Strona 50 z 80

: śr 28 mar 2018, 16:09
autor: Sroczyński_Włodzimierz
PS z najnowszych informacji dot. kopert warszawskich - już ponoć jest wyznaczony termin przekazania do APW. Nie znam szczegółów, na pewno jeszcze ze dwa lata minimum, ale ruszyła inwentaryzacja w Urz. Dzielnic:)

: śr 11 kwie 2018, 17:45
autor: Sroczyński_Włodzimierz
taki case:
zniszczenie (oficjalne, z datą, protokolarnie) koperty dowodowej osoby żyjącej.
Nie emigrant, nie skazany, nie leczenie w zakładzie, nic niespodziewanego.
Ot żył i żyje nadal (może wymienia dowód..tego nie wiem) i połowie lat 60 niszczą jego teczkę. Żyje nadal ten sam, nic się nie zmieniło, a dokumentów nie ma (nie pożar, jest data dzienna wybrakowania). Spotkał się ktoś z czymś takim? połowa lat 60.
hę?

: śr 11 kwie 2018, 18:24
autor: Du_Das
Zniszczono kopertę czy wybrakowano część jej zawartości? Koperta tak czy siak musi być.
Michał

: śr 11 kwie 2018, 18:41
autor: Sroczyński_Włodzimierz
Część: 100% wraz z opakowaniem:)
Pozostał ponoć zapis o zniszczeniu z nieczytelnym podpisem i datą z połowy lat 60
Gdyby przełożono zawartość do nowej (do nowego dowodu założonej), to nie byłoby info "zniszczono [data]".
Nietypowość sytuacji skłoniła mnie do wpisu z zapytaniem "bywało? w jakich przypadkach?", to "musi" też mi się zakorzeniło, a tu...j.w.

: śr 11 kwie 2018, 18:55
autor: marcin_kowal
Może cały problem rozbija się o to "ponoć" ?
Powinna w takim razie byc decyzja na podtsawie czego dokonano zniszczenia.

Nie spotkałem się z takimi przypadkami. Kilka kopert zniszczonych i owszem ale zgodnie z przepisami. Po 10 larach od śmierci. I na to przedstawiano mi nr decyzji i date wyslania do zniszczenia.

: pn 21 maja 2018, 12:43
autor: SebastianG
Witam
Po kilku miesięcznym boju o kopertę dowodową mojej babci udało się sprawę załatwić na moją korzyść. W czasie tej batalii nie obyło się bez pisma do Wojewody Małopolskiego i dopiero Jego decyzja spowodowała to, iż dokumenty wreszcie trafią do mnie. W dniu dzisiejszym wykonałem połączenie telefoniczne do Urzędu Miasta i Gminy wydziału Spraw Obywatelskich i ,,miła" Pani powiedziała, że w tym tygodniu cała dokumentacja do mnie dotrze. Z tego miejsca chciałbym podziękować użytkownikowi tego forum a mianowicie Izabeli Heropolitańskiej. To dzięki Jej pomocy udało się tego dokonać. Jeszcze raz dziękuję. Życzę Wam samych pozytywnych rozwiązań spraw.

Głowacki Sebastian

: ndz 03 cze 2018, 19:07
autor: marcin_kowal
Ciekawa instrukcja wysłana do Urzędów
https://zapodaj.net/images/fb111fa3fbf09.jpg

: ndz 03 cze 2018, 20:50
autor: Du_Das
Dopatrzyłeś się czegoś konkretnego w związku z kopertami? Bo ja tam niczego nowego nie widzę.

Michał

: ndz 03 cze 2018, 21:59
autor: Sroczyński_Włodzimierz
informacji o tym, że opłata nie od strony czy osoby/koperty, od dowodu?

może w końcu urzędy to zdadzą do APów:(

: ndz 03 cze 2018, 22:13
autor: Du_Das
Już o tym dyskutowaliśmy, że tak wynika z rozporządzenia, zresztą sama instrukcja się na to powołuje. To akurat było oczywiste.
Dobre jest to, że część urzędów (te mniejsze) jednak różnie podchodzi do tego. Raz dostałem za darmo ksero całej koperty, ale i tak będę chciał skany zdjęć zrobić.
może w końcu urzędy to zdadzą do APów
Ja chyba będę pisał pismo z interwencją do AP w sprawie konkretnej koperty, gdyż uważam, że powinna być w AP. Ciekawe co z tego wyniknie.

Michał

: ndz 03 cze 2018, 22:19
autor: Sroczyński_Włodzimierz
"AP nie ma instrumentarium by zmusić" ot..
notatka z wizyty nadzoru archiwalnego co najwyżej
chyba tylko wojewoda jako nadzór nad urzędem w takich przypadkach..ale tylko strzelam, bo może być jakaś inna szczególna forma

: ndz 03 cze 2018, 22:27
autor: Du_Das
AP przeprowadza kontrolę, więc chciałbym wymusić takową lub ewentualnie zawnioskować w trybie dip o wyniki z ostatniej kontroli.

Natomiast nadzór nad narodowym zasobem archiwalnym sprawuje minister
właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego za pośrednictwem
Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych.
- tam będę kierować ostatecznie moje pisma. Tak czy siak muszą mi odpowiedzieć.

Michał

: ndz 03 cze 2018, 22:29
autor: Sroczyński_Włodzimierz
tak czy siak - obowiązek przesłać mają do właściwego urzędu, Ty teoretycznie nie musisz wiedzieć gdzie pisać:)

wyniki kontroli to nawet na stronach i APów i urzędów bywają
ale kontrola to "jest/nie ma dobrze przechowywane/źle etc" nie "macie oddać w terminie dwóch miesięcy bo.." no właśnie- bo co?:)
jak z meldunkowymi i wieloma wieloma innymi - nie ma bata:(

: ndz 03 cze 2018, 23:05
autor: Du_Das
Ale dzięki takim wynikom z kontroli mogę uzasadniać swoje pisma. No i będę mieć stanowisko AP odnośnie kopert z danego okresu dot. zmarłych osób. Do tego można jeszcze złożyć jeszcze skargę zgodnie z kpa na organ lub urzędnika do burmistrza.

Ja myślę, że warto spróbować napisać parę pism, mając na uwadze, że z tej koperty dostałem skany tylko 3 dokumentów za 31 zł.

Michał

: ndz 03 cze 2018, 23:10
autor: Sroczyński_Włodzimierz
Jak najbardziej warto!
Warto nawet więcej (równolegle, nie zamiast) - tak jak rozmawialiśmy o nadaniu kat A kopertom, tak teraz nalegać, by sieć APów (jeden?) zaczął przejmować koperty jako zadanie z wysokim priorytetem - pod opieką/nadzoirem/wsparciem NDAPu i MSWiA (Cyfryzacji ew.?:)
5-10 lat i do AAN wszystko lub gdzie indziej z całej Polski (no ponoć w Milanówku się już teraz nie zmieszczą) ideał:)