
btw: efektem kwerendy są nie tylko kopie, ale wykaz przeszukanych (także z wynikiem negatywnym) jednostek
- dokładnie. Wynik negatywny to tez wynik.

Czy mail dopominający się o te informacje - i następny (już do "wszystkich świętych" - skuteczny) można uznac za reklamację? :)
Sroczyński_Włodzimierz pisze: Standard jako taki - moim zdaniem nie istnieje.
Nie tylko poszczególne archiwa się różnią ale oddziały, a nawet pracownicy.
- to - jako tako - zrozumiałe
Sroczyński_Włodzimierz pisze: W każdym zakresie (czas, głębokość, jakość). Różnice, ze są - normalna rzecz, ale ich rozstrzał, skala tegoż.. jest wręcz zdumiewające.
- (rozstrzał/skala) no, to już mniej (zrozumiałe)
Sroczyński_Włodzimierz pisze: P.S. Jeśli materiały nie w powszechnym dostępie, a kwalifikowanym, to zasadne pytanie czy to w ogóle powinna być usługa kwerendy, a nie ustawowe indywidualne udostępnienie materiałów archiwalnych
Nie wiem, nie badałem, w moim i przywołanym przypadku nie wiem - chyba nie.

I żeby nie było - oprócz archiwów które odpowiadają: "masz co chciałeś", są takie które piszą: "masz co chciałeś, znaleźliśmy to tutaj i tutaj (sygnatury), materiał przedstawia to i tamto. Więcej na ten temat można zaleźć tu i tu. Po więcej informacji trzeba się zgłosić tam i tam." Można?
pozdrawiam
Artur

Poszukuję rodzin: Jastrzębski, Olbryś, Pskiet – par. Jasienica; Sitko/Sitek lub Młynarczyk, Pych – par. Długosiodło; Łaszcz, Świercz, Szczęsny, Ciach, Kapel – par. Wyszków; te nazwiska także w par. Jelonki
GalanTetiana

Sympatyk
Posty: 18
Rejestracja: czw 09 lut 2023, 17:59

Re: Standard obsługi/usługi w AP

Post autor: GalanTetiana »

Dobry dzień!
Proszę mi powiedzieć, czy są jakieś terminy na odpowiedź archiwum? Wysłałem pismo do Archiwum Państwowego w Przemyślu w dniu 15.02. Tego samego dnia otrzymałem odpowiedź: „Pani zapytanie zostało przyjęte do realizacji. Proszę oczekiwać na odpowiedź. sekretariat AP Przemyśl”. I to wszystko. Do dziś nie ma innej odpowiedzi.
W dniu 7.03 zadałem pytanie przez formularz kontaktowy na stronie Archiwum Narodowego w Krakowie. I też nadal nie mam odpowiedzi.
To moje pierwsze spotkanie z polskimi archiwami. Chciałbym wiedzieć, czy w ogóle będzie odpowiedź, czy też można nie czekać?
Dziękuję.
stony76

Sympatyk
Posty: 109
Rejestracja: czw 18 mar 2021, 15:50

Re: Standard obsługi/usługi w AP

Post autor: stony76 »

GalanTetiana pisze:Dobry dzień!
Proszę mi powiedzieć, czy są jakieś terminy na odpowiedź archiwum? Wysłałem pismo do Archiwum Państwowego w Przemyślu w dniu 15.02. Tego samego dnia otrzymałem odpowiedź: „Pani zapytanie zostało przyjęte do realizacji. Proszę oczekiwać na odpowiedź. sekretariat AP Przemyśl”. I to wszystko. Do dziś nie ma innej odpowiedzi.
W dniu 7.03 zadałem pytanie przez formularz kontaktowy na stronie Archiwum Narodowego w Krakowie. I też nadal nie mam odpowiedzi.
To moje pierwsze spotkanie z polskimi archiwami. Chciałbym wiedzieć, czy w ogóle będzie odpowiedź, czy też można nie czekać?
Dziękuję.
Zazwyczaj Archiwum odpowiada na jakieś pisma wysyłane do nich w okolicach miesiąca. Warto by było zadzwonić do tego archiwum i zapytać się na jakim etapie jest odpowiedź na zapytanie, być może było to skomplikowana sprawa i potrzebują czasu.

Podam inny przykład. Wysłałem odpowiednie zgłoszenie przez formularz na stronie Archiwum Diecezjalnego w Łowiczu w połowie lutego i do dzisiaj (04.04) nie zostało zrealizowane. W połowie marca zadzwoniłem i zapytałem kiedy mogę się spodziewać realizacji zamówienia, okazało się że jest jeden jegomość który obsługuje sam to archiwum, pracuje 1-2 dni w tygodniu i zapewniał mnie że zamówienie zostanie zrealizowane, bo jest ich duża ilość. Niestety nie umiał podać terminu.
Marcin Stosio
GalanTetiana

Sympatyk
Posty: 18
Rejestracja: czw 09 lut 2023, 17:59

Re: Standard obsługi/usługi w AP

Post autor: GalanTetiana »

stony76 pisze: Zazwyczaj Archiwum odpowiada na jakieś pisma wysyłane do nich w okolicach miesiąca. Warto by było zadzwonić do tego archiwum i zapytać się na jakim etapie jest odpowiedź na zapytanie, być może było to skomplikowana sprawa i potrzebują czasu.
problem w tym, że mieszkam na ukrainie i niestety nie mówię po polsku żeby porozumieć się przez telefon
stony76

Sympatyk
Posty: 109
Rejestracja: czw 18 mar 2021, 15:50

Re: Standard obsługi/usługi w AP

Post autor: stony76 »

GalanTetiana pisze:
stony76 pisze: Zazwyczaj Archiwum odpowiada na jakieś pisma wysyłane do nich w okolicach miesiąca. Warto by było zadzwonić do tego archiwum i zapytać się na jakim etapie jest odpowiedź na zapytanie, być może było to skomplikowana sprawa i potrzebują czasu.
problem w tym, że mieszkam na ukrainie i niestety nie mówię po polsku żeby porozumieć się przez telefon
To być może trzeba jeszcze raz napisać pismo (e-maila), lub czekać na odpowiedź.
Marcin Stosio
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pomoc w Archiwum”