Piasecki Czesław - Warszawa

Tablica ogłoszeń, pomoc w poszukiwaniu osób i rodzin; Poszukuję NazwiskaMoje konto” - „Moje nazwiska ” ; w tytule tematu proszę napisać "nazwisko i imię" lub "nazwiska i imiona" poszukiwanych osób, rodzin

Moderatorzy: elgra, Galinski_Wojciech, maria.j.nie

Slawinski_Jerzy

Sympatyk
Posty: 972
Rejestracja: śr 22 lut 2012, 22:41
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Slawinski_Jerzy »

Polecałbym sprawdzić alegata do tego aktu, powinien w nich być odpis aktu urodzenia pana młodego.

pozdrawiam
Jurek
Awatar użytkownika
Grazyna_Gabi

Sympatyk
Posty: 4106
Rejestracja: sob 02 sty 2010, 08:24
Lokalizacja: Hamburg

Post autor: Grazyna_Gabi »

Moze chodzic o Zamoście w gminie Połoczany albo Zamościany w gminie Soły lub Zamościany
w gminie Wołożyn.
W spisie szlachty powiatu oszmianskiego mamy:
Piasecki (1814 Oszmiana/ Jurszany, Klewica, Paszkiszki)
Piasecki (1801 Wilno, 1827 Oszmiana/ Nowopole, Prackowszczyzna, Wielbutowo, Paszkiszki)
Parafie oszmianskie moga byc dostepne online.
Wykaz :
http://www.mem.net.pl/stg/diecezjawilenska1744p.htm

Grazyna
patrios8

Sympatyk
Posty: 15
Rejestracja: wt 11 mar 2014, 01:59

Post autor: patrios8 »

Slawinski_Jerzy pisze:Polecałbym sprawdzić alegata do tego aktu, powinien w nich być odpis aktu urodzenia pana młodego.

pozdrawiam
Jurek


Dziękuję za wskazówkę, ale czy alegata to są Aneksy?
W sumie to jeśli nawet uda się odnaleźć akt urodzenia pana młodego (w Oszmianach, 500 km od Warszawy), to chyba ciężko przyjąć, że pracując w Warszawie jako strażnik urzędu celnego, mieszkając w Warszawie (i będąc tam pochowanym) - jego syn urodził się w tych Oszmianach.

Jeśli chodzi o ulicę Pokorną - to jaka była to parafia?
Awatar użytkownika
Kaczmarek_Aneta

Sympatyk
Legenda
Posty: 6296
Rejestracja: pt 09 lut 2007, 13:00
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno

Post autor: Kaczmarek_Aneta »

Ulica Pokorna w tym okresie to parafia NMP na Nowym Mieście (Nawiedzenia NMP). Alegaty to załączniki (w tym przypadku do aktu ślubu).
Za rok 1903 aneksy zachowały się:
http://baza.archiwa.gov.pl/sezam/pradzi ... jaktu_id=3

Pozdrawiam
Aneta
patrios8

Sympatyk
Posty: 15
Rejestracja: wt 11 mar 2014, 01:59

Post autor: patrios8 »

Witam serdecznie, oto moje odpowiedzi:


2. Czy wiadomo, przy jakiej ulicy mieszkała rodzina Piaseckich – pytam o to w kontekście przeglądu ksiąg meldunkowych (wiadomo, że zachowały się od ok. 1928 r., tak więc Czesław mógł być wówczas nastolatkiem i zapewne mieszkał z rodzicami)

Odpowiedź: ul. Księżnej Anny 16, wcześniej ul Pokorna 19.

3. Kim był Andrzej Piasecki – zawód? W akcie ślubu widać, że była to osoba piśmienna.

Odpowiedź: strażnik urzędu celnego.

4. Czy na nagrobku podano wiek Czesława? Czy wiadomo Tobie o jego ewentualnych dzieciach, małżonkach?

Odpowiedź: nie ma informacji. Dzieci ani małżonki nie miał.

5. Czy kojarzysz nazwiska świadków na ślubie Aleksandry i Andrzeja?

Odpowiedź: Nie znam nazwisk tych osób.


Pozdrawiam, A.
Augustyniak_Irena

Sympatyk
Ekspert
Posty: 250
Rejestracja: wt 23 lut 2010, 17:47

Post autor: Augustyniak_Irena »

Witam
Udało mi się uzyskać w AP Warszawa kopie ksiąg meldunkowych ul. Hutnicza 17 (vis a vis kościoła na ul.Ks.Ziemowita) za rok 1930, więc powinny być również księgi dla ul.Ks.Anny.
Napiszę jeśli ktoś w rodzinie pamięta budynek i mieszkańców ul.Ks.Anny 16 , chociaż wydaje mi się że ten budynek został zniszczony w czasie wojny i jest tam do tej pory pusty plac.
W SZWA znajduje się zespół Biuro Odbudowy Stolicy, gdzie jest opisany powojenny stan poszczególnych budynków, można tam poszukać : http://szukajwarchiwach.pl/72/25/0/-/74 ... visxIldFA/
Pozdrawiam Irena
patrios8

Sympatyk
Posty: 15
Rejestracja: wt 11 mar 2014, 01:59

Post autor: patrios8 »

Witam Ireno,


ten budynek został zniszczony pod koniec lat 70-tych, gdy budowano Warszawskie Zakłady Telewizyjne Unitra. W 1945 roku był on bez zniszczeń.

Czy w AP Warszawa takie rzeczy jak księgi meldunkowe wydają od ręki? Czy trzeba jakoś je zamawiać z wyprzedzeniem?

Pozdrawiam, A/
Augustyniak_Irena

Sympatyk
Ekspert
Posty: 250
Rejestracja: wt 23 lut 2010, 17:47

Post autor: Augustyniak_Irena »

W archiwum złożyłam pisemne zamówienie, nie pamiętam ale chyba na druku archiwum, podałam interesujący mnie adres , lata , nazwiska , pokrewieństwo z szukanymi osobami . Po jakimś czasie otrzymałam odpowiedź e-mailem :
„ dot.potwierdzenia meldunków Archiwum Państwowe m.st. Warszawy uprzejmie informuje, że w zespole „Zbiór ksiąg meldunkowych m.st. Warszawy", z lat 1928-1978, nr zesp. 1060/I, w książce meldunkowej domu przy ul. Hutniczej 17, sygn. 3402, odnaleziono następujące wpisy............. Na podstawie odnalezionych wpisów Archiwum może wykonać 6 str. kserokopii . W związku z powyższym prosimy o uregulowanie opłaty za sporządzenie kserokopii, w wysokości 4,00 PLN za 1 stronę (format A4), razem 24,00 PLN, zgodnie z Zarządzeniem nr 11 Dyrektora Archiwum Państwowego m. st. Warszawy z dnia 11.03.2011 r., „w sprawie wprowadzenia cennika usług świadczonych przez Archiwum Państwowe m. st. Warszawy” Kwotę 24,00 PLN należy wpłacić na konto Archiwum nr:………. Ww. kserokopie zostaną wydane w Biurze Obsługi Klienta lub zostaną wysłane na Pani adres. Prosimy nadesłać na adres Archiwum kserokopię dowodu wpłaty za wykonane kopie (powołując się na nasz nr sprawy). ”

Ponieważ chodzi o potwierdzenie meldunków z okresu chronionego (u mnie to były lata 30 i 50-te) najlepiej zapytać w dziale meldunkowym AP na Krzywym Kole jak wygląda procedura przy zamówieniu „na odległość ”.
W księgach meldunkowych jest podana data urodzenia,i miona rodziców, zawód, wyznanie, przynależność państwowa, kiedy i skąd wprowadził się, kiedy i dokąd wymeldował się.
Pozdrawiam Irena
Awatar użytkownika
Kaczmarek_Aneta

Sympatyk
Legenda
Posty: 6296
Rejestracja: pt 09 lut 2007, 13:00
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno

Post autor: Kaczmarek_Aneta »

W uzupełnieniu informacji Ireny:
- formularz, który należy wypełnić i wysłać (można mailem) znajduje się na stronie APW - "księgi meldunkowe"
http://www.warszawa.ap.gov.pl/formularze.html
- w formularzu można oznaczyć, że chcemy skany na adres e-mailowy
- podobnie dowód wpłaty można wysłać mailem
- czas oczekiwania na realizację aktualnie wynosi ok. 5-6 miesięcy

Pozdrawiam
Aneta
patrios8

Sympatyk
Posty: 15
Rejestracja: wt 11 mar 2014, 01:59

Post autor: patrios8 »

Dziękuję bardzo!!

Czy procedura w Archiwum Diecezjalnym jest równie długotrwała?

Pozdrawiam, AK
ODPOWIEDZ

Wróć do „Poszukuję osób, rodzin”