okupnicy a uwłaszczenie

Wszystkie sprawy związane z naszą pasją, w tym: FAQ - często zadawane pytania

Moderatorzy: elgra, maria.j.nie

Iwona2022

Sympatyk
Kontakt:

okupnicy a uwłaszczenie

Post autor: Iwona2022 »

Po prześledzeniu losów mojego pra przodka ktory był gorzelanem,gospodarzem,rolnikiem,ekonomem,nagle zaczął migrować po rożnych, folwarkach by umrzeć jako okupnik .Plotka głosi ze kupił od dziedzica kilkadziesiąt hektarów.Rzeczywiście mieszkańcy wsi kolonii to jedna rodzina.Przeczytałam kilka artykułów o uwłaszczeniu majatków m.in Błaszki.Prześladuje mnie ciekawość .Bo rozumiem ze okupnikiem mógł zostać chłop który uprawiał ziemię w majątku .Więc co z moim pra dziadkiem.Jestem początkująca i może zadaje banalne pytanie ale czy rolnik i gospodarz to to,samo.Pozdrawiam.
lubkap3

Sympatyk

okupnicy a uwłaszczenie

Post autor: lubkap3 »

rolnik to zawód. Okupił się, to znaczy przed uwłaszczeniem formalnie był chłopem nieusuwalnym, z prawem do dziedziczenia gospodarstwa, ale formalnie nie był jego właścicielem.
Andrzej
Iwona2022

Sympatyk
Kontakt:

okupnicy a uwłaszczenie

Dziękuje Andrzeju za odpowiedz.Właśnie to rozumiem.NIe rozumiem jak można zostać okupnikiem ziemi ktorej nie uprawiał.Iwona
Iwona
lubkap3

Sympatyk

okupnicy a uwłaszczenie

Post autor: lubkap3 »

No uprawiał tę ziemię! Nie był tylko jej właścicielem. Andrzej
ROMAN_B

Sympatyk

Re: Okupnicy a uwłaszczenie.

Post autor: ROMAN_B »

Iwono, dobry wieczór.

Z nazwami określającymi daną osobę w jakimś dokumencie czasami bywa pewien kłopot. Nie zawsze oznaczają one to samo w różnym czasie i miejscu. Niekiedy bywa tak, iż osoba sporządzająca dokument używa w nim określeń znaczących co innego w innym miejscu i czasie. Najlepiej jest sprawdzić co mogło znaczyć konkretne określenie w danym czasie i miejscu.

W Słowniku języka polskiego pod redakcją Witolda Doroszewskiego znajduje się hasło „okupnik”.
Słownik taj wyjaśnia jego znaczenie: