Witam Forumowiczów
Mieszkam w UK, sam niestety nie mogę rozwiązać tego problemu. W skanotece jest umieszczony plik dotyczący jednego z kuzynów moich przodków, w kopii księgi szlachty z Biblioteki Jagiellońskiej:
https://skanoteka.genealodzy.pl/index.p ... =W-039.JPG
Chodzi mi o wpis drugi od dołu, dotyczący Symforiana Więckowskiego. Zdjęcie jest bardzo zamazane, moje próby wyostrzenia z pomocą narzędzi AI spełzły na niczym, udało mi się odcyfrować około 50% słów, ale bardziej korzystając z innych dokumentów. Niestety diabeł tkwi w szczegółach. Czy ktoś z forumowiczów posiada lepszą kopię tej strony, lub czy przy okazji własnych badań w Bibliotece Jagiellońskiej mógłby zrobić kopię tego wpisu. Ewentualnie czy ktoś posiada oprogramowanie i doświadczenie w poprawianiu takich plików.
Sam zajmuję się od blisko 24 lat genealogią mojego nazwiska, Więckowski, przydomek Kordek, herbu Prus1 (to ta linia od Marzęcic w powiecie pajęczańskim). Posiadam dość dobrze udokumentowane powiązania i genealogię własnej linii do roku około 1680, gdyby ktoś był zainteresowany.
pozdrawiam
Piotr Wieckowski, UK
Symforian Więckowski, prośba o lepszą kopię dokumentu
Moderatorzy: elgra, Galinski_Wojciech, maria.j.nie
- Tomasz_Lenczewski

- Kontakt:
Po prostu osoba, która to sfotografowała zrobiła to szybko i wyszło nieostro. Ktoś kto bywa tam może zrobić to od ręki. Jak się nikt nie znajdzie to syn mój przy okazji bytności (studiuje zaocznie w Krakowie) może zrobić. Ponieważ jednak legitymował się poprzez Oddział kaliski to wszystko ma Pan zachowane odnośnie tej legitymacji w AGAD, zwłaszcza w aktach Marszałka Szlachty Guberni Warszawskiej. Wersja drukowana u Sęczysowej. Tu może jedno słowo czy dwa więcej. Tak więc to wszystko ciekawostka. Może ktoś z jego potomków o jeszcze coś występował w Petersburgu po 1867, więc warto przejrzeć choćby inwentarz fondu Królestwa Polskiego w Petersburgu. W razie dalszych pytań proszę na priv, bo sprawa jest prosta.
Witam panie Tomaszu