Indeks metrykalny parafii Raczyn

Realizowane i pożądane inicjatywy genealogiczne

Moderatorzy: elgra, Galinski_Wojciech, maria.j.nie, adamgen

dopam

Sympatyk
Nowicjusz
Kontakt:

Post autor: dopam »

Witam
Podjęłam się indeksacji parafii Raczyn z AP Łódź. Są to lata 1871-1911, wszystkie dostępne w GenBazie.
Jestem jednak początkująca w tym temacie i nie idzie mi to tak szybko jak przypuszczałam.
Ponieważ moja indeksacja zapewne trochę potrwa, a urodzenia jest najszybciej zaindeksować, postanowiłam publikować częściowe wyniki indeksacji tutaj.
Do urodzeń będę z czasem dołączała pozostałe rodzaje aktów.
Jak tylko lepiej wszystko opanuję, indeksy na pewno trafią do geneteki.
Do tego czasu zapraszam.
Pozdrawiam serdecznie
Ostatnio zmieniony czw 15 lis 2012, 15:07 przez dopam, łącznie zmieniany 1 raz.
Poszukuję aktu urodzenia dziadka Cesława Domżalskiego oraz aktu ślubu jego rodziców
miejscowość Krośnice, parafia Lekowo
Awatar użytkownika
Kaczmarek_Aneta

Sympatyk
Legenda

Post autor: Kaczmarek_Aneta »

Witaj Anno

miło popatrzeć na starannie wykonaną pracę ;)

Jeśli mogłabym Ci coś zasugerować, to moim zdaniem warto zrezygnować z podawania dat dziennych zdarzenia. Odnalezienie daty urodzenia w treści aktu, która przecież często nie jest tożsama z datą okazania dziecięcia pochłania sporo czasu, bywa, że wymaga przetłumaczenia. Osobiście wprowadzam jedynie datę roczną w formacie przewidzianym dla metryk, np. 1880.00.00. Indeks i tak spełnia swoją rolę.
Taką zasadę stosuję również w odniesieniu do zgonów i ślubów.

Pozdrawiam serdecznie

Aneta
dopam

Sympatyk
Nowicjusz
Kontakt:

Jestem wzrokowcem. Jeśli tylko akt się trzyma schematu, nie mam problemu ze znalezieniem jej, chociaż jest w środku aktu. Nawet już zaczynam pamiętać jak mogą wyglądać cyfry i miesiące po rosyjsku. Stwierdziłam jedynie, że myli mi się czasem 13 i 30.
Na razie spróbuję dokładnie to robić, bo wiele z tych aktów i tak dotyczy mojego drzewa.