Koperty dowodowe, dowody osobiste..

Pomoc w poszukiwaniach informacji

Moderatorzy: elgra, Galinski_Wojciech, maria.j.nie

marcinzabo

Sympatyk
Posty: 105
Rejestracja: pn 19 sty 2015, 08:39
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: marcinzabo »

Myślę, że na pierwszej stronie tego wątku powinien wisieć tekst zawierający wzór wniosku o dostęp do kopert zawierający odpowiednie odwołania do orzecznictwa tak, by każdy nie musiał na nowo przecierać ścieżki postępowania.
Pozdrawiam Marcin - syn Remigiusza, wnuk Eugeniusza, prawnuk Konstantego, 2xprawnuk Józefa, 3xprawnuk Ignacego, 4xprawnuk Jana(?)...
SebastianG

Sympatyk
Posty: 48
Rejestracja: czw 29 paź 2015, 19:07

Post autor: SebastianG »

Mam pytanie. Po jakim czasie koperty dowodowe z Urzędów Miast i Gmin zostają przekazane do Archiwum Państwowego?
Awatar użytkownika
marcin_kowal

Członek Honorowy
Nowicjusz
Posty: 1498
Rejestracja: sob 04 lis 2017, 19:41
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: marcin_kowal »

Myśle, że tu znajdziesz odpowiedź:
http://www.moremaiorum.pl/?ddownload=4650

od strony 19.
Ostatnio zmieniony pt 02 mar 2018, 21:52 przez marcin_kowal, łącznie zmieniany 1 raz.
Marcin
______
https://genealogie-kresowe.pl
Digitalizacja - Księgi Metrykalne i Genealogie Szlacheckie
Zbiórka funduszy https://zrzutka.pl/8s38zh
Sroczyński_Włodzimierz

Członek PTG
Nowicjusz
Posty: 35480
Rejestracja: czw 09 paź 2008, 09:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sroczyński_Włodzimierz »

po takim po jakim się urzędnikom zachce:)
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
Awatar użytkownika
Andrzej_Iwanowski

Sympatyk
Posty: 54
Rejestracja: pt 20 mar 2015, 18:43
Kontakt:

Post autor: Andrzej_Iwanowski »

Sroczyński_Włodzimierz pisze:po takim po jakim się urzędnikom zachce:)
Dobry wieczór,
Niestety i smutne zarazem, Pan Włodzimierz ma rację.
pozdrawiam
Awatar użytkownika
Kostkowski

Sympatyk
Nowicjusz
Posty: 1244
Rejestracja: czw 14 paź 2010, 18:41

Post autor: Kostkowski »

Jeśli w AP traficie na przyjazne dusze to proście osobę, która wizytuje/kontroluje Urzędy, żeby zabrała do AP to, czego urzędnicy nie zdążyli zniszczyć/zlikwidować/spalić. AP ma takie możliwości, choć w stosunku do kopert dowodowych nie ma takiego obowiązku.
Z najlepszymi życzeniami wszelkiej pomyślności
Władysław Edward Kostkowski
Du_Das

Sympatyk
Posty: 184
Rejestracja: śr 25 paź 2017, 12:34

Post autor: Du_Das »

Wie ktoś może czy koperta dowodowa mogła być "wypożyczana" do innej miejscowości, w której zmarła osoba w celu uzupełnienia zawartości koperty, a potem ją odsyłano. Czy raczej takiej praktyki nie stosowano?
Michał
Awatar użytkownika
Kostkowski

Sympatyk
Nowicjusz
Posty: 1244
Rejestracja: czw 14 paź 2010, 18:41

Post autor: Kostkowski »

Koperta dowodowa przekazywana była za człowiekiem z gminy z której wybywał do gminy do której się przesiedlił i tam pozostawała do śmierci tej osoby lub jej przesiedlenia się do innej gminy, więc szukaj tam gdzie twój poszukiwany ostatnio był zameldowany.
Z najlepszymi życzeniami wszelkiej pomyślności
Władysław Edward Kostkowski
Du_Das

Sympatyk
Posty: 184
Rejestracja: śr 25 paź 2017, 12:34

Post autor: Du_Das »

Ja to wiem.
Nie pytam też bez powodu, bo rozmawiając z jedną z urzędniczek, otrzymałem informację, że inne urzędy mogły żądać takie koperty. Z uwagi na to, że pewien UM nie może się doszukać jednej koperty, próbuję ustalić czy mogła być przekazana do innego urzędu, np. w przypadku śmierci danej osoby.
KarwalskaJustyna

Sympatyk
Adept
Posty: 438
Rejestracja: wt 24 lut 2015, 13:52

Post autor: KarwalskaJustyna »

W moim przypadku, przez zmiany przynaleznosci miejscowości raz pod jedna, raz pod druga miejscowość, koperty moje byly albo w gminie, albo w powiecie.
Pozdrawiam
Justyna
Awatar użytkownika
Dorota_Mazurek

Sympatyk
Posty: 340
Rejestracja: czw 30 lip 2015, 22:53
Kontakt:

Post autor: Dorota_Mazurek »

Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę, że wcześniej koperty dowodowe przechowywała ówczesna milicja. A potem koperty mieszkańców miasta trafiły do Urzędu Miasta, a mieszkańców wiosek do Urzędu Gminy. Jednakże starsze koperty pomimo, że ktoś mieszkał np na wsi mogły trafić zamiast do Urzędu Gminy, do Urzędu Miasta. Zatem należy pytać i tu i tu.
Pozdrawiam
Dorota
Piotr_Romanowski

Sympatyk
Mistrz
Posty: 854
Rejestracja: ndz 14 cze 2009, 17:53
Lokalizacja: Płock

Post autor: Piotr_Romanowski »

Kostkowski pisze:Koperta dowodowa przekazywana była za człowiekiem z gminy z której wybywał do gminy do której się przesiedlił i tam pozostawała do śmierci tej osoby lub jej przesiedlenia się do innej gminy, więc szukaj tam gdzie twój poszukiwany ostatnio był zameldowany.
Nie do końca jest to zgodne z prawdą. Ktoś mógł się przeprowadzić np z Warszawy do Radomia ale nie wyrabiał nowego dowodu osobistego. Zgodnie z tym co pan napisał koperta powinna być w Radomiu a faktycznie nadal jest w W-wie.
Awatar użytkownika
Dorota_Mazurek

Sympatyk
Posty: 340
Rejestracja: czw 30 lip 2015, 22:53
Kontakt:

Post autor: Dorota_Mazurek »

A ten ktoś dokonał przemeldowania?
Pozdrawiam
Dorota
Piotr_Romanowski

Sympatyk
Mistrz
Posty: 854
Rejestracja: ndz 14 cze 2009, 17:53
Lokalizacja: Płock

Post autor: Piotr_Romanowski »

Kostkowski pisze:Jeśli w AP traficie na przyjazne dusze to proście osobę, która wizytuje/kontroluje Urzędy, żeby zabrała do AP to, czego urzędnicy nie zdążyli zniszczyć/zlikwidować/spalić. AP ma takie możliwości, choć w stosunku do kopert dowodowych nie ma takiego obowiązku.
To też nie do końca prawda. Jak pan sobie wyobraża zabranie np 10 tys. kopert dowodowych? Pani z AP ma je wziąć pod pachę i wynieść z urzędu? Ktoś przecież musi zrobić inwentaryzację, spis, itp. To trwa latami.
Awatar użytkownika
Dorota_Mazurek

Sympatyk
Posty: 340
Rejestracja: czw 30 lip 2015, 22:53
Kontakt:

Post autor: Dorota_Mazurek »

Bez przesady. Przygotowuje do przekazania do AP referent z urzędu i można robić to sukcesywnie, etapami. Owszem wymaga trochę pracy, samo się nie zrobi. Natomiast AP może wywierać nacisk, np poprzez nieudzielenie zgody na brakowanie akt kategorii B.
Pozdtawiam
Dorota
ODPOWIEDZ

Wróć do „Poszukuję zasobów, informacji”