Strona 45 z 80
: pt 02 lut 2018, 20:03
autor: jakub336
marcin_kowal pisze:Chodzi o to że "urzędnikom" nie chce sie schodzić do piwnic i w kurzu, w workach szukać kopert.
Całe szczęście w Tarnobrzegu ten problem nie istnieje. Niesamowicie przyjazne i miłe podejście do moich wniosków. A było i jest ich kilka.
Czego nie mogę powiedzieć o UM Stalowa Wola.

Witam,
Z jakich lat udało Ci się uzyskać koperty z Tarnobrzega ? Ja dostałem pradziadków którzy zmarli 1985 i 86 a poszukiwałem osób którzy zmarli w 1979, 1968, 1964 a nawet mojego dziadka który zmarł w 1996 i ponoć ich nie było. W Stalowej Woli, Pani tydzień szukała osoby zmarłej w 1988 i ponoć nie znalazła.
Pozdrawiam,
Sylwester
: pt 02 lut 2018, 20:30
autor: marcin_kowal
Tarnobrzeg - Dziadkowie zmarli w 1991 i 1997 - te koperty juz mam. Koperty pradziadków (1971 i 1989) są jeszcze szukane. Najpierw zadzwoniłem, podpytałem, potem przyszedłem, wyjaśniłem dokładnie daty, nazwiska, adresy - złożyłem wnioski. Cały czas miła i kompetentna obsługa.
STalowa Wola - prababcia zmarła w 1994. Po długich bojach uzyskalem informacje ze koperty poszły na przemiał w 2006r.
: pt 02 lut 2018, 21:26
autor: Du_Das
W moim przypadku jest tak, że po po uiszczeniu opłat za 2 wnioski i podaniu numerów dowodów (wydanych przez KPMO) UM (który otrzymał koperty od KPMO) nie może ich odnaleźć i nie wie gdzie są, choć w tym UM nie brakowano kopert (ponoć nawet w tym regionie). Jedna z kopert należała do osoby, która zmarła w 2000 r., więc tym bardziej nie ma możliwości, aby była zniszczona. Nawet sama pani urzędnik się ze mną z tym zgodziła. Po prostu wyparowały! ...albo koperty są pod jakimś innym numerem.
Na szczęście UM ma czas do końca czerwca zewidencjonować koperty i przekazać do AP, wtedy będzie można wyszukać bodajże po dacie zgonu. Warto zadzwonić do najbliższego AP i zapytać się kiedy dany UM ma przekazać koperty dowodowe.
Michał
: pt 02 lut 2018, 21:50
autor: jakub336
Du_Das pisze:W moim przypadku jest tak, że po po uiszczeniu opłat za 2 wnioski i podaniu numerów dowodów (wydanych przez KPMO) UM (który otrzymał koperty od KPMO) nie może ich odnaleźć i nie wie gdzie są, choć w tym UM nie brakowano kopert (ponoć nawet w tym regionie). Jedna z kopert należała do osoby, która zmarła w 2000 r., więc tym bardziej nie ma możliwości, aby była zniszczona. Nawet sama pani urzędnik się ze mną z tym zgodziła. Po prostu wyparowały! ...albo koperty są pod jakimś innym numerem.
Na szczęście UM ma czas do końca czerwca zewidencjonować koperty i przekazać do AP, wtedy będzie można wyszukać bodajże po dacie zgonu. Warto zadzwonić do najbliższego AP i zapytać się kiedy dany UM ma przekazać koperty dowodowe.
Michał
Interesuje mnie wątek, że UM ma obowiązek przekazać koperty do archiwów do czerwca , to jakaś ustawa czy chodzi konkretnie o ten UM ?
Pozdr,
Sylwek
: pt 02 lut 2018, 21:55
autor: Du_Das
No właśnie nie wiem do końca czy ten termin obowiązuje wszystkie urzędy w Polsce, bo jak rozmawiałem z osobą z AP i urzędnikiem UM, to ten termin dotyczył tego UM. Wiem, że to odgórny termin, a nie widzimisię UM, tak że kto wie.
Michał
: wt 06 lut 2018, 18:13
autor: SebastianG
Witajcie
Moja batalia z Urzędem Miasta trwa w najlepsze. Pani inspektor moje pisma oddaje prawnikowi a prawnikowi nie pozostaje nic innego jak wydać decyzje odmowna o udostępnieniu zawartości teczki osobowej zakrywając się interesem prawnym. Jak wybrnąć z tej sytuacji? Pozostaje co prawda odwołanie do Wojewody ale to i tak nic nie zmieni zresztą wątpię by komuś się udało po odwołaniu do Wojewody. Wpłaciłem 31 zł a nie dostałem nic czy to jest zgodne z prawem ??? Hmmm. Proszę Was o poradę.
Sebastian
: wt 06 lut 2018, 18:30
autor: marcin_kowal
Sebastianie,
interes prawny, jak wielokrotnie tu cytowano :
Prośbę swą motywuję potrzebą kultu osoby zmarłej i opracowania historii rodziny, co jest zgodne z Orzecznictwem SN z dnia 9 lutego 2011r. sygn. Akt V CSK 256/10, ponieważ prawo do kultywowania pamięci osoby zmarłej jest uznawane powszechnie za samoistne dobro osobiste. Co w konsekwencji przepisu art. 23 KC regulującego kwestie dobra osobistego stanowi przepis prawa materialnego stanowiący podstawę do żądania udostępnienia dokumentów osobie bliskiej wstępnego/zstępnego. Zgodnie z przyjętą interpretacją przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji istnieje podstawa do udostępnienia dokumentów w przypadku wykorzystania ich na potrzeby kultu osoby zmarłej przykładowo gromadzenie pamiątek po osobie zmarłej.
I nie ma że boli. W razie odmowy, żądaj decyzji na piśmie i informacji gdzie należy złożyć odwołanie (a w zasadzie skarge i żądanie zwrotu opłaty).
: wt 06 lut 2018, 18:42
autor: SebastianG
No właśnie w drugim swoim piśmie dokładnie napisałem to samo. Dziś otrzymałem decyzje odmowną oraz uzasadnienie: Po dokonanej analizie stwierdzić należy że wnioskodawca nie wykazał istnienia po jego stronie interesu prawnego w pozyskaniu dokumentacji. Legitymowanie się przez wnioskodawcę interesem prawnym musi być bowiem udowodnione a nie tylko uprawdopodobnione. O istnieniu interesu prawnego decydują przepisy prawa materialnego przyznające stronie konkretne,indywidualne i aktualne korzyści (wyrok NSA w Warszawie z dn 26.11.1998 syf akt II SA 1390/98). Interes ten musi rzeczywiście istnieć w dacie stosowania danych norm prawa adm. Nie może to być interes tylko przewidywanym przyszłości ani hipotetyczny (wyrok NSA w Warszawie z dn 19.03.2002 syg akt IV SA 1132/00).
Od niniejszej decyzji przysługuje prawo wniesienia odwołania do Wojewody.
Czy jest na sali jakiś prawnik?
: wt 06 lut 2018, 19:07
autor: marcin_kowal
To jest złośliwość ze strony urzędu i bezprawie.
Skarga do Wojewody. Tu nawet nie ma się od czego odwoływać, bo we wniosku podane sa argumenty, podstawa i wykazany interes rzeczywisty - kult osoby zmarłej - gromadzenie pamiatek.
Prawdopodobnie "czepił" się ten radca sformułowania "przykładowo".
Jesli stać Cię na kolejne 31 zł to złóż kolejny wniosek i zamiast "przykładowo" wpisz że tworzysz drzewo genealogiczne, piszesz historię tej osoby, książkę.
Ja jednak złożyłbym skarge.
: wt 06 lut 2018, 19:13
autor: SebastianG
Stać mnie ale obawiam się że nawet jeśli tak napisze to dalej nie wykaże interesu prawnego a batalia z Urzędem to jak kopanie się z koniem...
: wt 06 lut 2018, 19:17
autor: marcin_kowal
Nie nie, w tej odmowie jasno napisane ze wskazałeś interes hipotetyczny. Po prostu wskaż im, napisz ze kultywujesz pamięć osoby zmarłej poprzez tworzenie drzewa gene oraz piszesz biografie tej osoby itd.
Chodzi o wskazanie rzeczywistego działania.
Ale ja bym zaczął od skargi. Szkoda tych paru groszy a poza tym, należy utemperować urzędasa.
: wt 06 lut 2018, 19:26
autor: jamiolkowski_jerzy
Nie jestem prawnikiem ale obawiam się że skarga nie pomoże. Natomiast powinno pomóc upoważnienie ze strony zstępnych (potomków) siostry babci. Przerabiałem to praktycznie nie z polskim urzędem ale z Ministry of Defence. Pisałem opracowanie rodzinne. . Niemniej odmówiono mi wojennych dokumentów stryja. Upoważnienie siostry stryjecznej sprawę rozwiązało. Bez problemu za 30 funtów skany wszystkich dokumentów otrzymałem.
: wt 06 lut 2018, 20:18
autor: SebastianG
Faktycznie analizując po raz n-ty decyzje odmowną zdałem sobie sprawę iż użyłem tego słowa ,,przykładowo” przez które to cały raban.
Sebastian
: wt 06 lut 2018, 21:00
autor: elgra
Poczytaj co napisała Izabela w innym temacie o odwołaniu.
https://genealodzy.pl/index.php?name=PN ... ht=#417564
: wt 06 lut 2018, 21:19
autor: Lintner
Szanowni Genealodzy, jeżeli Urząd Gminy lub Miasta odmawia udostępnienia materiałów archiwalnych należy prosić o interwencję właściwie miejscowo Archiwum Państwowe.
Dla przypomnienia, koperty dowodowe osób zmarłych stanowią akta spraw zamkniętych, wobec tego po 2 latach zgodnie z instrukcją kancelaryjną powinny zostać przekazane do archiwum zakładowego. Dokumentacja z archiwum zakładowego udostępniana powinna być zgodnie z ustawą o Narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz instrukcji kancelaryjnej i instrukcji o sposobie ich zakresie działania archiwum zakładowego.
Dla przypomnienia, ciekawym źródłem do badań genealogicznych są też Karty Osobowe Mieszkańca, Karty Adresowo-Dowodowe , Metryczki wydanych dokumentów tożsamości ( zbiór Archiwum w Milanówku), Karty Gospodarstw, Księgi Meldunkowe, szkolne arkusze ocen, protokoły egzaminów maturalnych, akta osobowe w zakładach pracy, akta z Cechów Rzemiosł Różnych.
Życzę owocnych poszukiwań.