Strona 3 z 80
: czw 15 gru 2011, 19:51
autor: maria.j.nie
Rodak_Kubis pisze: Proszę o pomoc gdzie mam skierować jeszcze swoje poszukiwania w sprawie koperty dowodowej.
Mój pradziadek mieszkał koło Wołczyna woj. opolskie, zmarł w 1989 r.
Zwróciłam się do UM w Wołczynie o ksero z koperty dowodowej i otrzymałam odpowiedź, że nie posiadają tejże koperty ponieważ dowód został wydany przez KPMO Kępno.
W związku z tym moje pytanie gdzie mogą znajdować się dokumenty z KPMO? ..
Witam
Proponuję napisać lub zdzwonić , czy w archiwum "Biura dowodów ..." przy Urzędzie Miasta i Gminy w Kępnie jest teczka dowodowa dziadka.
http://www.um.kepno.pl/samorzad/urzad-miasta-i-gminy
Wydział USC Biuro Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych
http://bip.kepno.pl/?c=5841
Gdzie załatwić sprawę http://www.um.kepno.pl/dla-mieszkancow/ ... edzie#jzs5
Do 1975 roku Dowody osobisty wydawały Komendy Milicji - KPMO bądź KMMO.
"dowody osobiste osoby zmarłej po rejestracji w aktach stanu cywilnego – wystawienie aktu zgonu, z urzędu były i są przekazywane do Ewidencji ludności - Biura Dowodów Osobistych przy Urzędzie Miasta bądź Gminy. Do roku 2001 dowody , były niszczone (makulowane) – do teczki dowodowej wkładano „stronkę” z pieczątką USC o zgonie.
Obecnie dowody są unieważniane - przez "obcięcie jednego z rogów" i oddawane rodzinie.
W Ewidencji ludności, na podstawie Odpisu skróconego aktu zgonu osoba była i jest wymeldowana z pobytu stałego w ostatnim miejscu zamieszkania . Na karcie KOM wpisywano datę zgonu, nr aktu i USC w którym dokonano rejestracji. KOM przenoszono do Kartoteki byłych mieszkańców. Powyższy Odpis aktu wkłada się do teczki dowodowej.
Przed wymianą dowodów osobistych (książeczkowych) na nowe plastikowe, Odpis aktu z dowodem osobistym był przesyłany do miejsca ostatniego wystawcy dowodu.
np.: Osoba mogła być zameldowana na pobyt stały w Warszawie a ostatni dowód osobisty był wydany w Katowicach w poprzednim miejscu zameldowania natomiast zmarła w Krakowie . ..."
Proszę przeczytać , więcej o "dowodach osobistych" osób zmarłych
http://www.genealodzy.pl/modules.php?op ... 8814#28814 oraz
http://genealodzy.pl/index.php?name=PNp ... 9879#19879
oraz w tym wątku "... wystąpić z wnioskiem (bez opłaty) o sprawdzenie dokumentów w teczce dowodowej do Biura Dowodów Osobistych przy Urzędzie Miasta bądź UMiG w miejscu wydania ostatniego dowodu osobistego. Pod warunkiem , że znamy serię i nr ostatniego dowodu oraz miejsce jego wydania (tzn. Urząd).
Jeżeli nie mamy serii i numeru dowodu należy we Wniosku poprosić o sprawdzenie, pomogą w
" BDO" , podając dane osobowe można ustalić dokument osobisty dziadków, rodziców. … "
http://genealodzy.pl/index.php?name=PNp ... 8034#48034
Pomimo tego , że teczki dowodów osobistych osób zmarłych a wytworzone do roku 1978 zostały przekazane do Archiwów Państwowych to fizycznie mogą znajdować się w Archiwum „Biura dowodów osobistych” ostatniego wystawcy dowodu osobistego przy Urzędzie Miasta lub UMiG , UG.
Pozdrawiam serdecznie Maria
: wt 27 gru 2011, 15:59
autor: Rodak_Kubis
W dniu 18 -XII napisałam do UG Kępno o wydanie kserokopii z koperty dowodowej a w dniu 21-XII została wysłana już odpowiedź.
POZYTYWNA WRAZ Z KSEROKOPIAMI ankiet + zdjęcia.
List przyszedł z USC Biuro Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych.
Dziękuje jeszcze raz za pomoc.
Pozdrawiam Iwona
: czw 19 sty 2012, 12:30
autor: Gransztof_Anna
Witam,
Pani Aneto, czy ma może Pani doświadczenie związane z uzyskaniem kserokopii z teczek (kopert) dowodowych w Urzędzie w Piasecznie k. Warszawy.
Serdecznie pozdrawiam,
Anna
: czw 19 sty 2012, 16:17
autor: Kaczmarek_Aneta
Gransztof_Anna pisze:Witam,
Pani Aneto, czy ma może Pani doświadczenie związane z uzyskaniem kserokopii z teczek (kopert) dowodowych w Urzędzie w Piasecznie k. Warszawy.
Serdecznie pozdrawiam,
Anna
Witam Pani Anno.
niestety, nie mam doświadczeń w zakresie "kopert dowodowych" z piaseczyńskim urzędem, ale życzę Pani powodzenia
Pozdrawiam serdecznie
Aneta
Zdobycie dowodu osobistego z lat 80-tych.
: ndz 22 sty 2012, 12:52
autor: mantua1
Olbrzymia prośba do osób mających w tym doświadczenie.
Czy jest możliwe otrzymanie starego dowodu osobistego osoby zmarłej w latach 80-tych po okazaniu aktu zgonu i podaniu numerów i serii wydanego ówczas dowodu osobistego??Osoba ta zmarła w innym mieście,jej dowód osobisty zosta wydany w sąsiednim mieście-gdzie należy zwrócić się o prośbę?
Pozdrawiam
Marek
Dowody osobiste, teczki (koperty) dowodowe
: ndz 22 sty 2012, 14:28
autor: maria.j.nie
Witam
Proszę sprawdzić - o wydawanych dowodach osobistych i gdzie szukać w wątku …
http://genealodzy.pl/index.php?name=PNp ... 8814#28814
Napisanie pisma/wniosku do Urzędu o udzielenie informacji o zawartości koperty/ teczki dowodowej... -
http://genealodzy.pl/index.php?name=PNp ... 9833#69833 i tu
http://genealodzy.pl/index.php?name=PNp ... 0140#70140
oraz tu „ .. dowody osobiste osoby zmarłej po rejestracji w aktach stanu cywilnego – wystawienie aktu zgonu, z urzędu były i są przekazywane do "Ewidencji ludności - Biura Dowodów Osobistych" przy Urzędzie Miasta bądź Gminy. … „
http://genealodzy.pl/index.php?name=PNp ... 8034#48034
„Można też wystąpić z wnioskiem (bez opłaty) o sprawdzenie dokumentów w teczce dowodowej do Biura Dowodów Osobistych przy Urzędzie Miasta bądź UMiG w miejscu wydania ostatniego dowodu osobistego.
Pod warunkiem , że znamy serię i nr ostatniego dowodu oraz miejsce jego wydania (tzn. Urząd).
Jeżeli nie mamy serii i numeru dowodu należy we Wniosku poprosić o sprawdzenie, …”
tu wątek „Koperty dowodowe”
http://genealodzy.pl/index.php?name=PNp ... 567#107567
Oraz „… Jak szukać Urząd … Dane adresowe USC … wyszukiwarka –> Szukaj – Urząd..
http://www.usc.pl/s_urzedy.php
lub adresy USC w Polsce Szukaj - > "Nazwa USC:" ... też
http://www.msw.gov.pl/portal/pl/import/ ... olsce.html
Urzędy Miast i Gmin (Dane adresowe) … Administracja "Wyszukiwarka jednostek samorządu terytorialnego" - > Szukaj Urząd..
http://administracja.mac.gov.pl/portal/ ... Gminy.html
lub
http://bazy.ngo.pl/search/wyniki.asp?wy ... 41&baza=43 lub
http://gmina.wieszjak.pl/bazy-adresowe/ ... nne,0.html …”
wątek
http://genealodzy.pl/index.php?name=PNp ... 8034#48034
Zapraszamy do korzystania z dostępnej wyszukiwarki
>
Szukaj na Forum (wg. Hasła … w Postach i Tematach ..) lub
Wyszukiwarki na Genealodzy.pl ( oraz szukaj w Tematach.. )
Wątek „Zdobycie dowodu osobistego z lat 80-tych.” zostanie przeniesiony z podforum :
Komentarze artykułów na podforum „
Poszukuję zasobów, informacji ”
Pozdrawiam serdecznie Maria
P.S.Wzór Wniosku o wydanie kopii dokumentów z teczki/koperty dowodowej mogę wysłać na maila.
Zdobycie dowodu osobistego z lat 80-tych.
: ndz 22 sty 2012, 14:29
autor: Marynicz_Marcin
Sądzę, że nie :/
Ja nie mogłem uzyskać uciętego w rogu dowodu osobistego mojej babci , która zmarła w 2007, ale był to jedyny dowód w Jej teczce, więc sądzę, że poprzednie dowody ma rodzina . U dziadka w teczce, który zmarł w 1988 nie ma żadnego dowodu, ale sądzę, że nie ma przymusu "zdania" dowodu osobistego po śmierci, ale nie da się go uzyskać z aktualnego zasobu Wydziału Dowodów Osobistych.
Jako przykład dam dowód osobisty mojego taty, zmarłego 2 miesiące temu .
Dowody osobiste, teczki (koperty) dowodowe
: ndz 22 sty 2012, 14:43
autor: maria.j.nie
Witam
Dowody osobiste wydawane do roku do roku 2001, tzw. „książeczki dowodowe” były niszczone (makulowane) – do teczki dowodowej wkładano „stronkę” z pieczątką USC o zgonie... Mogły się zachować dowody osobiste w domu, gdy ktoś z rodziny podpisał oświadczenie, że dowód osoby zmarłej zaginął...
Obecnie dowody są unieważniane - przez "obcięcie jednego z rogów" i oddawane rodzinie.
Czy, wszystkie Urzędy obecnie oddają rodzinie dowody (unieważnione) osoby zmarłej, nie wiem. Należy o to zapytać w danym Urzędzie.
Pozdrawiam serdecznie Maria
: ndz 22 sty 2012, 15:22
autor: Marynicz_Marcin
Wydaje mi się, że raczej nie będą chcieli wydać "swojej" własności, bo nie wiedzą jakie mogą być tego skutki..
USC Zielona Góra na pewno nie zatrzymuje dowodów (przykład mój tata).
Nie wiem jak to było 5 lat temu, ale dowód mojej babci jest w Wydziale DO .
Gdyby zapytać się jakiegoś wyższego organu władzy, to może ;>
Dowody osobiste, teczki (koperty) dowodowe
: śr 25 sty 2012, 19:48
autor: maria.j.nie
Witam
Marcin16091995 pisze: Wydaje mi się, że raczej nie będą chcieli wydać "swojej" własności, …
Nie wiem jak to było 5 lat temu, ale dowód mojej babci jest w Wydziale DO .
Wydawanie (unieważnionego) dowodu osobistego osoby zmarłej …
Rozdział 6
Tryb postępowania w sprawach unieważnienia dowodu osobistego
§ 32. …
ust.7. … Kierownik urzędu stanu cywilnego, któremu osoba obowiązana do zgłoszenia zgonu przedłożyła dowód osobisty osoby zmarłej, odcina jeden z rogów tego dokumentu i zwraca dowód osobisty zgłaszającemu zgon.
ust. 8. Jeżeli osoba zawiadamiająca nie odbierze dowodu osobistego osoby zmarłej, dokument ten przechowuje się w kopercie dowodowej.
§ 33. Organ
unieważniający podejmuje następujące czynności …
2) odcina jeden z rogów
unieważnianego dowodu osobistego o powierzchni, co najmniej 1 cm2.
Podstawa prawna: ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia
6 lutego 2009r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich unieważniania, wymiany, zwrotu lub utraty (
Dz.U. z 24 marca 2009 Nr 47 poz. 384 ) Rozporządzenie obowiązuje od 24.03.2009r (Dokument traci ważność: 2013-07-01)
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0090470384 lub
http://www.infor.pl/dziennik-ustaw,rok, ... trybu.html
Proponuję sprawdzić we właściwym Urzędzie, jakie są możliwości uzyskania (unieważnionego
plastikowego) dowodu osobistego osoby zmarłej jeżeli taki dowód znajduje się w kopercie dowodowej.
Proszę zadzwonić lub napisać prośbę do właściwego Urzędu .. Wydział SO w miejscowości … , o wydanie (unieważnionego
plastikowego) dowodu osobistego osoby zmarłej do celu badań genealogicznych.
Dokument stanowi dla rodziny pamiątkę po babci, jest dla Was i przyszłych pokoleń.. dokumentem o wartości historycznej…
Pozdrawiam serdecznie Maria
: ndz 18 mar 2012, 20:40
autor: szenzi
Witam
Chciałam serdecznie wszystkim podziękować za udzielane wypowiedzi .Skorzystałam w porad i napisałam wniosek o zawartość koperty dowodowej mojej babci i dziadka którzy zmarli w latach 1990/1996.Udało się po ok 2 miesiącach wymiany pism w piątek nadeszła dość gruba koperta 11 kserokopii a wśród nich kserokopia dowodu osobistego mojego dziadka z 1929 r. z fotografią dziadka w wieku ok 17 lat .Szkoda ,że kserokopie są trochę kiepskiej jakości .Wszystko gratis .
Pozdrawiam Kasia
: pn 19 mar 2012, 20:10
autor: Kaczmarek_Aneta
Kasiu
gratulacje
W przypadku zdjęć warto prosić o oryginały lub fotokopie (ewentualnie skan - jeśli możliwości techniczne urzędu na to pozwalają) - mnie nie udało się zdobyć oryginalnych zdjęć, ale dobrej jakości fotokopie - tak.
Pozdrawiam serdecznie
Aneta
: wt 20 mar 2012, 08:48
autor: A.Kuba
Warto osobiście udać się do urzędu i zrobić zdjęcia, ja mam na razie z czterech kopert dowodowych fotki:-) a tam same rarytasy:-) ja mam zdjęcia dowodowe z lat młodości dziadków, ich wnioski, podania (próbka pisma z podpisami) ba.... nawet odciski palców:-) + oczywiście skrócone akty urodzeń, zgonów, małżeństwa oraz akta urodzeń dzieci:-) tak że warto w "takie coś" zajrzeć:-) Jest tylko jeden minus, akórat w Rawie mają od lat 80-tych, wcześniej gdy wydawanie dowodów było w gesti MO koperty były na policji, niestety z Rawy przekazali dalej, ale gdzieto już nikt nie wie.. może do Skierniewic.
Kasiu współczuję tak burzliwej korespondencji, w moim przypadku czy to chodzi o USC czy wydział meldunkowy (koperty dowodowe) to nie ma nigdy problemu, zawsze pomagaja, wyciągną odpowiednie dokumenty, pozwolą zfotografować.... jak same Panie z urzedu mówią są po o aby powagać:-) ach, w przypadku kopert dowodowych ja podawałem imię, nazwisko i datę zgonu
: wt 20 mar 2012, 10:44
autor: Piotr_Romanowski
A czy ma ktoś doświadczenie jeśli chodzi o przeglądanie kopert dowodowych osób żyjących. Chciałbym sprawdzić zawartość koperty babci która ma 94 lata. Jeśli chodzi o osoby zmarłe to mam problem dostępu do koperty brata mojego dziadka gdyż nie jestem krewnym w lini prostej. Ponadto w moim urzędzie miasta chcą ode mnie serii i nr dowodu osobistego, żeby mogli znaleźć kopertę - tylko skąd mam ją wziąć jeśli osoba, której szukam zmarła 30 lat temu?
: wt 20 mar 2012, 10:50
autor: Sroczyński_Włodzimierz
"Chciałbym sprawdzić zawartość koperty babci która ma 94 lata."
a to, że chciałbyś to ma małe znaczenie:)
zapytaj babci, czy chciałaby -jeśli tak, to zgodnie z zasadą dostępu do "swoich dokumentów" ma prawo (na podstawie wielu przepisów, także do poprawiania/wnioskowania o sprostowanie) i może Ciebie upełnomocnić
"skąd mam ją wziąć jeśli osoba, której szukam zmarła 30 lat temu?"
spytaj "w meldunkach"w urzędzie gminy