Oskar_Tymczyszyn pisze: ... W Urzędzie Miasta Błonie powiedziano mi, że w 1955 roku ich urząd nie wydawał dowodów ...
Szukaj Urząd > Błonie
http://www.usc.pl/index.php?strona=zasieg
Błonie woj. mazowieckie; pow. warszawski zachodni; gmina Błonie
http://www.blonie.pl/
UM Błonie Wydziały >
http://www.blonie.pl/modules.php?op=mod ... d=4&page=1 Kontakt do Urzędu (adres, telefon,
> Wydział Spraw Obywatelskich > Poradnik interesanta
http://bip.zetorzeszow.eu/blonie/?c=mdP ... okaz-93-41
oraz „UDOSTĘPNIANIE DANYCH ZE ZBIORÓW MELDUNKOWYCH, ZBIORU PESEL ORAZ EWIDENCJI WYDANYCH I UTRACONYCH DOWODÓW OSOBISTYCH” UM w Błoniu
http://bip.zetorzeszow.eu/blonie/?c=mdP ... resc-93-49
Błonie przynależność administracyjna >
http://pl.wikipedia.org/wiki/B%C5%82onie
Oczywiście w 1955 roku dowody osobiste wydawały Komendy Milicji Obywatelskiej, takie teczki powinny być przekazane po roku 1975 (reforma administracyjna) do Urzędu Miasta w Błoniu. (o ile koperty nie zostały zmakulowane w okresie późniejszym, obawiam się iż w byłym woj. warszawskim tak się stało)
W Archiwum Państwowym proszę szukać karat rejestru mieszkańców, książek meldunkowych. W USC przy rejestracji zgonu w dokumentach źródłowych może być nr i seria dowodu osobistego ...
Błonie - księgi meldunkowe
http://baza.archiwa.gov.pl/sezam/ela.ph ... s&id=38176 z listy zasobów
http://baza.archiwa.gov.pl/sezam/ela.ph ... rch=szukaj
więcej informacji o dowodach osobistych , ewidencji ludności i książkach meldunkowych wytworzonych po 1945r. …
http://genealodzy.pl/index.php?name=PNp ... 9833#69833
„…O poszukiwaniu dokumentów w „teczkach dowodów osobistych. Np.: Wnioski dowodowe w których są informacje z okresu gdy występowano o dowód , (dokument tożsamości- od 1945r ) ale
najczęściej pierwsze wnioski /Ankiety są z 1952r, następnie w 1962-1966r, (wymiana z urzędu d.o.) …
... Dokumenty tożsamości wydawane po 1945r : „Tymczasowe Zaświadczenie Tożsamości” /Podstawa Zarządzenie Min.Adm.Publ. z dnia22/IV.1945 L.dz.12947/45 Nr42. …”
...Do Archiwum Państwowego przekazywane są spisy/wykazy rzeczowe teczek dowodowych wydanych dowodów osobistych osób zmarłych, wytworzone do roku 1979 włącznie, które są na stanie Archiwum Urzędu, BDO (USC i Dowodów osobistych)… Dobrze sprawdzić informacje, czy dany Urząd przekazał fizycznie koperty dowodowe ...
…Pod koniec lat czterdziestych i na początku lat pięćdziesiątych były rejestry kart mieszkańców podobne w treści i formie do dzisiejszych kart KOM , można je szukać w Archiwum Państwowym. …
Karty osobowe mieszkańca „KOM” istnieją od 1975r.
Przedtem były kartoteki składające się z kart „Dane osobowe mieszkańców lokalu przy
ul. ... nr domu .. nr mieszkania … „ , wpisywano wszystkich mieszkańców domu lub
konkretnego numeru lokalu (mieszkania) w budynku – karty szukać w Archiwum Ewidencji ludności Urzędu bądź w AP. …
… "Ksiąg meldunkowych można szukać w Archiwach Państwowych bądź w prywatnych domowych zbiorach dokumentów.
W zasobach AP są „Księgi meldunkowe „ wytworzone od lat pięćdziesiątych a przekazywane przez administratora budynków (Administrację Spółdzielni, ABM - ADM tzw. komunalne, zakładowe itd.) a także właścicieli prywatnych budynków.
W rodzinnych dokumentach mogą być „Księgi meldunkowe” – właściciela , każdy właściciel budynku miał obowiązek prowadzić taką „Księgę …” do lat 90 ubiegłego wieku (zameldowanie, wymeldowanie, zgon i inne zmiany w rejestrach BEL były potwierdzane pieczątką Rejonu lub Biura Ewidencji ludności)
W księgach możemy między innymi znaleźć serię i nr ostatniego dowodu osobistego osoby zmarłej w latach od 1950 -1986 przed systemem PESEL. " ….
http://genealodzy.pl/index.php?name=PNp ... 601#121601
Napisałam w T: Czarnków gdzie szukać (księgi adresowe, dowody osobiste..)
http://genealodzy.pl/index.php?name=PNp ... ght=#48034
Oskarze jestem Maria
Pozdrawiam serdecznie Maria