Strona 17 z 80
: śr 06 mar 2013, 11:07
autor: Słomińska_Dominika
UGiM Grójec nie jest siedzibą powiatu. Siedziba powiatu jest w urzędzie powiatu

Ta sama ulica ale inny budynek
: śr 06 mar 2013, 11:10
autor: Rafael
...
: śr 06 mar 2013, 12:30
autor: Słomińska_Dominika
Ale to tak w myśl jasności było

Dowody osobiste
: śr 06 mar 2013, 19:36
autor: maria.j.nie
Słomińska_Dominika pisze:To ja z kolejnym wnioskiem i pytaniem. O co chodzi z tym wydawaniem dowodów przez MO? W jakich okresach lub rejonach czy z jakich powodów tak było?
Pradziadek zmarł w końcu lat 60-tych i w UG Belsk Duzy twierdzą, że koperta to jest napewno w archiwum komendy policji bo oni wydawali dowody, jednak w tym samym okresie moja matka otrzymała dowód z Gminy.
Co jest grane bo już się kompletnie gubię? Po co zatem były urzędy stanu cywilnego? Wystawiały tylko akty i udzielały slubów i były rozdzielne z wydziałem DO?
Witam
O wydawaniu dowodów osobistych od 1945r do 1975 (1976) przez Komendy Milicji (KMMO, KPMO) napisałam w wątku ..
… W latach 1975 - 1976 przekazywano teczki dowodowe z KPMO, KDMO bądź KMMO (poprzedniego wystawcy do 1975r. dowodów osobistych) do nowo powstających Biur DO przy Urzędach Miast, Miast i Gmin i Gmin.
W związku z reformą administracyjną, znikały Prezydia (WRN,PRN,MRN i GRN) a powstawały Urzędy Wojewódzkie, Miejskie natomiast Gromady zamieniono na Gminy.
http://genealodzy.pl/index.php?name=PNp ... 9879#19879 oraz tu
http://genealodzy.pl/index.php?name=PNp ... 601#121601 proszę sprawdzić
Od 1975 (1976) roku dowody osobiste są wydawane przez Urzędy Miast (Urzędy Dzielnicowe Miast…) Urzędy Gmin (Urzędy Miast i Gmin)
USC od 1945roku Rejestruje urodzenia, małżeństwa i zgony oraz wydaje odpisy zupełne lub skrócone, zaświadczenia z ksiąg stanu cywilnego
więcej tu http://www.msw.gov.pl/portal/pl/73/34/A ... golne.html
Obecnie w niektórych urzędach są połączone wydziały, referaty USC i dowodów osobistych. Są też połączone Archiwa USC i wyłączonych dowodów osobistych.
Policja funkcjonuje od 1990 roku a przedtem była Milicja Obywatelska (MO) do 1983r., kiedy to powstały Rejonowe (RUSW); Miejskie (MUSW); Dzielnicowe i Wojewódzkie Urzędy Spraw Wewnętrznych (WUSW) do 1990r.
Zatem „kopert dowodów osobistych” możemy szukać w Urzędach Miejskich, Miast i Gmin, Urzędach Gmin (Archiwum).
Nie szukamy w Urzędach Powiatowych lub na Komendzie Policji (Milicji) bo ich tam nie ma...
Pozdrawiam serdecznie Maria
Dowody osobiste
: śr 06 mar 2013, 19:38
autor: Słomińska_Dominika
Mario, bardzo dziękuje za tą odpowiedź

Koperty osobowe i sezam
: wt 12 mar 2013, 21:50
autor: zmora
Kiedyś obiecałem, że napiszę jak załatwiłem w sprawie kopert dowodowych mego pradziadka (zm.1991 r.) i mej praprababci (zm.1962 r.).
Napisałem najpierw do Urzędu Gminy. Odpisali, że mój pradziadek miał koperę dowodową wydaną przez KPMO i w zwiazku z tym powinieniem w tej sprawie napisać do Urzędu Miasta miejscowości, które kiedyś było wojewódzkim miastem. Dziś dostałem od nich odpowiedzi, że ich kopert dowodowych nie ma!!! Że zgodnie z przepisami były niszczone 10 lat po śmierci posiadacza dowodu osobistego.

((
Liczyłem, że zdobędę zdjęcie pradziadka. Bo moja prababcia po rozwodzie z nim podarła wszystkie jego zdjęcia. Natomiast trzecia żona pradziadka, po jego śmierci też zniszczyła mówiąc "Stach w grobie to rodzina też w grobie".
Koperty osobowe i sezam
: wt 12 mar 2013, 22:12
autor: Słomińska_Dominika
u mnie komenda powiatowa ma podobno takie dane ale mój pradziadek zmarł w 1967 a mają archiwa od 1975

więc też lipa bo bardzo liczyłam na te dane... utknęłam z Szelągowskimi właśnie na pradziadku i nie wiem jak ruszyć dalej ...
Re: Koperty osobowe i sezam
: śr 13 mar 2013, 09:30
autor: dpawlak
No ale jak wiesz, gdzie i kiedy (wystarczy rok) zmarł, to można wyszukać akt zgonu we właściwym USC i z niego odczytać datę i miejsce urodzenia, a nawet dane rodziców, może i o żonie coś będzie. Po wojnie była już obowiązkowa ewidencja ludności, dowody osobiste i w cywilnym akcie zgonu precyzyjnie zapisywano informacje o urodzeniach. Zupełnie inna bajka niż w przedwojennych.
Koperty osobowe i sezam
: ndz 17 mar 2013, 08:23
autor: Krzysztof_Gruszka
Witam,chcę zachęcić wszystkich zainteresowanych forumowiczów o walkę o koperty osobowe ,na własnym przykładzie mogę podpowiedzieć że efekty są zależne w dużej mierze od urzędników i ich dobrej woli,ja zdobyłem xero kenkarty mojej babci i 3 zdjęcia dowodowe z lat 1940,1952,1964 bez żadnych formalności ze strony Urzędu Gminy natomiast w UM już jest trochę problemów proceduralnych (podanie o udostępnienie itp.)ale sprawa też do przejścia.Warto walczyć o te materiały bo można znaleźć prawdziwe perełki tylko trzeba się śpieszyć żeby nie zniszczyli starszych zasobów pozdrawiam wszystkich poszukujących Krzysztof
Koperty osobowe i sezam
: ndz 17 mar 2013, 10:12
autor: Słomińska_Dominika
W tym temacie ktoś już mówił, ze obecnie nie można tych materiałów niszczyć. To co ocalało zostanie.
Jednak czasem walczyć się nie da gdy już zostały zniszczone

Koperty osobowe i sezam
: pn 18 mar 2013, 20:34
autor: Kowalik-Mirosław
Walczyć oczywiście trzeba lecz czasem na urzędników chyba nie ma rady, tak jak w Świdnicy, odwołania moje nawet do wojewody nie pomogły gdzie prosiłem o kserokopie i skany zdjęć mojego dziadka i nic nie dostałem tylko wydałem 31 zł plus listy. Myślę jednak że i ta ustawa się zmieni (miała być 1.07.2013) a teraz podobno 2015 i uzyskam skany zdjęć i kserokopie. Dobrze że nie we wszystkich urzędach pracują tacy urzędnicy.
Pozdrawiam Mirek
Koperty osobowe i sezam
: pn 18 mar 2013, 21:47
autor: ofski
jeśli w Urzędzie spotkamy zwykłego człowieka to sprawę załatwimy czyli np. uzyskamy wgląd w dokumenty z koperty, natomiast jeśli w sprawę włączy się urzędnik czyli ten co boi się coś dodatkowo zrobić żeby czasem się za dużo nie narobić - to nawet jeśli oczekiwane przez nas dokumenty są w urzędowym archiwum to sorry ale nic się nie załatwi, a jeszcze niektórzy urzędowi cwaniacy potrafią zgodnie z prawem wyłudzić te trzy dyszki choć i tak nie mają zamiaru sprawy pozytywnie dla nas rozpatrzyć
Koperty osobowe i sezam
: wt 19 mar 2013, 11:09
autor: Magdalena_Dąbrowska
Ja własnie utknęłam... Pani kierownik w dzielnicy Praga Pólnoc wyraźnie uwaza mnie za "zawracacza głowy duperelami" choć jej podległa pracownica bardzo chciała pomóc... sprawa utknęła bo... mamy teczki ułoózne nuerami dowodów- ale ja nie mam numeru, na akcie zgonu jedynym dokumencie prababki jaki mam tego nuemru nie ma... adresu nie znam wiem tylko że w 1906 mieszkała na ul. Małej ... a zmarła ... gdzieś na pradze Północ... ja nie ustale z zewnątrz nic a Panie w urzedzie sądzę że szybciej by trafiły.... inaczej sprawa się ma na Mokotowie... cytuje:"niech Pani napisze wszystko co wie najwyżej wyślemy zapytanie na Krzywe Koło zeby w księgach meldunkowych spradzili bo my u siebie ich nie mamy, postramay się coś znaleść". Zobaczymy...
Koperty osobowe i sezam
: czw 21 mar 2013, 21:54
autor: leszcz
Ja dziś się dowiedziałem ze w moim przypadku
prapradziadek urodzony 1861r. zm 1949r.
a koperty dowodowe tworzone byly od 1951r.
UG Skierniewice
jest jakaś inna możliwośc odnalezienia zdjęcia
-----
Krystian
koperty dowodowe
: pn 22 kwie 2013, 14:31
autor: a_j_wojciechowski
Witam!
Właśnie otrzymałem pismo z USC Biuro dowodów osobistych że koperta dowodowa mojej prababci Leopoldy Wojciechowskiej Nie znajduję się w USC Radzyń Chełmiński, dowód został wydany przez Komendę Powiatową Milicji Obywatelskiej w Wąbrzeźnie a prababcia zmarła 16 lipca 1984 roku w Zielnowie gmina Radzyń Chełmiński ,Urząd odpisał że nie jest właściwym do załatwienia powyższej sprawy Gdzie powinienem napisać w sprawie koperty dowodowej.
Pozdrawiam
Adam Wojciechowski