Koperty dowodowe, dowody osobiste..
Moderatorzy: elgra, Galinski_Wojciech, maria.j.nie
-
Marynicz_Marcin

- Posty: 2313
- Rejestracja: sob 20 cze 2009, 19:06
- Lokalizacja: Międzyrzecz
Najpierw ustal pod jaką KPMO należały miejscowości, w których pra..babcie mieszkały na stałe w chwili śmierci.
Pozdrawiam,
Marcin Marynicz
Zapraszam na mojego bloga genealogicznego :
http://przodkowieztamtychlat.blogspot.com/
Marcin Marynicz
Zapraszam na mojego bloga genealogicznego :
http://przodkowieztamtychlat.blogspot.com/
-
Oskar_Tymczyszyn

- Posty: 254
- Rejestracja: czw 06 gru 2012, 18:21
- maria.j.nie

- Posty: 2733
- Rejestracja: pn 19 mar 2007, 23:36
- Lokalizacja: Lubuskie
Szukaj Urząd > Błonie http://www.usc.pl/index.php?strona=zasiegOskar_Tymczyszyn pisze: ... W Urzędzie Miasta Błonie powiedziano mi, że w 1955 roku ich urząd nie wydawał dowodów ...
Błonie woj. mazowieckie; pow. warszawski zachodni; gmina Błonie http://www.blonie.pl/
UM Błonie Wydziały > http://www.blonie.pl/modules.php?op=mod ... d=4&page=1 Kontakt do Urzędu (adres, telefon,
> Wydział Spraw Obywatelskich > Poradnik interesanta http://bip.zetorzeszow.eu/blonie/?c=mdP ... okaz-93-41
oraz „UDOSTĘPNIANIE DANYCH ZE ZBIORÓW MELDUNKOWYCH, ZBIORU PESEL ORAZ EWIDENCJI WYDANYCH I UTRACONYCH DOWODÓW OSOBISTYCH” UM w Błoniu http://bip.zetorzeszow.eu/blonie/?c=mdP ... resc-93-49
Błonie przynależność administracyjna > http://pl.wikipedia.org/wiki/B%C5%82onie
Oczywiście w 1955 roku dowody osobiste wydawały Komendy Milicji Obywatelskiej, takie teczki powinny być przekazane po roku 1975 (reforma administracyjna) do Urzędu Miasta w Błoniu. (o ile koperty nie zostały zmakulowane w okresie późniejszym, obawiam się iż w byłym woj. warszawskim tak się stało)
W Archiwum Państwowym proszę szukać karat rejestru mieszkańców, książek meldunkowych. W USC przy rejestracji zgonu w dokumentach źródłowych może być nr i seria dowodu osobistego ...
Błonie - księgi meldunkowe http://baza.archiwa.gov.pl/sezam/ela.ph ... s&id=38176 z listy zasobów http://baza.archiwa.gov.pl/sezam/ela.ph ... rch=szukaj
więcej informacji o dowodach osobistych , ewidencji ludności i książkach meldunkowych wytworzonych po 1945r. … http://genealodzy.pl/index.php?name=PNp ... 9833#69833
„…O poszukiwaniu dokumentów w „teczkach dowodów osobistych. Np.: Wnioski dowodowe w których są informacje z okresu gdy występowano o dowód , (dokument tożsamości- od 1945r ) ale
najczęściej pierwsze wnioski /Ankiety są z 1952r, następnie w 1962-1966r, (wymiana z urzędu d.o.) …
... Dokumenty tożsamości wydawane po 1945r : „Tymczasowe Zaświadczenie Tożsamości” /Podstawa Zarządzenie Min.Adm.Publ. z dnia22/IV.1945 L.dz.12947/45 Nr42. …”
...Do Archiwum Państwowego przekazywane są spisy/wykazy rzeczowe teczek dowodowych wydanych dowodów osobistych osób zmarłych, wytworzone do roku 1979 włącznie, które są na stanie Archiwum Urzędu, BDO (USC i Dowodów osobistych)… Dobrze sprawdzić informacje, czy dany Urząd przekazał fizycznie koperty dowodowe ...
…Pod koniec lat czterdziestych i na początku lat pięćdziesiątych były rejestry kart mieszkańców podobne w treści i formie do dzisiejszych kart KOM , można je szukać w Archiwum Państwowym. …
Karty osobowe mieszkańca „KOM” istnieją od 1975r.
Przedtem były kartoteki składające się z kart „Dane osobowe mieszkańców lokalu przy
ul. ... nr domu .. nr mieszkania … „ , wpisywano wszystkich mieszkańców domu lub
konkretnego numeru lokalu (mieszkania) w budynku – karty szukać w Archiwum Ewidencji ludności Urzędu bądź w AP. …
… "Ksiąg meldunkowych można szukać w Archiwach Państwowych bądź w prywatnych domowych zbiorach dokumentów.
W zasobach AP są „Księgi meldunkowe „ wytworzone od lat pięćdziesiątych a przekazywane przez administratora budynków (Administrację Spółdzielni, ABM - ADM tzw. komunalne, zakładowe itd.) a także właścicieli prywatnych budynków.
W rodzinnych dokumentach mogą być „Księgi meldunkowe” – właściciela , każdy właściciel budynku miał obowiązek prowadzić taką „Księgę …” do lat 90 ubiegłego wieku (zameldowanie, wymeldowanie, zgon i inne zmiany w rejestrach BEL były potwierdzane pieczątką Rejonu lub Biura Ewidencji ludności)
W księgach możemy między innymi znaleźć serię i nr ostatniego dowodu osobistego osoby zmarłej w latach od 1950 -1986 przed systemem PESEL. " …. http://genealodzy.pl/index.php?name=PNp ... 601#121601
Napisałam w T: Czarnków gdzie szukać (księgi adresowe, dowody osobiste..) http://genealodzy.pl/index.php?name=PNp ... ght=#48034
Oskarze jestem Maria
Pozdrawiam serdecznie Maria
-
Oskar_Tymczyszyn

- Posty: 254
- Rejestracja: czw 06 gru 2012, 18:21
Tak jak już mówiłem, że koperty dla Wincentowa na pewno są w UM Krasnystaw, ale nie ma szans na odnalezienie ich bez serii i numeru dowodu.... I tu jest zasadnicze pytanie: skąd wziąć te dane ? Spróbuje napisać do UG o odszukanie jakiś kart ewidencyjnych, może tam coś znajdę. A co do Błonia to będę musiał zadzwonić i zapytać, czy przekazano im w 1975 roku koperty z KPMO.
Oskar.
Oskar.
- maria.j.nie

- Posty: 2733
- Rejestracja: pn 19 mar 2007, 23:36
- Lokalizacja: Lubuskie
Krasnystaw - baza Ela http://baza.archiwa.gov.pl/sezam/ela.ph ... or=and&f=0 lub http://baza.archiwa.gov.pl/sezam/ela.ph ... rch=szukaj przeglądnęłam nie ma, jednak mogłam przeoczyć
Czy nazwa miejscowości brzmi Wincentów, jest w gm. Krasnystaw
Krasnystaw UG kontakt Dowody osobiste > Kontakt > http://krasnystaw.ug.gov.pl/new/kartyin ... istych.pdf
Dobrze jest zapytać bezpośrednio w danym Urzędzie o konkretne koperty dowodowe wydanych dowodów (za okres) z miejscowości ...,
Powiem ogólnie, Komendy Miejskie i Powiatowe MO przekazywały koperty po 1975r do właściwego Urzędu Miasta lub Gminy. Natomiast zgony - koperty dowodowe osób zmarłych do 1975r z terenu całego powiatu przekazywano do Urzędu Miasta - stolicy powiatu w 1975 roku.
Wincentów wieś > Proponuję sprawdzić, szukać koperty osoby zmarłej w 1968 roku w UM Krasnystaw (dawny powiat) http://umkrasnystaw.bip.lubelskie.pl/index.php?id=88
Błonie > Proponuję sprawdzić, szukać koperty osoby zmarłej w 1955 roku w UM Pruszków (dawny powiat) http://umpruszkow.bip.org.pl/?tree=270
Pozdrawiam serdecznie Maria
Czy nazwa miejscowości brzmi Wincentów, jest w gm. Krasnystaw
Krasnystaw UG kontakt Dowody osobiste > Kontakt > http://krasnystaw.ug.gov.pl/new/kartyin ... istych.pdf
Dobrze jest zapytać bezpośrednio w danym Urzędzie o konkretne koperty dowodowe wydanych dowodów (za okres) z miejscowości ...,
Powiem ogólnie, Komendy Miejskie i Powiatowe MO przekazywały koperty po 1975r do właściwego Urzędu Miasta lub Gminy. Natomiast zgony - koperty dowodowe osób zmarłych do 1975r z terenu całego powiatu przekazywano do Urzędu Miasta - stolicy powiatu w 1975 roku.
Wincentów wieś > Proponuję sprawdzić, szukać koperty osoby zmarłej w 1968 roku w UM Krasnystaw (dawny powiat) http://umkrasnystaw.bip.lubelskie.pl/index.php?id=88
Błonie > Proponuję sprawdzić, szukać koperty osoby zmarłej w 1955 roku w UM Pruszków (dawny powiat) http://umpruszkow.bip.org.pl/?tree=270
Pozdrawiam serdecznie Maria
-
Gawski_Marcin

- Posty: 109
- Rejestracja: wt 14 wrz 2010, 11:41
Na pewno nie ma szans? Tzn. ja nie wiem, ale czy próbowałeś oficjalnie tą drogą:Oskar_Tymczyszyn pisze:Tak jak już mówiłem, że koperty dla Wincentowa na pewno są w UM Krasnystaw, ale nie ma szans na odnalezienie ich bez serii i numeru dowodu.
http://umkrasnystaw.bip.lubelskie.pl/in ... &p2=159380
Pozdrawiam!
Marcin
Marcin
-
Oskar_Tymczyszyn

- Posty: 254
- Rejestracja: czw 06 gru 2012, 18:21
Witaj Marcinie,
tak, dzwoniłem do UM i powiedzieli mi, że najpierw trzeba napisać do UG, aby odnaleźli karty ewidencyjne mieszkańców. I dopiero wtedy, na podstawie ewentualnych danych z tych kart (może seria i numer dowodu ?) można spróbować odnaleźć koperty w UM. Bo bez serii i numeru ani rusz, bo nie mają baz według nazwisk, czy dat zgonów tylko po serii i numerze. Także naprawdę jestem w kropce.
Oskar.
tak, dzwoniłem do UM i powiedzieli mi, że najpierw trzeba napisać do UG, aby odnaleźli karty ewidencyjne mieszkańców. I dopiero wtedy, na podstawie ewentualnych danych z tych kart (może seria i numer dowodu ?) można spróbować odnaleźć koperty w UM. Bo bez serii i numeru ani rusz, bo nie mają baz według nazwisk, czy dat zgonów tylko po serii i numerze. Także naprawdę jestem w kropce.
Oskar.
-
Gawski_Marcin

- Posty: 109
- Rejestracja: wt 14 wrz 2010, 11:41
Oskarze, czemu jesteś w kropce? Przecież UM wyjaśnił Ci, co masz zrobić i jak mi się wydaje to, co podałem wyżej, tylko inny adresat (nie zwróciłem uwagi, że Krasnystaw ma gminę "miejską" i "wiejską"). Ten formularz jest ogólnopolski i wynika z ustawy. Dla Gminy Krasnystaw masz informację tu:
http://krasnystaw.ug.gov.pl/new/kartyin ... kowych.pdf
a link do formularza tu:
http://krasnystaw.ug.gov.pl/new/kartyin ... F-22.1.pdf
W punkcie III zaznacz inne i napisz czego potrzebujesz. A w gromadzonych danych są m.in. "seria i numer aktualnego dowodu osobistego oraz serie i numery poprzednich dowodów osobistych, daty ich wydania i daty ważności oraz oznaczenie organów wydających". Fakt, że Twoja 3xprabaka zmarła przed wejściem ustawy w życie (1974) i nie wiem, czy wcześniej musiały być gromadzone te dane i czy się zachowały, ale jak nie spróbujesz, to się nie dowiesz. Powodzenia!
http://krasnystaw.ug.gov.pl/new/kartyin ... kowych.pdf
a link do formularza tu:
http://krasnystaw.ug.gov.pl/new/kartyin ... F-22.1.pdf
W punkcie III zaznacz inne i napisz czego potrzebujesz. A w gromadzonych danych są m.in. "seria i numer aktualnego dowodu osobistego oraz serie i numery poprzednich dowodów osobistych, daty ich wydania i daty ważności oraz oznaczenie organów wydających". Fakt, że Twoja 3xprabaka zmarła przed wejściem ustawy w życie (1974) i nie wiem, czy wcześniej musiały być gromadzone te dane i czy się zachowały, ale jak nie spróbujesz, to się nie dowiesz. Powodzenia!
Pozdrawiam!
Marcin
Marcin
Witam
otrzymałam własnie pismo w sprawie koperty dowodowej w której napisane jest abym uzupełniła wniosek o wykazanie posiadania interesu prawnego w uzyskaniu rządanych danych.
W pierwszym pismie pisałam ze w.w. dokumenty nie posiadają mocy dokumenyu urzędowego i mają posłuzyć wyłącznie do celów genealogicznych.
Mam pytanie o jakie dokumenty chodzi?
Czy wystarczy kserokopia mojego dowodu osobisteg?
Bede wdzięczna za pomoc.
Pozdr Agnieszka.
otrzymałam własnie pismo w sprawie koperty dowodowej w której napisane jest abym uzupełniła wniosek o wykazanie posiadania interesu prawnego w uzyskaniu rządanych danych.
W pierwszym pismie pisałam ze w.w. dokumenty nie posiadają mocy dokumenyu urzędowego i mają posłuzyć wyłącznie do celów genealogicznych.
Mam pytanie o jakie dokumenty chodzi?
Czy wystarczy kserokopia mojego dowodu osobisteg?
Bede wdzięczna za pomoc.
Pozdr Agnieszka.
-
Piotr_Romanowski

- Posty: 854
- Rejestracja: ndz 14 cze 2009, 17:53
- Lokalizacja: Płock
Co do interesu prawnego to wcześniej była o tym mowa. Jeśli urzędnik nie będzie chciał pokazać zawartości koperty dowodowej członka rodziny w linii głównej to zawsze wykpi się brakiem interesu prawnego ze strony petenta. Tutaj sugerowałbym osobistą bądź telefoniczną rozmowę z osobą decyzyjną. Może uda się ją przekonać. U mnie zawsze to skutkowało.
Dzień dobry,
W przypadku mojej prababci, zmarłej w 1975 roku, dostałem odpowiedzieć z UM, że dowód został wydany przez KPMO i tam mam się zwrócić. Trochę znam tą firmę, więc domyślam się, że zrobią wielkie oczy i na tym się skończy. O ile mi wiadomo po 1975 roku koperty dowodowe zostały przekazane do właściwych UM, więc wracamy do punktu wyjścia.
Czy ktoś miał podobne doświadczenia i dotarł do koperty dowodowej?
Pozdrawiam,
Marek
W przypadku mojej prababci, zmarłej w 1975 roku, dostałem odpowiedzieć z UM, że dowód został wydany przez KPMO i tam mam się zwrócić. Trochę znam tą firmę, więc domyślam się, że zrobią wielkie oczy i na tym się skończy. O ile mi wiadomo po 1975 roku koperty dowodowe zostały przekazane do właściwych UM, więc wracamy do punktu wyjścia.
Czy ktoś miał podobne doświadczenia i dotarł do koperty dowodowej?
Pozdrawiam,
Marek
-
Sroczyński_Włodzimierz

- Posty: 35480
- Rejestracja: czw 09 paź 2008, 09:17
- Lokalizacja: Warszawa
i masz to na piśmie?
UM mógł CI w bezradności swej i prywatnie" chyba tylko "odesłać"
pewnie UM zniszczył (choć wprost tego nie napisali) -takiej informacji raczej wymagaj "co się stało z kopertami dowodowymi, które było w UM"
zniszczyć -mogli -nie zawsze była to kategoria "A", byle wprost odpowiedzieli, ż etak było. Zaoszczędzą Ci czasu
Nie mają bo zniszczyli - ok, tylko niech to napiszą wprost (w którym roku. bądź z jakich lat). Możesz podpytać we właciwym terytorialnie APie..w zasadzie jakas dokumentacja dot. zniszczeni apowinna jeszcze gdzieś być, ale łatwiej byłoby przez UM.
na gębę to czasem niewiele można -poza ędrówkami od Annasza do Kajfasza.
No i napisz co się dowiedziałeś (ale konkretnie! które miasto!) -też zaoszczędzisz czasu, gdy ktoś będzie szukłą z tego samego miasta z tego okresu.
UM mógł CI w bezradności swej i prywatnie" chyba tylko "odesłać"
pewnie UM zniszczył (choć wprost tego nie napisali) -takiej informacji raczej wymagaj "co się stało z kopertami dowodowymi, które było w UM"
zniszczyć -mogli -nie zawsze była to kategoria "A", byle wprost odpowiedzieli, ż etak było. Zaoszczędzą Ci czasu
Nie mają bo zniszczyli - ok, tylko niech to napiszą wprost (w którym roku. bądź z jakich lat). Możesz podpytać we właciwym terytorialnie APie..w zasadzie jakas dokumentacja dot. zniszczeni apowinna jeszcze gdzieś być, ale łatwiej byłoby przez UM.
na gębę to czasem niewiele można -poza ędrówkami od Annasza do Kajfasza.
No i napisz co się dowiedziałeś (ale konkretnie! które miasto!) -też zaoszczędzisz czasu, gdy ktoś będzie szukłą z tego samego miasta z tego okresu.
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
- Andrzej_Dmytryszyn

- Posty: 409
- Rejestracja: czw 26 mar 2015, 13:25
- Lokalizacja: Ostróda
Witam,
Zainspirowany Waszą wymianą doświadczeń postanowiłem sprawdzić, na przykładzie dokumentów mojego dziadka (1913-83), jak to jest z kopertami dowodowymi w moim UM. W Wydziale Spraw Obywatelskich miła pani poleciła wypełnienie wniosku o udostępnienie dokumentacji "dowodowej" na gotowym formularzu, prosząc o wpisanie jak najwięcej danych osoby, której dokumentacja dotyczy. Poza imieniem, nazwiskiem, datami urodzin i zgonu choćby ostatni znany adres. Sprawdziła sobie w komputerku czy taka osoba figuruje i z uśmiechem oznajmiła "jest". Wcale nie był potrzebny nr dowodu czy pesel. Jako "interes prawny", za pełną akceptacją miłej pani, wpisałem słowo "genealogia". W kasie wpłaciłem 31 zł i obiecano mi, że o odnalezieniu koperty w archiwum zostanę powiadomiony telefonicznie. Będę mógł ją przejrzeć i wybrać dokumenty do skopiowania. Może wreszcie odkryję lwowską parafię chrztu, a co za tym idzie więcej danych o pradziadkach, bo szukam po omacku.
Zainspirowany Waszą wymianą doświadczeń postanowiłem sprawdzić, na przykładzie dokumentów mojego dziadka (1913-83), jak to jest z kopertami dowodowymi w moim UM. W Wydziale Spraw Obywatelskich miła pani poleciła wypełnienie wniosku o udostępnienie dokumentacji "dowodowej" na gotowym formularzu, prosząc o wpisanie jak najwięcej danych osoby, której dokumentacja dotyczy. Poza imieniem, nazwiskiem, datami urodzin i zgonu choćby ostatni znany adres. Sprawdziła sobie w komputerku czy taka osoba figuruje i z uśmiechem oznajmiła "jest". Wcale nie był potrzebny nr dowodu czy pesel. Jako "interes prawny", za pełną akceptacją miłej pani, wpisałem słowo "genealogia". W kasie wpłaciłem 31 zł i obiecano mi, że o odnalezieniu koperty w archiwum zostanę powiadomiony telefonicznie. Będę mógł ją przejrzeć i wybrać dokumenty do skopiowania. Może wreszcie odkryję lwowską parafię chrztu, a co za tym idzie więcej danych o pradziadkach, bo szukam po omacku.
Pozdrawiam
Andrzej Dmytryszyn
---------------------------------
Poszukuję:
Samulski, Samul, Samuel - Cieciory, par. Turośl i Kolno, Grudusk, Ciechanów
Andrzej Dmytryszyn
---------------------------------
Poszukuję:
Samulski, Samul, Samuel - Cieciory, par. Turośl i Kolno, Grudusk, Ciechanów
-
Marynicz_Marcin

- Posty: 2313
- Rejestracja: sob 20 cze 2009, 19:06
- Lokalizacja: Międzyrzecz
Nie podajesz konkretnych miejscowości, ale wedługg mnie UM, z którym się kontaktowałeś nie posiada koperty dowodowej Twojej prababci ze względu na to, że KPMO wydająca ostatni dowód osobisty prababci mieściła się w innej miejscowości i to oni powinni mieć - jeśli jeszcze nie uległa kasacji - kopertę dowodową.marekn124 pisze: W przypadku mojej prababci, zmarłej w 1975 roku, dostałem odpowiedzieć z UM, że dowód został wydany przez KPMO i tam mam się zwrócić. Trochę znam tą firmę, więc domyślam się, że zrobią wielkie oczy i na tym się skończy. O ile mi wiadomo po 1975 roku koperty dowodowe zostały przekazane do właściwych UM, więc wracamy do punktu wyjścia.
Czy ktoś miał podobne doświadczenia i dotarł do koperty dowodowej?
Pozdrawiam,
Marcin Marynicz
Zapraszam na mojego bloga genealogicznego :
http://przodkowieztamtychlat.blogspot.com/
Marcin Marynicz
Zapraszam na mojego bloga genealogicznego :
http://przodkowieztamtychlat.blogspot.com/