Strona 26 z 80

: śr 22 lip 2015, 20:32
autor: Zofia_Gonet_Antoniszyn
Witam!
Mam pytanie do Warszawiaków - mój wujek mieszkał na Ochocie [ul. Filtrowa]. Gdzie mogłabym spróbować dowiedzieć się o ew. zachowaniu jego i rodziny kopert dowodowych ?

Pozdrawiam serdecznie
ZosiaA

: śr 22 lip 2015, 20:38
autor: Sroczyński_Włodzimierz
W warszawskich urzędach kluczem do miejsca przechowywania zachowanych kopert jest seria i numer dowodu - od tego zależne jest fizyczne miejsce.
Najszybsza droga to sprawdzić "samodzielnie" tzn pytać na danym etpaie
meldunki ochockie 9po adresie z Filtrowej) - >sprawdzic numer dowodu i gdy będziesz mieć - pytać w urzedach dzielnicowych o dany numer (czasami sa "po osobie" czasami "po numerze"
moze oczywiści ebyć tak że będzie w Urz,.Gm/Dz Ochota, ale może być i na Pradze Południe (na przykład) i kilku innych, który przejmowały (bez względu na ostatnie miejsce zamieszkania zmarłego czy miejsce zamieszkania podczas wydawania)
ot (jak sądzę) tam gdzie był wolny magazyn

: śr 22 lip 2015, 21:21
autor: Zofia_Gonet_Antoniszyn
Dzięki serdeczne Włodzimierzu!

Pozdrawiam
ZosiaA

: śr 22 lip 2015, 22:52
autor: jakub336
Witam,
Nawiązując do Waszego wątku chciałem dopytać odnośnie ustawy umożliwiającej niszczenie teczek dowodowych po 10 latach od śmierci. Od czego zależne jest to czy zostały zniszczone czy nie? W jednym z urzędów gminy w województwie podkarpackim zostałem skierowany z numerem dowodów moich pradziadków (zmarli w 1985 i 86) do Urzędu Powiatowego i tam ponoć te teczki znajdowały się w jakiś workach, ale po odpowiedniej perswazji znaleźli mi je po miesiącu. W drugiej gminie w tym samym powiecie pani wyrecytowała mi ustawę konieczności komisyjnego nieczczenia teczek dowodowych po 10 latach i odesłał z kwitkiem. Moi pradziadkowie w obu przypadkach byli rolnikami więc teoretycznie nic szczególnego dla urzędu w tych teczkach nie było. Dla mnie oczywiści to nieoceniony zasób wiedzy łącznie ze zdjęciami z młodszych lat przodków.
Pozdrawiam,
Sylwek

: śr 22 lip 2015, 23:03
autor: Sroczyński_Włodzimierz
musiało być to dawno, albo "pani
musi się douczyć (bierz na piśmie..bo na gębę to można...)
instrukcja kancelaryjna określa jako kategorię A (i jak wyzej - sprawdź, weryfikuj w aktulanych, obowiązjących przepisach co "ludzie mówią"

był czas (i to niedawno), ż emogły być niszczone, procedura.. dość długoby pisać, nawet B10 wymagała chyba zgody APu

: śr 22 lip 2015, 23:41
autor: Marynicz_Marcin
Teraz z teczkami jest trochę zamieszanie i faktycznie w niektórych miejscach wciąż próbują bronić się tym, że koperty niszczone były na 10 lat po śmierci.

W jednym urzędzie teczki są na pewno od 1988 (mój dziadek zmarł w tym roku i jego teczka się zachowała - o starsze nie pytałem), a z kolei inny przekazał teczkę mojego krewnego zmarłego w 2001 r. już do Archiwum Państwowego. Obecnie oczekuję na odpowiedź w sprawie teczki pradziadka zmarłego w 1964 r. (Podkarpacie). Otrzymałem informację, że Pani sprawdzi (widocznie muszą tam mieć sporo starych kopert), ale nic nie obiecuje.

: śr 22 lip 2015, 23:45
autor: Sroczyński_Włodzimierz
ale nikt nie atakuje, żeby się bronić:)
teczki mogły być niszczone i to jest fakt

tylko po co (a z postu Sylkwa wynika to bezposrednio) stwarzać wrażenie, że obowiązujaca ustawa to umożliwa? Juz o "konieczności" nie będę wspominał. Nie wiem co recytował, ale wrażenie sprawiła takie jak w opisie, więc diałanie bez sensu.
O to ew. mam pretensję, to budzi zastrzeżnia.

: pt 07 sie 2015, 08:45
autor: Andrzej_Dmytryszyn
Powracam do mojego postu z 27 lipca. Już pod koniec miesiąca odebrałem telefon od Miłej Pani z WSO UM z informacją o odnalezieniu w archiwum teczki dowodowej dziadka. Byłem już w tym czasie na urlopowym wyjeździe, więc zaproponowano mi przesłanie kserokopii pocztą. Powiem Wam, że przez cały wyjazd myślałem o zawartości tej korespondencji. Po otwarciu koperty znalazłem wiele interesujących danych, jak choćby lwowskie adresy dziadka, informacje o ukończonej szkole i zasadniczej służbie wojskowej czy wreszcie rosyjski paszport (dowód osobisty), jako że Lwowiacy we wrześniu 1939 stali się (dla sowieckiej administracji) obywatelami USRR.
Sam się zatem przekonałem, że teczki dowodowe to wspaniała dokumentacja, a dostęp do niej (jeśli faktycznie nie została zniszczona) zależy przede wszystkim od życzliwego nastawienia urzędnika, w tym wypadku "mojej" Miłej Pani.

: śr 19 sie 2015, 16:03
autor: Maślanek_Joanna
Czy w teczkach/kopertach dowodowych z lat 1945-60 mam szanse znaleźć informacje o rodzicach delikwenta poza ich imionami? Np. datę/miejsce urodzenia/zgonu?

Jakie macie doświadczenia jeśli chodzi dane o rodzinie?

Pozdrawiam
Joanna

: śr 19 sie 2015, 17:18
autor: magda_lena
Joanno, przeglądnęłam dokumenty, które ja dostałam z teczki dowodowej, lata 1952 i 1966. Jeżeli te ankiety, które się wypełniało były jednakowe w całej Polsce (a pewnie były) to nie ma tam rubryki o rodzicach, oprócz ich imion i nazwiska panieńskiego matki.
W innej teczce, mojego osobistego dziadka (dziadek wyrabiał dowód tylko raz) nie było kompletnie nic, oprócz ... aktu znania :) więc nawet nie występowałam, bo po co mi on, jeśli dziadka znałam osobiście ;)
Ale ludzie pisali różne rzeczy, np. życiorysy więc warto spróbować.

: śr 19 sie 2015, 18:40
autor: Marynicz_Marcin
Maślanek_Joanna pisze:Czy w teczkach/kopertach dowodowych z lat 1945-60 mam szanse znaleźć informacje o rodzicach delikwenta poza ich imionami? Np. datę/miejsce urodzenia/zgonu?

Jakie macie doświadczenia jeśli chodzi dane o rodzinie?

Pozdrawiam
Joanna
Zdarzyło mi się ze w kopercie dowodowe trafiłem na dokument dot. Odtworzenia treści aktu urodzenia i były tam dane rodziców - rok i miejsce urodzenia

: czw 20 sie 2015, 07:47
autor: Maślanek_Joanna
Dzięki - no to będę próbować - a nuż?....
Pozdrawiam
Joanna

: czw 20 sie 2015, 12:31
autor: Kubusia210
Witam! :)
Mam pytanie w jakich latach były tworzone koperty dowodowe? Oraz do kogo musiałbym się zgłosić z informacją o nich? USC, czy Biura Ewidencji Ludności? :)
Pozdrawiam i z góry dziękuję
Jakub

: czw 20 sie 2015, 13:20
autor: jart
Jakubie - poszukaj, na ten temat na tym i "sąsiednich" forach napisano już wszystko co potrzeba.

: czw 20 sie 2015, 23:48
autor: eljotnes
Witam
Czy koperta dowodowa wędrowała za osobą tzw po przeprowadzce do innego województwa w latach 90tych i śmierci w 2008 koperta będzie w UM gdzie ostatnio mieszkała i zmarła?
Pozdrawiam
Grzegorz