Jak wyjaśnić nieobecność osoby w aktach urodzeń?

Wzajemna pomoc w problemach natury genealogicznej. Przed wysłaniem zapytania proszę sprawdzić podforum tematyczne : Tłumaczenia metryk: łacina, niemiecki, rosyjski, ukraiński, angielski, francuski ; także tematy : Poszukiwania lub Stronę Główną Forum

Moderatorzy: maria.j.nie, elgra, Galinski_Wojciech

magdalenabartnik

Sympatyk

Post autor: magdalenabartnik »

Dzień dobry, jestem początkującym genealogiem i napotkałam dwukrotnie taki problem - z aktu ślubu moich prapradziadków Franciszka Ciamagi i Pauliny Sieradzkiej (gm. Koprzywnica, świętokrzyskie) wynika jasno, że Franciszek miał wtedy lat 23 i urodził się w Malicach. Ponieważ rosyjski znam bardzo słabo, na wszelki wypadek załączam zdjęcie aktu, ale te dane raczej nie ulegają wątpliwości:
http://www.deeptranslations.pl/storage/ ... radzka.jpg
Znalazłam informację, że Malice podlegają gimnie Obrazów, których akta można znaleźć zdigitalizowane w genobazie. Ale Ciamagi ani w tym roku, ani najbliższych latach okolicznych w indeksie nie mogłam znaleźć. To samo stosuje się do matki panny młodej z wyżej opisanego aktu, Katarzyny Sieradzkiej, która zgodnie z aktem urodzenia Pauliny była włościanką z Niedziewic (gm. Koprzywnica), wiek (choć po polsku) trudno odczytać, ale najpiewniej miała lat 16.
http://www.deeptranslations.pl/storage/ ... dzwice.jpg
Przeszukałam indeksy urodzonych z dość długiego okresu ale żadnej Katarzyny Sieradzkiej nie znalazłam (znów, w aktach z genobazy).
Gorąco proszę o radę, ponieważ akta wyglądają na kompletne, te brakujące informacje są dla mnie bardzo cenne i w związku z tym nieoczekiwanym zwrotem akcji zupełnie utknęłam.

Magdalena Bartnik
Awatar użytkownika
jakozak

Sympatyk
Adept

Post autor: jakozak »

No cóż.
Spotkałam się z tym u siebie.