Główne Więzienie Karne w Warszawie_1858

Wzajemna pomoc w problemach natury genealogicznej. Przed wysłaniem zapytania proszę sprawdzić podforum tematyczne : Tłumaczenia metryk: łacina, niemiecki, rosyjski, ukraiński, angielski, francuski ; także tematy : Poszukiwania lub Stronę Główną Forum

Moderatorzy: maria.j.nie, elgra, Galinski_Wojciech

Nagórski_Bogusław

Sympatyk
Mistrz
Otrzymał podziękowania: 1 time

Post autor: Nagórski_Bogusław »

Witam z Krakowa !

Utknąłem na informacji, iż mój prapradziad Andrzej Michalski zmarł w 1858 roku w Głównym Więzieniu Karnym w Warszawie (Warszawa-Nowe Miasto 1858/Z/788).

Proszę Was o pomoc:
- Jak dotrzeć do przyczyny osadzenia/skazania przodka?
- Jak ustalić okoliczności zgonu (wykonanie wyroku, choroba, samobójstwo)?

Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki gdyż w temacie "Warszawa XIX w." jestem zupełnie zielony.

Pozdrawiam
Bogusław
ajach

Sympatyk

Post autor: ajach »

Dokumenty z GWK Warszawa :
..więzienia w Warszawie: Warszawskie Więzienie Żeńskie (1878-1916), Warszawskie Więzienie Śledcze (1859-1891), Główne Więzienie Karne (1852-1917), Tymczasowe Ciężkie Więzienie Karne (1904-1917), Więzienie Śledcze (1906-1917), Więzienie Etapowe (1911-1912), Więzienie Karne Warszawa-Mokotów (1916-1945), Więzienie Karne ul. Długa 52 (1927-1934), Więzienie Śledcze ul. Dzielna 24/26 (1926-1939), Więzienie ul. Daniłowiczowska 7 (1935-1944);

zgromadzono tu:
https://www.warszawa.ap.gov.pl/art,34,s ... iwum-zasob

tam trzeba zapytac o szczegóły tzn przyczyny osadzenia, wyrok itp

=========================
pozdrawiam
Elżbieta
Awatar użytkownika
Bozenna

Sympatyk
Nowicjusz

Post autor: Bozenna »

Boguslawie,
Skad pewnosc, ze byl wiezniem ? Mogl byc pracownikiem.
Mam wsrod przodkow straznika Domu Kary i Poprawy w Warszawie w latach 1840-1850.
Czy sprawdziles jaki byl jego zawod, na przyklad wpisany w aktach chrztow jego dzieci.
Pozdrawiam,
Bozenna
kulik_agnieszka

Sympatyk
Nowicjusz

Post autor: kulik_agnieszka »

Bogusławie,