Strona 29 z 80

: pt 11 wrz 2015, 16:32
autor: Zofia_Gonet_Antoniszyn
W poniedziałek byłam w USC we Wschowie, Lubuskie. Dowiedziałam się, że koperty dowodowe do 1982 r. zostały przekazane do Archiwum w Lesznie. Ale, ale .... w kopercie dowodowej mojej tesciowej była nawet jej karta repatriacyjna [teściowej i mojego męża].
Otrzymałam również "od ręki" akt zgonu dziadka mojego męża i tym sposobem dowiedziałam się o jego miejscu urodzenia oraz imiona pradziadków.

Byłam szczęśliwa !

Dziękuję Paniom z USC za wspaniałą szybką obsługę !

: pt 02 paź 2015, 11:10
autor: Sroczyński_Włodzimierz
Powiązane, lecz nie bezpośrednio z (i słusznym odesłaniem):
http://genealodzy.pl/index.php?name=PNp ... 224#292224

Archiwa Państwowe zaczynają przejmować koperty dowodowe. Parę lat była koncepcja, aby "wszystko" szło do Milanówka (ówczesnego ADO), ale po włączeniu Milanówka do APW ma obowiązywać tradycyjne przypisanie terytorium.
Prawie takie samo jak w przypadku USC-ów (małe różnice bo koperty idą z archiwów gmin nie z archiwów USC..co różnica jednak jest:). Domyślnie (licząc się z korektą w niektórych przypadków) - należy już dopuszczać, że koperty są zdane do odpowiedniego AP lub w trakcie zdawania. Proces oczywiście będzie trwał, ale warto zaktualizować temat w zakresie "miejsce przechowywania".
W wielu przypadkach oznczać to będzie łatwiejszy dostęp (brak opłat, materiały przed/na skutek zdania będą uporządkowane, procedury 'normalne' nie "prawie z sufitu (31zł/5zł/0zł) etc )
Nie pytałem w innych, ale do APW o Grodzisk Mazwowiecki zaczynają spływać (część jest, coś jeszcze w tym roku powinno być, zapowiedzi na przyszły także są)

: czw 08 paź 2015, 19:55
autor: Duda_Edyta
Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w uzyskaniu kopert dowodowych UM w Kielcach?

Pozdrawiam
Edyta

: śr 14 paź 2015, 21:27
autor: loreii
Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z poszukiwaniem kopert dowodowych w Krakowie ?Nasz UM jest spory,referatów dużo jak i petentów.Do kogo się tam najlepiej zwrócić żeby mnie nie zbyli ? :)

: czw 15 paź 2015, 08:37
autor: Krzysztof_Gruszka
Witam,już kiedyś pisałem na forum o możliwości dotarcia do kopert dowodowych.Ustawowo koperty są przechowywane w archiwum w wydziałach dowodowych urzędów miast,gmin,dzielnic przez 10 lat potem powinny być niszczone (niestety),ale w wielu urzędach szczególnie posiadających duże pomieszczenia archiwalne nie jest to przestrzegane i to jest szansa na zdobycie prawdziwych skarbów rodzinnych:zdjęć,dokumentów,świadectw pracy itp.Generalnie z moich doświadczeń im mniejszy urząd tym łatwiej i prościej zdobyć zawartość bądź kopie ,im większy urząd tym więcej sprawdzania i pisania podań o udostępnienie.Ja miałem to szczęście że większość materiałów zdobywałem w urzędach gmin w wydz.dowodowym i meldunkowym i tam uśmiech i przyjazne podejście otwierały wszystkie drzwi udostępniano bez zbędnych problemów zawartość podawałem posiadane dane o tej osobie i powody moich poszukiwań(najpierw się przedstawiałem oczywiście)panie zawsze były chętne do pomocy kserowały mi zawartość i dostałem zawsze zdjęcia tam się znajdujące bez żadnych opłat,natomiast w urzędzie miejskim już było więcej procedur do przejścia (podanie o wgląd,wszystkie ksero płatne ale akceptowalne stawki)no i dużo dłuższy czas oczekiwania ale ogólnie wszędzie uprzejmie nie byłem traktowany jak intruz.Trzeba sporo cierpliwości i zacięcia a można zdobyć białe kruki np. zdjęcia mojej babci z 1942,1951,1965,1984,2008 roku bezcenne.Pozdrawiam i życzę samych pozytywnych wieści Krzysztof

: czw 15 paź 2015, 09:02
autor: Sroczyński_Włodzimierz
"Ustawowo koperty są przechowywane w archiwum w wydziałach dowodowych urzędów miast,gmin,dzielnic przez 10 lat potem powinny być niszczone (niestety)"
Krzysztofie: zmieniło się już dobre parę lat temu (m.in na skutek postulatów naszego środowiska i aktywności PTG)
koperty dowodowe mają kategorię A -podstawa: instrukcja kancelaryjna (tez korekta nie ustawowo:)
zresztą w wątku już o tym jest

: czw 15 paź 2015, 12:41
autor: Krzysztof_Gruszka
Włodku ,fakt masz rację ja jeszcze funkcjonuję po staremu.Pozdrawiam Krzysztof

: czw 15 paź 2015, 17:46
autor: Bibi
A może wiecie gdzie szukać kopert dowodowych w Łodzi ? W Archiwum, czy w Urzędzie Miasta ?
pozdrawiam
Basia

: czw 15 paź 2015, 19:12
autor: loreii
Cóż,napisałam prośby do wszystkich UM(poza krakowskim bo tutaj tylko osobiście lub telefonicznie...) które mogą trzymać koperty moich przodków i czekam na odpowiedzi.Mam nadzieję że się uda coś zdobyć.

Poza tym zauważyłam że dziś na SZWA pojawiło się trochę informacji o kopertach konkretnych osób(niestety nie te które mnie by interesowały :? )

: czw 15 paź 2015, 20:03
autor: robert.kantorek
Bibi pisze:A może wiecie gdzie szukać kopert dowodowych w Łodzi ? W Archiwum, czy w Urzędzie Miasta ?
pozdrawiam
Basia
Witaj Basiu
Kopertami dowodowymi w Łodzi zajmuje się Oddział Dowodów Osobistych przy U.M.Ł mail do osoby zajmującymi się tym to: k.jersak@uml.lodz.pl
Napisz do niej maila z zapytaniem o koperty dowodowe interesujących Cię osób, a po ok. tygodniu dostaniesz odpowiedź (na pewno są koperty od połowy lat 80., z wcześniejszymi różnie bywa)
Jak poprosisz o przesłanie mailem to niema problemu, skanują i przesyłają.
Pozdrawiam
Robert

: czw 15 paź 2015, 20:25
autor: Bibi
Robercie, pięknie dziękuję :)
pozdrawiam
Basia

: czw 15 paź 2015, 22:30
autor: jart
Robercie, chęci dobre, ale e-mail który podałeś dość szybko może stać się nieaktualny (a i z chęcią pomocy ze strony osoby do której on należy może być różnie). Dlaczego? Przez spam, i nie mam tu na myśli korespondencji wygenerowanej przez forumowiczów.

Polecam tez Twojej uwadze punkt 3 podpunkt -o- w regulaminie portalu i forum.

: czw 15 paź 2015, 22:37
autor: Nowocin_Beata
W Warszawie do jednego z urzędów dzielnic złożyłam podanie o udostępnienie koperty dowodowej rodzonego brata mojej babci oraz jego żony Zofii.
Dzisiaj otrzymałam pismo wzywające do uzupełnienia w ciągu 7 dni:
- na podstawie art. 64 par. 2 KPA złożyć wniosek na właściwym formularzu,
- załączyć potwierdzenie opłaty 31 zł od osoby, pod rygorem zwrotu wniosku bez rozpatrzenia,
- wykazać interes prawny lub udokumentować pokrewieństwo poprzez przedstawienie stosownych oryginałów odpisów aktów stanu cywilnego.
Józef - brat babci zmarł w 1995 roku, jego żona w 2013 roku. Prawdopodobnie teczki brata babci nie ma a poza tym nie jestem potomkiem w linii prostej.
W USC zapewne nikt mi nie wyda ich odpisu aktu urodzenia/ zgonu.
Pojechałam dzisiaj na grób Zofii i przeczytałam, że była więźniarką w Oświęcimiu. Tym bardziej zależy mi na tych teczkach dowodowych.
Pozdrawiam, Beata.

: czw 15 paź 2015, 23:10
autor: Lintner
Witam, koperty dowodowe osób zmarłych stanowią tzw. sprawy zamknięte. Udostępnienie takiej dokumentacji powinno nastąpić na podstawie przepisów
Ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
Koperty te stanowią materiały archiwalne kat.A (dotyczy dokumentacji gdy pierwszy dowód osobisty został wydany do 1979r. włącznie, po 1979 posiadają kat. B50.)

Pozdrawiam
Tomek

: śr 21 paź 2015, 22:15
autor: loreii
Czy ktoś wie gdzie przechowywane są koperty z Przemyśla ?

Napisałam do Wydziału Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego w Przemyślu i dostałam odpowiedź że owszem udostępniają informacje(31 zł od każdego wniosku/osoby) ale w sumie nie są pewni że DO osób mnie interesujących były wystawione przez ich urząd.Odesłali do Rejestru PESEL MSW które jak sprawdziłam gromadzi dane dopiero od lat 80'...
A osoby które mnie interesują już wtedy nie żyły.