Koperty dowodowe, dowody osobiste..
Moderatorzy: elgra, Galinski_Wojciech, maria.j.nie
-
Zofia_Gonet_Antoniszyn

- Posty: 125
- Rejestracja: sob 07 lut 2009, 23:50
W poniedziałek byłam w USC we Wschowie, Lubuskie. Dowiedziałam się, że koperty dowodowe do 1982 r. zostały przekazane do Archiwum w Lesznie. Ale, ale .... w kopercie dowodowej mojej tesciowej była nawet jej karta repatriacyjna [teściowej i mojego męża].
Otrzymałam również "od ręki" akt zgonu dziadka mojego męża i tym sposobem dowiedziałam się o jego miejscu urodzenia oraz imiona pradziadków.
Byłam szczęśliwa !
Dziękuję Paniom z USC za wspaniałą szybką obsługę !
Otrzymałam również "od ręki" akt zgonu dziadka mojego męża i tym sposobem dowiedziałam się o jego miejscu urodzenia oraz imiona pradziadków.
Byłam szczęśliwa !
Dziękuję Paniom z USC za wspaniałą szybką obsługę !
-
Sroczyński_Włodzimierz

- Posty: 35480
- Rejestracja: czw 09 paź 2008, 09:17
- Lokalizacja: Warszawa
Powiązane, lecz nie bezpośrednio z (i słusznym odesłaniem):
http://genealodzy.pl/index.php?name=PNp ... 224#292224
Archiwa Państwowe zaczynają przejmować koperty dowodowe. Parę lat była koncepcja, aby "wszystko" szło do Milanówka (ówczesnego ADO), ale po włączeniu Milanówka do APW ma obowiązywać tradycyjne przypisanie terytorium.
Prawie takie samo jak w przypadku USC-ów (małe różnice bo koperty idą z archiwów gmin nie z archiwów USC..co różnica jednak jest:). Domyślnie (licząc się z korektą w niektórych przypadków) - należy już dopuszczać, że koperty są zdane do odpowiedniego AP lub w trakcie zdawania. Proces oczywiście będzie trwał, ale warto zaktualizować temat w zakresie "miejsce przechowywania".
W wielu przypadkach oznczać to będzie łatwiejszy dostęp (brak opłat, materiały przed/na skutek zdania będą uporządkowane, procedury 'normalne' nie "prawie z sufitu (31zł/5zł/0zł) etc )
Nie pytałem w innych, ale do APW o Grodzisk Mazwowiecki zaczynają spływać (część jest, coś jeszcze w tym roku powinno być, zapowiedzi na przyszły także są)
http://genealodzy.pl/index.php?name=PNp ... 224#292224
Archiwa Państwowe zaczynają przejmować koperty dowodowe. Parę lat była koncepcja, aby "wszystko" szło do Milanówka (ówczesnego ADO), ale po włączeniu Milanówka do APW ma obowiązywać tradycyjne przypisanie terytorium.
Prawie takie samo jak w przypadku USC-ów (małe różnice bo koperty idą z archiwów gmin nie z archiwów USC..co różnica jednak jest:). Domyślnie (licząc się z korektą w niektórych przypadków) - należy już dopuszczać, że koperty są zdane do odpowiedniego AP lub w trakcie zdawania. Proces oczywiście będzie trwał, ale warto zaktualizować temat w zakresie "miejsce przechowywania".
W wielu przypadkach oznczać to będzie łatwiejszy dostęp (brak opłat, materiały przed/na skutek zdania będą uporządkowane, procedury 'normalne' nie "prawie z sufitu (31zł/5zł/0zł) etc )
Nie pytałem w innych, ale do APW o Grodzisk Mazwowiecki zaczynają spływać (część jest, coś jeszcze w tym roku powinno być, zapowiedzi na przyszły także są)
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
-
Duda_Edyta

- Posty: 78
- Rejestracja: sob 03 lis 2012, 22:17
- Lokalizacja: Kielce
-
Krzysztof_Gruszka

- Posty: 274
- Rejestracja: ndz 09 sty 2011, 15:23
- Lokalizacja: Mielec
Witam,już kiedyś pisałem na forum o możliwości dotarcia do kopert dowodowych.Ustawowo koperty są przechowywane w archiwum w wydziałach dowodowych urzędów miast,gmin,dzielnic przez 10 lat potem powinny być niszczone (niestety),ale w wielu urzędach szczególnie posiadających duże pomieszczenia archiwalne nie jest to przestrzegane i to jest szansa na zdobycie prawdziwych skarbów rodzinnych:zdjęć,dokumentów,świadectw pracy itp.Generalnie z moich doświadczeń im mniejszy urząd tym łatwiej i prościej zdobyć zawartość bądź kopie ,im większy urząd tym więcej sprawdzania i pisania podań o udostępnienie.Ja miałem to szczęście że większość materiałów zdobywałem w urzędach gmin w wydz.dowodowym i meldunkowym i tam uśmiech i przyjazne podejście otwierały wszystkie drzwi udostępniano bez zbędnych problemów zawartość podawałem posiadane dane o tej osobie i powody moich poszukiwań(najpierw się przedstawiałem oczywiście)panie zawsze były chętne do pomocy kserowały mi zawartość i dostałem zawsze zdjęcia tam się znajdujące bez żadnych opłat,natomiast w urzędzie miejskim już było więcej procedur do przejścia (podanie o wgląd,wszystkie ksero płatne ale akceptowalne stawki)no i dużo dłuższy czas oczekiwania ale ogólnie wszędzie uprzejmie nie byłem traktowany jak intruz.Trzeba sporo cierpliwości i zacięcia a można zdobyć białe kruki np. zdjęcia mojej babci z 1942,1951,1965,1984,2008 roku bezcenne.Pozdrawiam i życzę samych pozytywnych wieści Krzysztof
-
Sroczyński_Włodzimierz

- Posty: 35480
- Rejestracja: czw 09 paź 2008, 09:17
- Lokalizacja: Warszawa
"Ustawowo koperty są przechowywane w archiwum w wydziałach dowodowych urzędów miast,gmin,dzielnic przez 10 lat potem powinny być niszczone (niestety)"
Krzysztofie: zmieniło się już dobre parę lat temu (m.in na skutek postulatów naszego środowiska i aktywności PTG)
koperty dowodowe mają kategorię A -podstawa: instrukcja kancelaryjna (tez korekta nie ustawowo:)
zresztą w wątku już o tym jest
Krzysztofie: zmieniło się już dobre parę lat temu (m.in na skutek postulatów naszego środowiska i aktywności PTG)
koperty dowodowe mają kategorię A -podstawa: instrukcja kancelaryjna (tez korekta nie ustawowo:)
zresztą w wątku już o tym jest
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
-
Krzysztof_Gruszka

- Posty: 274
- Rejestracja: ndz 09 sty 2011, 15:23
- Lokalizacja: Mielec
Cóż,napisałam prośby do wszystkich UM(poza krakowskim bo tutaj tylko osobiście lub telefonicznie...) które mogą trzymać koperty moich przodków i czekam na odpowiedzi.Mam nadzieję że się uda coś zdobyć.
Poza tym zauważyłam że dziś na SZWA pojawiło się trochę informacji o kopertach konkretnych osób(niestety nie te które mnie by interesowały
)
Poza tym zauważyłam że dziś na SZWA pojawiło się trochę informacji o kopertach konkretnych osób(niestety nie te które mnie by interesowały
- robert.kantorek

- Posty: 138
- Rejestracja: pn 23 lis 2009, 00:00
- Kontakt:
Witaj BasiuBibi pisze:A może wiecie gdzie szukać kopert dowodowych w Łodzi ? W Archiwum, czy w Urzędzie Miasta ?
pozdrawiam
Basia
Kopertami dowodowymi w Łodzi zajmuje się Oddział Dowodów Osobistych przy U.M.Ł mail do osoby zajmującymi się tym to: k.jersak@uml.lodz.pl
Napisz do niej maila z zapytaniem o koperty dowodowe interesujących Cię osób, a po ok. tygodniu dostaniesz odpowiedź (na pewno są koperty od połowy lat 80., z wcześniejszymi różnie bywa)
Jak poprosisz o przesłanie mailem to niema problemu, skanują i przesyłają.
Pozdrawiam
Robert
Robercie, chęci dobre, ale e-mail który podałeś dość szybko może stać się nieaktualny (a i z chęcią pomocy ze strony osoby do której on należy może być różnie). Dlaczego? Przez spam, i nie mam tu na myśli korespondencji wygenerowanej przez forumowiczów.
Polecam tez Twojej uwadze punkt 3 podpunkt -o- w regulaminie portalu i forum.
Polecam tez Twojej uwadze punkt 3 podpunkt -o- w regulaminie portalu i forum.
pozdrawiam
Artur
Poszukuję rodzin: Jastrzębski, Olbryś, Pskiet – par. Jasienica; Sitko/Sitek lub Młynarczyk, Pych – par. Długosiodło; Łaszcz, Świercz, Szczęsny, Ciach, Kapel – par. Wyszków; te nazwiska także w par. Jelonki
Artur
Poszukuję rodzin: Jastrzębski, Olbryś, Pskiet – par. Jasienica; Sitko/Sitek lub Młynarczyk, Pych – par. Długosiodło; Łaszcz, Świercz, Szczęsny, Ciach, Kapel – par. Wyszków; te nazwiska także w par. Jelonki
-
Nowocin_Beata

- Posty: 202
- Rejestracja: wt 12 lip 2011, 18:55
- Lokalizacja: Warszawa
W Warszawie do jednego z urzędów dzielnic złożyłam podanie o udostępnienie koperty dowodowej rodzonego brata mojej babci oraz jego żony Zofii.
Dzisiaj otrzymałam pismo wzywające do uzupełnienia w ciągu 7 dni:
- na podstawie art. 64 par. 2 KPA złożyć wniosek na właściwym formularzu,
- załączyć potwierdzenie opłaty 31 zł od osoby, pod rygorem zwrotu wniosku bez rozpatrzenia,
- wykazać interes prawny lub udokumentować pokrewieństwo poprzez przedstawienie stosownych oryginałów odpisów aktów stanu cywilnego.
Józef - brat babci zmarł w 1995 roku, jego żona w 2013 roku. Prawdopodobnie teczki brata babci nie ma a poza tym nie jestem potomkiem w linii prostej.
W USC zapewne nikt mi nie wyda ich odpisu aktu urodzenia/ zgonu.
Pojechałam dzisiaj na grób Zofii i przeczytałam, że była więźniarką w Oświęcimiu. Tym bardziej zależy mi na tych teczkach dowodowych.
Pozdrawiam, Beata.
Dzisiaj otrzymałam pismo wzywające do uzupełnienia w ciągu 7 dni:
- na podstawie art. 64 par. 2 KPA złożyć wniosek na właściwym formularzu,
- załączyć potwierdzenie opłaty 31 zł od osoby, pod rygorem zwrotu wniosku bez rozpatrzenia,
- wykazać interes prawny lub udokumentować pokrewieństwo poprzez przedstawienie stosownych oryginałów odpisów aktów stanu cywilnego.
Józef - brat babci zmarł w 1995 roku, jego żona w 2013 roku. Prawdopodobnie teczki brata babci nie ma a poza tym nie jestem potomkiem w linii prostej.
W USC zapewne nikt mi nie wyda ich odpisu aktu urodzenia/ zgonu.
Pojechałam dzisiaj na grób Zofii i przeczytałam, że była więźniarką w Oświęcimiu. Tym bardziej zależy mi na tych teczkach dowodowych.
Pozdrawiam, Beata.
Pozdrawiam, Beata.
Witam, koperty dowodowe osób zmarłych stanowią tzw. sprawy zamknięte. Udostępnienie takiej dokumentacji powinno nastąpić na podstawie przepisów
Ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
Koperty te stanowią materiały archiwalne kat.A (dotyczy dokumentacji gdy pierwszy dowód osobisty został wydany do 1979r. włącznie, po 1979 posiadają kat. B50.)
Pozdrawiam
Tomek
Ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
Koperty te stanowią materiały archiwalne kat.A (dotyczy dokumentacji gdy pierwszy dowód osobisty został wydany do 1979r. włącznie, po 1979 posiadają kat. B50.)
Pozdrawiam
Tomek
Pozdrawiam
Tomek
Tomek
Czy ktoś wie gdzie przechowywane są koperty z Przemyśla ?
Napisałam do Wydziału Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego w Przemyślu i dostałam odpowiedź że owszem udostępniają informacje(31 zł od każdego wniosku/osoby) ale w sumie nie są pewni że DO osób mnie interesujących były wystawione przez ich urząd.Odesłali do Rejestru PESEL MSW które jak sprawdziłam gromadzi dane dopiero od lat 80'...
A osoby które mnie interesują już wtedy nie żyły.
Napisałam do Wydziału Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego w Przemyślu i dostałam odpowiedź że owszem udostępniają informacje(31 zł od każdego wniosku/osoby) ale w sumie nie są pewni że DO osób mnie interesujących były wystawione przez ich urząd.Odesłali do Rejestru PESEL MSW które jak sprawdziłam gromadzi dane dopiero od lat 80'...
A osoby które mnie interesują już wtedy nie żyły.