Strona 6 z 80
: śr 21 mar 2012, 10:22
autor: Kaczmarek_Aneta
Od siebie dodam, że w kopertach dowodowych można znaleźć tzw. metryczki wydanych dowodów, w których prócz zdjęcia i podstawowych danych są odciski palców i ciekawostka – informacje o aresztach, grzywnach i skazaniach orzeczonych wyrokami sądów. Ale to chyba już wiecie.
Więcej o
metryczkach, które gromadzi Archiwum Akt Nowych, w wątku:
http://forgen.pl/forum/viewtopic.php?f= ... =metryczki
Pozdrawiam
AK
: śr 21 mar 2012, 10:29
autor: Sroczyński_Włodzimierz
"powstał na przełomie lat 1979/1980"
" końcówka 70 to juz w komputerze siedzi bo PESEL był "
to się chyba nie kłóci?:)
czyli: zmarł "końcówka 70" (kwestia nazwy)-to może wystarczyć imię, nazwisko, data zgonu, jeśli w PESELu jest, a tam i numer dowodu-jeden "klik" i wiadomo czego w arkuszu szukać
zmarł wcześniej -danych o dowodzie nie ma w postaci elektronicznej (chodzi mi o dostęp szeregowego urzędnika) szukać w papierach trzeba
"Jeżeli osoba zmarła przed przekazaniem danych konkretnej gminy do bazy PESEL, a osoba nie miała w fazie prób nadanego numeru, to w PESEL-u jej nie znajdziemy" - stąd ścieżka "dowiedz się w 'meldunkach'o numer dowodu
dlaczego w gminie, a nie w APie? oprócz "szybciej, łatwiej" to...
a. niechętnie napiszę coś co zwiększy obciążenie APu:) (prywata- odbije się to na czasie oczekiwania na kwerendę:)
b. więcej zapytań, a nieprzekazane bez specjalnego powodu -przekażą
mam nadzieję, że Arek nie czuje się wykorzystany:)
pozostaje kwestia "jaka część jest w gminach, jaka w AP". Nie mam pojęcia jak jest w Polsce, do niedawna (choć kurcze czas biegnie..to już lata zabawy) w Warszawie i okolicach zdecydowanie łatwiej w urzędzie dzielnicy/gminy niż w APW. APW nie miało, urzędy być może miały kilka baz? nie wiem, ale tam informacje uzyskać bez większego problemu można było
skok w bok -niestety o prawach jazdy tego powiedzieć nie można:(
ad kenkarty i inne (np tymczasowe zaświadczenia o tożsamości wydawane zwalnianym z więzień): ogólnie ciekawy temat, a w szczególności niezgodności tj kenkarta dot. osoby X i w papierach osoby X na inne nazwisko niż X, podwójne tożsamości etc szerszy temat
: śr 21 mar 2012, 12:35
autor: Mendyka_Grzegorz
Kaczmarek_Aneta pisze:W przypadku moich pradziadków, serię i nr dowodów uzyskałam z ksiąg ludności (a księgi z AP oczywiście).
wg
Ewidencja Ludności w Archiwaliach ELA
jen jeńcy
kl więźniowie obozów koncentracyjnych
lst ludność stała
meld księgi meldunkowe, rejestry meldunkowe
metr akta metrykalne, akta stanu cywilnego
mkd mężczyźni, kobiety, dzieci, młodzież
nie ma oznaczenia
księgi ludności[/quote]
Chodziło o księgi ludności stałej lub księgi meldunkowe - tam można znaleźć numery wydanych dowodów osobistych.Aneta[/quote]
Aneto, myślę, ze to doprecyzowanie jest b. istotne, bo KAŻDY może sobie
w
ELA sprawdzić na jakie zasoby liczyć, co jest w AP;
dla Wrocławia np wyglada to mizernie/mało tych meldunkowych/.
ale też trafiaja się inne, ciekawe.
Generalnie bardzo interesujący jest ten wątek oraz Twoje Aneto i Małgorzaty
informacje o kopertach dowodowych i metryczkach jako
źródłach wiedzy dla genealoga.
Dziękuję Wszystkim za dyskusję. Notuję skrupulatnie Wasze nauki !!!
Grzegorz
: śr 21 mar 2012, 15:38
autor: ttunin
Witajcie w pierwszych dniach wiosny( na razie zimnej).
Pozwolę sobie dorzucić kilka słów.
Księgi meldunkowe zwane czasami gdzieś rejestrami mieszkańców - wg mojej wiedzy- miały dwie odsłony.
I odsłona od 1945/46 do około 1950 roku
II odsłona Po roku 1950 do początku lat 70-tych gdy wycofano je z użytku zastępując je KOM -Kartą Osobową Mieszkańca.
Księgi z I odsłony winny być w AP ale czy są to jest wielkie ?.
Księgi z II odsłony w niektórych rejonach zostały przejęte przez AP. Ale znam wiele przykładów , że księgi te znajdują się -na zwyczajniej w świecie- w Urzędach Miast/Gmin. Nie wszystkie jednak AP są zainteresowane w ich przejęciu

A więc wielu powinno zajrzeć do Urzędów Miast i Gmin.
: śr 21 mar 2012, 16:23
autor: Gransztof_Anna
Witam,
Rafale, interesują nas chyba te same urzędy.
Moi przodkowie mieszkali w M. Napisałam e-mail'a do UMiG w M. z zapytaniem o koperty dowodowe: pradziadka zmarłego w 1955 r. i prababci zmarłej w 1991 r. (podałam datę zgonu i miejsce zamieszkania). Otrzymałam odpowiedź pocztą, że jeśli nie zostały zniszczone, powinny znajdować się w UGiM w G. W przypadku mojej prababci pani podała mi jeszcze nr dowodu osobistego wydanego przez KPMO w G.
Tak więc 28.02.br. wysłałam list z zapytaniem do UGiM w G. W odpowiedzi otrzymałam pismo z dn. 05.03.br. o następującej treści: "...teczki dowodowe (w myśl przepisów ustawowych) w macierzystych jednostkach są przechowywane 10 lat, następnie są przekazywane do Archiwum Państwowego i niszczone."
Pozdrawiam,
Anna
: śr 21 mar 2012, 19:42
autor: Wiśniewski_Adam
Witam
Moja babcia zmarła w Warszawie Praga w 1975 roku. Wysłałem pisemne zapytanie do Biura Administracji i Spraw Obywatelskich przy Urzędzie Dz. W-wa Praga-Północ. Oni w celu ustalenia nr dowodu osobistego przekierowali mój wniosek do Urzędu W-wa Targówek Ewidencja Ludności, zgodnie z miejscem zamieszkania przed śmiercią babci. Natomiast Targówek, po ustaleniu tego numeru, skierował ten wniosek do takiego samego biura przy Urzędzie Dz. W-wa Mokotów. Bardzo miła pani zadzwoniła do mnie, że koperta dowodowa zachowała się, że przyśle do mnie wniosek celem jego wypełnienia oraz wniesienia opłaty 31,00. Obecnie oczekuję na przesyłkę z tego urzędu.
Z tego co b. miłe panie mówiły, w zależności od roku wydania i serii dowodu osobistego, koperty dowodu trafiały do wystawców dowodów, czyli odpowiednich komend milicji; Mokotów, Śródmieście lub Żoliborz. Dlatego koperta dowodu z Pragi wylądowała na Mokotowie. Cierpliwości życzę, a być może znajdzie się. W ZUS-ie dokumenty zostały jednak już zniszczone, taką dostałem odpowiedź.
Pozdrawiam
Adam
: śr 21 mar 2012, 20:13
autor: Rafael
Anno,
jeśli chodzi nam o tą samą gminę, to ja akurat szukam tam teczek z 1987r. i 1997r.
Miałem identyczną sytuację jak Twoja, tyle, że telefonicznie.
Pozdrawiam
Rafał
: śr 21 mar 2012, 21:05
autor: Piotr_Romanowski
Witam ponownie.
Ja odnalazłem koperty osób zmarłych oraz wyciągnąłem również te żyjących. Udało mi się osobiście bądź telefonicznie poznać ich zawartość przed złożeniem jakiegokolwiek wniosku. Odnalazłem np kopertę z 1972r ale w innym mieście już z tego roku nie mają - niewiadomo gdzie jest.
: śr 21 mar 2012, 21:21
autor: Slawinski_Jerzy
Witam
W moim przypadku (prababcia zmarła także w 1975 tyle, że na Pradze-Południe), poinformowano mnie telefonicznie w tamtejszym urzedzie dzielnicy, że koperty z tych lat nie istnieją. Najwcześniejsze są z 1989.
Nie mam pojęcia czy coś jeszcze można dalej zrobić...
pozdrawiam
Jerzy
: śr 21 mar 2012, 21:54
autor: Wiśniewski_Adam
Witaj Jerzy,
Zrób tak jak ja. Złóż pisemne zapytanie ze wszystkimi dostępnymi tobie informacjami o prababci; data i miejsce urodzenia, rodzice, czy była wdową i po kim, od jak dawna, dokładna data śmierci, zameldowanie w chwili śmierci i jak znasz seria i numer dowodu osobistego - to jest najważniejsze.
Podaj oczywiście namiary na siebie: mail, telefon adres.
I czekaj na telefon.
Pozdrawiam.
Adam
: śr 21 mar 2012, 22:04
autor: Slawinski_Jerzy
Witam
Dziękuję za wskazówkę
Przed kilkoma chwilami wysłałem takie zapytanie
na adres mailowy tego biura przy urzędzie dzielnicy Praga Południe.
Teraz zastanawiam się czy nie lepiej było pisać od razu na Mokotów...
Bo z tego co piszesz wynika, że te koperty (przynajniej z interesujących nas lat) mogą być tylko na Żoliborzu, w Śródmieściu lub na Mokotowie
pozdrawiam serdecznie
Jerzy
: śr 21 mar 2012, 22:05
autor: Wiśniewski_Adam
Jerzy,
Swoje zapytanie wyślij do Biura Administracji i Spraw Obywatelskich Delegatura przy Urzędzie Dzielnicy W-wa Praga-Południe. Adres znajdziesz w necie.
Pozdrawiam. Adam
: śr 21 mar 2012, 22:09
autor: Slawinski_Jerzy
Dzięki Adam
Wyślę im jeszcze tylko te wszystkie dane, o których mówiłeś,
jako uzupełnienie. W pierwszym mailu podałem tylko
datę śmierci i ostatnie miejsce zamieszkania.
pozdrawiam
Jerzy
: śr 21 mar 2012, 22:09
autor: Wiśniewski_Adam
Jerzy.
Dopiero jak będzie znany numer i seria dowodu osobistego twojej prababci będzie można szukać koperty dowodu i próbować ją lokalizowac, ale to w moim przypadku zrobiły panie w poszczególnych urzędach. Ja dostawałem tylko pisma DW. Pozdrawiam Adam
: śr 21 mar 2012, 22:15
autor: Sroczyński_Włodzimierz
podsumowując (wcześniejsze wypowiedzi i wiedzę spoza):
to że na Pradze-Południe nie ma kopert z 1988 i wcześniejszych (z Pragi-Południe) nie oznacza, że nie ma ich na Mokotowie (tak1 z Pragi-Południe) czy w Śródmieściu
1975 - typuję Mokotów:)
a optymistyczne (i godne zauważenia) -widać, że po iluś tam zapytaniach indywidualnych urzędy dopracowały się procedur, same ustalają "gdzie jest koperta"
co oznacza, że moje wcześniejsze słowa "trzeba obdzwonić inne urzędy" zdają się być nieaktualne w 2012 w Warszawie
co przyczyną tego postu jest:) odwołuję/koryguję/przyznaję, że w 2012 nie sprawdzałem jak działa, co pisałem mogło się zdezaktualizować
pozdrawiam