Strona 2 z 3
: ndz 27 wrz 2020, 23:04
autor: sbasiacz
Wojskowe Biuro Historyczne
zamówienie 1.09.
wycena 16.09
paczka pocztą 23.09
: czw 01 paź 2020, 15:07
autor: bsodziak
Czy ktoś zamawiał kwerendę w AP Łomża ostatnio? Wycenili mi kwerendę na 1h, czas oczekiwania na wyniki ok. 3 miesięcy (!). Faktycznie tyle im to zajmuje?
: pt 02 paź 2020, 17:02
autor: Sroczyński_Włodzimierz
jeśli system wachtowy tj dwie niezależne, w miarę równe ekipy
minus jakieś ubytki...może być...
nie wiem jak jest teraz z oczekiwaniem na możliwość skorzystania z pracowni w APach
były w miarę krótkie terminy
teraz (powakacyjnie) chyba trzeba dłużej czekać
nie mówiąc o kwestii zamawiania z wyprzedzeniem - tj na miejscy jak coś wyjdzie w trackie, to chyba marna szansa na "domówienie" jednostki ( z tych rzadziej chodzących)
: pt 02 paź 2020, 18:01
autor: Mariusz_Formanowicz
Zamówieni na skany 2 jedn. złożyłem w AP Lublin w maju b.r. Skany otrzymałem pod koniec sierpnia.
Genealogia jest nauką cierpliwości
Pozdrawiam
Mariusz
: pt 02 paź 2020, 18:14
autor: diabolito
To ja wyjdę trochę poza granice
Archiwum Ziemskie w Opawie (Czechy). Wprawdzie kwerenda dotyczyła 2 stron, ale i tak mnie zaskoczyli:
1,5 godziny od wysłania maila, włączając w to wymianę maili pomiędzy pracownikami w samym archiwum

: pt 02 paź 2020, 19:35
autor: Nicpoń_Elzbieta
Dzień dobry
AP Łódź - 7 dni i trzeba podkreślić tu drobiazgową, wyczerpująca odpowiedź
AP Piotrków - 7 dni
Archiwum parafialne Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego w Piotrkowie Tryb. - 1 dzień
Archiwum Akt Dawnych - 2 dni i również obszerna odpowiedź
Elżbieta
: ndz 30 sty 2022, 11:53
autor: brulion
AP Siedlce - 15 dni przy podaniu dokładnego adresu aktu, o którego kopię prosiłam. Niestety prośbę odrzucono ze względu na zły stan księgi
(parafia Huszlew, rok 1831).
Kasia Nawrocka
: pn 28 lut 2022, 21:32
autor: Sroczyński_Włodzimierz
AP Wrocław
2022-02-23 zamówienie skanu
2022-02-24 wycena i potwierdzenie przelewu
2022-02-28 realizacja (kopie na maila)
3 dni robocze (nie znałem sygnatury jednostki i numeru strony/karty)
Standard obsługi/usługi w AP
: śr 14 wrz 2022, 19:28
autor: jart
Dzień dobry
Chciałbym zapytać (i uczulić) czy spotkaliście się z następującym zjawiskiem:
Zamawiam w jednym z archiwów kwerendę na dany temat. Traf chce że poszukiwania są prowadzone - i wyniki uzyskane - z zasobu który nie jest udostępniany (możliwe tylko poszukiwania przez pracowników archiwum w ramach zleconej kwerendy).
- Archiwum przesyła "zamówione materiały w formie skanów" - bez słowa opisu, sygnatur itp. Nie wiadomo wprost co to, skąd pochodzą, co przedstawiają. Dostajemy tylko skany, cała treść towarzyszącego maila to (cytat dokładny) to: "Przesyłam w załączniku skany zamówionych przez Pana dokumentów". W momencie gdy zamawiamy sporo i kilka różnych zagadnień wynikających z siebie - takie podejście może być problematyczne (nie wiemy co dany skan przedstawia - możemy się tylko domyślać).
Czy to standard w przypadku nie udostępnianego zasobu? (brak sygnatur, opisu, czegokolwiek)?
Czy - asekuracyjnie - w każdym piśmie trzeba zwierać fraze podobną do: "proszę o podanie sygnatur/opisu odnalezionych jednostek w odniesieniu do nazw przesyłanych plików/kopii elektronicznych"?
Sytuacja w której otrzymałem "tylko skany" - bez słowa opisu lub sygnatur lub jakiegokolwiek komentarza przydarzyła mi się dwukrotnie w przypadku tego samego archiwum (w jednym z przypadków była to złożona kwerenda, której wynikli przedstawione w ten sposób były mało wartościowe).
Czy to ewenement czy ogólniejszy problem?
Standard obsługi/usługi w AP
: śr 14 wrz 2022, 19:39
autor: Sroczyński_Włodzimierz
Bywa, ale dopóki wszyscy cicho siedzą, nie reklamują a nawet nie piętnują...to czemu się dziwić?
btw: efektem kwerendy są nie tylko kopie, ale wykaz przeszukanych (także z wynikiem negatywnym) jednostek
Standard jako taki - moim zdaniem nie istnieje.
Nie tylko poszczególne archiwa się różnią ale oddziały, a nawet pracownicy. W każdym zakresie (czas, głębokość, jakość). Różnice, ze są - normalna rzecz, ale ich rozstrzał, skala tegoż.. jest wręcz zdumiewające.
P.S. Jeśli materiały nie w powszechnym dostępie, a kwalifikowanym, to zasadne pytanie czy to w ogóle powinna być usługa kwerendy, a nie ustawowe indywidualne udostępnienie materiałów archiwalnych
Re: Standard obsługi/usługi w AP
: śr 14 wrz 2022, 19:46
autor: jart
Sroczyński_Włodzimierz pisze:Bywa, ale dopóki wszyscy cicho siedzą, nie reklamują a nawet nie piętnują...to czemu się dziwić?
btw: efektem kwerendy są nie tylko kopie, ale wykaz przeszukanych (także z wynikiem negatywnym) jednostek
- dokładnie. Wynik negatywny to tez wynik.
Czy mail dopominający się o te informacje - i następny (już do "wszystkich świętych" - skuteczny) można uznac za reklamację?
Sroczyński_Włodzimierz pisze:
Standard jako taki - moim zdaniem nie istnieje.
Nie tylko poszczególne archiwa się różnią ale oddziały, a nawet pracownicy.
- to - jako tako - zrozumiałe
Sroczyński_Włodzimierz pisze: W każdym zakresie (czas, głębokość, jakość). Różnice, ze są - normalna rzecz, ale ich rozstrzał, skala tegoż.. jest wręcz zdumiewające.
- (rozstrzał/skala) no, to już mniej (zrozumiałe)
Sroczyński_Włodzimierz pisze:
P.S. Jeśli materiały nie w powszechnym dostępie, a kwalifikowanym, to zasadne pytanie czy to w ogóle powinna być usługa kwerendy, a nie ustawowe indywidualne udostępnienie materiałów archiwalnych
Nie wiem, nie badałem, w moim i przywołanym przypadku nie wiem -
chyba nie.
I żeby nie było - oprócz archiwów które odpowiadają: "masz co chciałeś", są takie które piszą: "masz co chciałeś, znaleźliśmy to tutaj i tutaj (sygnatury), materiał przedstawia to i tamto. Więcej na ten temat można zaleźć tu i tu. Po więcej informacji trzeba się zgłosić tam i tam." Można?
Re: Standard obsługi/usługi w AP
: wt 04 kwie 2023, 10:56
autor: GalanTetiana
Dobry dzień!
Proszę mi powiedzieć, czy są jakieś terminy na odpowiedź archiwum? Wysłałem pismo do Archiwum Państwowego w Przemyślu w dniu 15.02. Tego samego dnia otrzymałem odpowiedź: „Pani zapytanie zostało przyjęte do realizacji. Proszę oczekiwać na odpowiedź. sekretariat AP Przemyśl”. I to wszystko. Do dziś nie ma innej odpowiedzi.
W dniu 7.03 zadałem pytanie przez formularz kontaktowy na stronie Archiwum Narodowego w Krakowie. I też nadal nie mam odpowiedzi.
To moje pierwsze spotkanie z polskimi archiwami. Chciałbym wiedzieć, czy w ogóle będzie odpowiedź, czy też można nie czekać?
Dziękuję.
Re: Standard obsługi/usługi w AP
: wt 04 kwie 2023, 14:15
autor: stony76
GalanTetiana pisze:Dobry dzień!
Proszę mi powiedzieć, czy są jakieś terminy na odpowiedź archiwum? Wysłałem pismo do Archiwum Państwowego w Przemyślu w dniu 15.02. Tego samego dnia otrzymałem odpowiedź: „Pani zapytanie zostało przyjęte do realizacji. Proszę oczekiwać na odpowiedź. sekretariat AP Przemyśl”. I to wszystko. Do dziś nie ma innej odpowiedzi.
W dniu 7.03 zadałem pytanie przez formularz kontaktowy na stronie Archiwum Narodowego w Krakowie. I też nadal nie mam odpowiedzi.
To moje pierwsze spotkanie z polskimi archiwami. Chciałbym wiedzieć, czy w ogóle będzie odpowiedź, czy też można nie czekać?
Dziękuję.
Zazwyczaj Archiwum odpowiada na jakieś pisma wysyłane do nich w okolicach miesiąca. Warto by było zadzwonić do tego archiwum i zapytać się na jakim etapie jest odpowiedź na zapytanie, być może było to skomplikowana sprawa i potrzebują czasu.
Podam inny przykład. Wysłałem odpowiednie zgłoszenie przez formularz na stronie Archiwum Diecezjalnego w Łowiczu w połowie lutego i do dzisiaj (04.04) nie zostało zrealizowane. W połowie marca zadzwoniłem i zapytałem kiedy mogę się spodziewać realizacji zamówienia, okazało się że jest jeden jegomość który obsługuje sam to archiwum, pracuje 1-2 dni w tygodniu i zapewniał mnie że zamówienie zostanie zrealizowane, bo jest ich duża ilość. Niestety nie umiał podać terminu.
Re: Standard obsługi/usługi w AP
: wt 04 kwie 2023, 18:30
autor: GalanTetiana
stony76 pisze:
Zazwyczaj Archiwum odpowiada na jakieś pisma wysyłane do nich w okolicach miesiąca. Warto by było zadzwonić do tego archiwum i zapytać się na jakim etapie jest odpowiedź na zapytanie, być może było to skomplikowana sprawa i potrzebują czasu.
problem w tym, że mieszkam na ukrainie i niestety nie mówię po polsku żeby porozumieć się przez telefon
Re: Standard obsługi/usługi w AP
: wt 04 kwie 2023, 21:53
autor: stony76
GalanTetiana pisze:stony76 pisze:
Zazwyczaj Archiwum odpowiada na jakieś pisma wysyłane do nich w okolicach miesiąca. Warto by było zadzwonić do tego archiwum i zapytać się na jakim etapie jest odpowiedź na zapytanie, być może było to skomplikowana sprawa i potrzebują czasu.
problem w tym, że mieszkam na ukrainie i niestety nie mówię po polsku żeby porozumieć się przez telefon
To być może trzeba jeszcze raz napisać pismo (e-maila), lub czekać na odpowiedź.